Valse lucht?
Neem anders ff contact op met Bartje, die kan computers van injectie Mini's uitlezen.
- Login of registreer om te reageren
Valse lucht?
Neem anders ff contact op met Bartje, die kan computers van injectie Mini's uitlezen.
Je kan (kan zowiezo weinig kwaad) even je Mini een nachtje van z'n accu afhalen. Dan reset de computer. Wie weet helpt het.
als je met je voet op de rem de motor start, zakt dan het pedaal?
als dat niet zo is kan het zijn dat het menbraam van je rembektrachtigerkapot is of niet helemaal lekker is. en alsje dan remt kan het zijn dat ie via je rembekrachtiger valse lucht krijgt.
heb ik al een keer op mijn werk meegmaakt bij een oude clio, die liep ook onregelmatig in z'n toeren en bij het remmen viel ie ook gewoon uit.
maar je zoekt je helemaal het schompes naar zoiets
Begin er maar eens mee het luchtfilter te demonteren en alle dunne vacuumleidingen te controleren op knikken en gaatjes, ook de kniestukjes die aan het eind eroverheen geschoven zitten...
Er zitten twee van die leidingen aan het luchtfilter, en nog eentje aan het injectiehuis richting gasafsluiter.
Van daaruit gaat er nog eentje richting ECU...
De knietjes willen wel eens scheuren, dus goed kijken en voelen.
RE: Mini Cooper 1.3I
Ingediend door Ben op zo, 02-08-2009 12:19
Hallo,
Ik ben in het trotse bezit van een Mini Cooper 1.3I uit 1997.
Alleen wil de motor nog wel eens uitvallen als ik stevig moet remmen, wanneer ik daarbij ook de koppeling instrap valt hij vaak nog sneller uit.
Ook bij een contante snelheid schommelt het toereltal hevig, ook bij stilstaan bijvoorbeeld voor een verkeerslicht schommelt het toerental tussen de 800 en 1100 en valt hij ook vaak uit.
Ik heb zelf al de bougies en de kabels vervangen, het brandstoffilter vervangen en de lambda sonde doorgemeten en een flesje injectorenreiniger toegevoegd.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Groeten,
Ben.