Mini Clubman 1100

RE: Mini Clubman 1100

Ik kan misschien via via een Mini Clubman 1100 aankomen.. Maar ik heb er wat vragen over.
Kzal ff typen wat ik over de auto weer (de staat ervan etc.)

-----------------------------------------
- Mini Clubman 1100 dus :+)
- Hier en daar roest maar niet doorgeroest
- Motor loopt maar heeft hier en daar poreuse slangen
- Heeft een tijd stil gestaan
- Achterbanaan moet vervangen worden, maar kofferbak is nog hard
- Remmen en verlichting moeten nagekeken worden
-----------------------------------------

Ik heb de auto zelf nog niet gezien. Maar is zo een auto iets voor een leek? Ik heb nog niet veel ervaring kwa opknappen, maar volgens deze eigenaar is het niet veel werk wat er aan moet gebeuren.
Kunnen jullie mij misschien wat meer informatie geven.
Hoeveel deze auto bijvoorbeeld ongeveer waard is als je kijkt naar de info die ik ervan gegeven heb.
Ook over de motor bijvoorbeeld? Hoeveel PK heeft zo'n motorblok? Ik las dat dit motorblok het meeste onderhoud nodig heeft omdat hij de grootste werkslag heeft. En dat het vaak ook een oliezuiper is. Klopt dit in de regel of is dat alleen bij afgetrapte blokken?
En wat voor benzine moet er getankt worden, geen normale ongelode benzine zeker..
Eigenlijk is alle info over de Clubman 1100 wel welkom.
:) :)\\_

- Mijn 1100 blok zoop inderdaad olie, maar die was ook al van 1975 O:)

- Er moest 98 met loodvervanger in

Ik denk dat je verder met de zoekfunctie ook wel een eindje moet komen ;)

ja de zoekfuncite heb ik al gebruikt, maar dat ding werkt voor geen meter (vind ik iig)
heb al wat gelezen (o.a. dat een 1100 een motorblok met lange slag is enzo, en kwa olieverbruik) maar meer kon ik niet echt vinden..

op het neus je na is een clubman het zelfde als een gewone mini
dus de gewone aankooptips kan je wl ff door lezen