Mini Clubman 1100

RE: Mini Clubman 1100

Ik kan misschien via via een Mini Clubman 1100 aankomen.. Maar ik heb er wat vragen over.
Kzal ff typen wat ik over de auto weer (de staat ervan etc.)

-----------------------------------------
- Mini Clubman 1100 dus :+)
- Hier en daar roest maar niet doorgeroest
- Motor loopt maar heeft hier en daar poreuse slangen
- Heeft een tijd stil gestaan
- Achterbanaan moet vervangen worden, maar kofferbak is nog hard
- Remmen en verlichting moeten nagekeken worden
-----------------------------------------

Ik heb de auto zelf nog niet gezien. Maar is zo een auto iets voor een leek? Ik heb nog niet veel ervaring kwa opknappen, maar volgens deze eigenaar is het niet veel werk wat er aan moet gebeuren.
Kunnen jullie mij misschien wat meer informatie geven.
Hoeveel deze auto bijvoorbeeld ongeveer waard is als je kijkt naar de info die ik ervan gegeven heb.
Ook over de motor bijvoorbeeld? Hoeveel PK heeft zo'n motorblok? Ik las dat dit motorblok het meeste onderhoud nodig heeft omdat hij de grootste werkslag heeft. En dat het vaak ook een oliezuiper is. Klopt dit in de regel of is dat alleen bij afgetrapte blokken?
En wat voor benzine moet er getankt worden, geen normale ongelode benzine zeker..
Eigenlijk is alle info over de Clubman 1100 wel welkom.
:) :)\\_

- Mijn 1100 blok zoop inderdaad olie, maar die was ook al van 1975 O:)

- Er moest 98 met loodvervanger in

Ik denk dat je verder met de zoekfunctie ook wel een eindje moet komen ;)

ja de zoekfuncite heb ik al gebruikt, maar dat ding werkt voor geen meter (vind ik iig)
heb al wat gelezen (o.a. dat een 1100 een motorblok met lange slag is enzo, en kwa olieverbruik) maar meer kon ik niet echt vinden..

op het neus je na is een clubman het zelfde als een gewone mini
dus de gewone aankooptips kan je wl ff door lezen
en het 1100 motortje is ook al wel eens langs gekomen in de motor keuze topics(samen gevat t kan goed zijn en ook slecht zijn ligt aan het gebruik, onderhoud en een pak geluk)

verder is een clubie natuurlijk super leuk net als alle andere mini's
en dat je er nu nog niet veel van weet dat lost zich na 1 of 2 boeken ook wel op
haynes en vizard

Maar aan de hand van de gegevens die ik gegeen heb (her en der roest, banaan wat vervangen moet worden, tijdje stil gestaan, etc.)
Wat zou zo'n ding ongeveer waard zijn? (ruwe gok, want met slechts deze info weet je nog niet veel, maar dat ik iig een indicatie heb)

daar is geen slag naar te slaan tot je wat meer weet
(tussen de 500 en 5000 euro ?? )
.. kloppen de papieren? heeft 'ie een kenteken? is 'ie geschorst? is 'ie compleet/origineel?

Let wel dat het een wagen is van 25 a 30 jaar oud ! neem als het kan behalve de aankooptips ook iemand mee die vaker mini's heeft gezien ..

succes,
Theo van den Bogaard

FrostiE_999 schreef:
- Mijn 1100 blok zoop inderdaad olie, maar die was ook al van 1975

Het orginele blok hier liep 1 op 3...ehh koelvloeistof en olie wel te verstaan... :)

een 1100 blok kan ik dus beter als nadeel dan voordeel opvatten?
Hoe zit het eigenlijk met een achterbanaan? Ik heb ff zitten zoeken maar ik heb niet echt een duidelijke foto oid kunnen vinden zodat ik kan zien wat het ding is.
De auto is trouwens een oldtimer, voor '80 maar het exacte bouwjaar weet ik nog niet.

ik heb helemaal niet zulke slechte ervaringen met 1100's, dus het hangt van het exemplaar af of 'ie zuipt of niet, een 1100 is niet beter of slechter dan welk ander mini blok.
1100 heeft standaard 45 pk, de clubman 1100 is gebouwd tussen 1975 en 1980.

de banaan is het stuk onder de bumperrand aan de achterkant.

HTH,
Theo van den Bogaard

ok dankje
als ik het goed begrijp is het rood omcirkelde de banaan?

hoe kun je aan een nieuwe komen? Moet je die op de sloop halen of nieuw kopen? (hij zit vastgelast neem ik aan?) En wat voor prijskaartje zit er aan zo'n ding

Plaatwerk voor een mini is over het algemeen niet zo duur, voor een banaan zo'n 30euro volgens coopernet.

Het ligt er een beetje aan hoe slecht de banaan is, maar het is sowieso geen APK afkeurpunt, vervanging is dus ook niet echt direct noodzakelijk.

Breng de auto eens naar een garage voor een "apk voorkeuring" dan weet je meer waar je aan toe bent en wat het ongeveer gaat kosten en de totale staat van de auto.

Dennis

-Markos- schreef:
ja de zoekfuncite heb ik al gebruikt, maar dat ding werkt voor geen meter (vind ik iig)

Tja, het is geen Google, maar misschien moet je dit eens lezen om er misschien wat meer uit te krijgen. Toch zonde als er dingen misschien al eens heel uitgebreid beantwoord zijn.