mini cooper uit 1991

RE: mini cooper uit 1991

hoi..
ik heb sinds kort een mini cooper uit 1991 (carburateur) maar ik heb er geen boekje bij, kan iemand mij vertellen hoe ik aan de technische gegevens kom ? ik heb al overal geprobeerd om een boekje van de auto te krijgen, maar de dealers en de importeur zijn niet echt behupzaam. op de forums kan ik eigenlijk niks specifieks vinden...
alvast bedankt

Welke gegevens was je naar op zoek? Ik heb ook een Cooper uit 1991, compleet met (Duitse) gebruikershandleiding.

dat is dus precies wat ik zoek.....
ik had graag een gebruikershandleiding,
maar als eerste wil ik graag weten welk type carb. het precies is, de motor gegevens, vermogen uitvoering enz.maar ook welke uitvoering remmen etc. eigenlijk het hele technische staatje achteruit de handleiding.weet jij toevallig waar ik een handleiding zou kunnen krijgen/bestellen ?
als je me aan de gegevens kunt helpen alvast bedankt.

groeten Harry

Veel van de gegevens die je noemt staan niet in de handleiding. De carburateur is een SU HIF44, het vermogen is officieel 61 pk, motorinhoud 1275 cc.

Over remmen kan ik (en de handleiding) je niet veel meer vertellen dan voor schijfremmen en achter trommelremmen, maar dat had je vast zelf ook wel gezien.

Als het goed is heb ik nog ergens scans staan van het boekje, waar ik nog eens een PDF van wil bakken. Zal kijken of ik ze nog kan vinden.

graag... zou je me een groot plezier mee doen... zowiezo ben ik al geholpen met het carb.type, want hij staat nou niet echt fijn afgeregeld, kan ik er nu de specs bij zoeken en hem en de ontsteking afregelen. want dit type carb. ken ik dus (nog) niet. de oudere hs types zijn wel wat overzichtelijker...

Als ik dat zo hoor heb jij een stuk meer aan een werkplaatshandboek zoals dat van Haynes dan aan een instructieboekje :)

ik heb het haynes boek en het werkplaats handboek is besteld, ik weet er niet genoeg vanaf om het te herkennen op eerste blik maar de rest is geen probleem, oefening genoeg met een mini uit '86 met 1275 metro gt stage 1 zelf al opgevoerd naar stage 2,heb hem nu in mijn garage om verder met david vizzard boek in de hand e.e.a. nog verder te tunen.

zat daar dan geen hif44 op dan ??????

Een tip:

Ga eens langs bij BLEmpire in Maasmechelen, is wel een rit vanuit Weert, maar Bernd ( de eigenaar) kan je alles vertellen over mini's en heeft 200.000 ( bij benadering ;) ) onderdelen en boeken liggen...

Yellowbeast:
Ga eens langs bij BLEmpire in Maasmechelen

Toekomstlaan 6, Rekum-Lanaken

www.blempire.be

mensen...... allemaal bedankt voor de tips..... :)\\_

dieseltje schreef:
zat daar dan geen hif44 op dan ??????

Eelke (iets eerder)":2990yqp6]De carburateur is een SU HIF44[/quote:2990yqp6]
Inderdaad :)