Ervaring zal het uitwijzen . Zelf rij ik al 4 jaar probleemloos een SPI (klop klop), dus laat je niet uit het veld slaan. Ik zou de inerta switch even door verbonden laten zitten. Als je het zelfde probleem krijgt weet je zeker dat het niet in de schakelaar zit. Omdat je zegt dat de bougies droog blijven zou ik dan toch ook de schakelaar verdenken.
- Login of registreer om te reageren
RE: Mini Cooper blue star start niet (1.3 SPI)
Ingediend door minipino op zo, 08-01-2012 21:16
Hoi
Ik heb afgelopen week een mini blue star gekocht, tenslotte was de ford ka verkocht want dat was toch geen echte auto en dus nu een echte auto
Deze heeft wel wat carrosserie werk, maar mij ging het voornamelijk dat hij motorisch in orde moest zijn
Heb hem in alkmaar opgehaald en naar maastricht gereden, zonder problemen en reed super, ook effe tussendoor getankt geen probleem. Vervolgens nog een paar korte ritjes gemaakt tot gister . Ik heb de zoekfunctie gebruikt en alle pagina's doorgespit die met niet starten te maken had. Wat me opviel was dat er vele redenen voor dit probleem zijn, maar nergens een echte oorzaak aangewezen wordt. De meeste SPi tjes starten spontaan weer Vandaar dit topic, want ook ik loop hier tegen aan en wil graag een oorzaak weten waarom mijn mini ineens zonder reden niet meer wil starten om vervolgens zonder reden weer wel te willen starten Wellicht SPi kenners onder jullie die meer tips/trucs hebben. Heb in ieder geval alle raadgevingen uit andere topics verzameld en geprobeerd. Dit heb ik gedaan:
Mini rijdend geparkeerd (was wel door plas water gereden om na 300 m te parkeren). Bij naar huis gaan mini ontgrendelt, alarm/startonderbreking uit gezet en gestart. Startmotor draait heel goed rond, maar start niet. Bougies blijven droog, maar vonken wel. Alle stekkers/zekeringen gecontroleerd, met name de stekker van de zwarte doos boven rembekrachtiger, bij ECU, onder stuur, inerta switch, stekker kabelboom voor en achter. Alles ok lijkt. Accu spanning is 12,5V wanneer mini uit is. Gestart met accukabels, geen resultaat. Alarm in en uit geschakelt en hoor hem klikken, dit werkt dus.
Conclusie: Alarm/startonderbreking werkt, immers startmotor draait ook rond.
Bij sleutel stand 1 hoor je de benzinepomp alles op druk zetten, bij starten krijgt hij dus geen benzine. Hierop de kruassensor gecontroleerd en optisch ziet hij er goed uit. Maar lopen doet de mini niet. Tenslotte in boekje nogmaals gekeken en daar stond een foto van een zekeringskastje aan bijrijderskant onder dashboard. Ik doe de bijrijdersdeur open, gaat alarm af , deze uitgezet, maar geen kastje gevonden (waarschijnlijk alleen MPI). Ik dacht toen, voor de gein start hem nog eens. En waarempel hij loopt . Wel stond hij ook nog op de startkabels en de botsschakelaar is doorverbonden. Hierna meerdere malen gestart en hij deed het iedere keer weer. Wat mis ik nou hier, want echt betrouwbaar is het dus niet Immers ik heb niet echt iets gevonden. Het lijkt me dat het ligt aan de accu (deze geeft wel 12,5V, maar levert hij ook stroom?), of toch alarm/startonderbreking?, of inerta switch? Wie zal het zeggen Duidelijk is wel dat mijn benzinepomp geblokkeerd wordt. Iemand nog meer ideeen? Dit is een opsomming van wat ik tot nu toe gevonden in andere topics, maar wellicht is het wel fijn als er ook iets gevonden kan worden op dit probleem Kennelijk zijn er veel SPI rijders onder ons die hier tegen aan lopen Ben zeer benieuwd waar het nog meer aan kan liggen. Vooralsnog is het nu voor mij nog een verrassing of de mini de volgende keer start? I hope so and let you know