Ik heb er geen verstand van,maar als er koelvloeistof uit komt lijkt het gat me een onderdeel van het koelsysteem, en dan moet er dus geen kopbout in denk ik zo
- Login of registreer om te reageren
Ik heb er geen verstand van,maar als er koelvloeistof uit komt lijkt het gat me een onderdeel van het koelsysteem, en dan moet er dus geen kopbout in denk ik zo
dat dacht ik ook maar waarom zit er dan draad in? en in dit topic stond dat het gat op die plaats in de kop voor een kopbout was (tussen het thermostaathuis en kleppendeksel)
link
Als ik het goed zie gaat het in dat andere topic over een gat in de cylinderkop, en op een iets andere plaats
dat dacht ik eerst ook maar als ik de kop eropzet vallen de centers van de gaten precies op elkaar, en an de andere kant ook. Onder in het gat is het ook maar een klein gaatje naar de koelleidingen, veel kleiner dan dat het gat boven is. Daarom denk ik dat het iets met roest oid te maken heeft dat er vloeistof uitkomt.
Volgens mij kun je met die 10 bouten gewoon je kop erop zetten en de 11e bout gaat erin als je de thermostaathuis vastzit. Ik heb er ook niet zo'n verstand van ma dit lijkt mij t beste.
Groeten maikel
Een Innocenti kop wordt vastgezet met 10 tapeinden met daarop een moer en 1 lange bout en die mis je dus, de precieze schroefdraad weet ik niet maar het zal wel Engels zijn.
Dennis
kijk dan moet ik op zoek naar die bout. klopt het ook dat er koelvloeistof uit dat gat komt als de bout er niet in zit. Zo ja de bout er dan gewoon indraaien met wat vloeibare hittebestendige pakking?
Ik heb nog zo'n blok staan en zal eens kijken of er inderdaad een open verbinding is, het lijkt me sterk, maar het zou kunnen.
Dennis
PS Wat zit je dynamo vreemd vast, daar hebben ze een bevestigingsplaat van een nieuwer type blok op gezet (te klein)
goed gezien maar volgens mij is de ophanging orgineel voor een dynamo en niet voor een alternator maar een stuk draadeind en 2 opvulbussen doen wonderen. voor een alternator zit het ohangbeugeltje dichterbij.
iemand toevallig ook nog zo een bout liggen want dan ben ik wel geintereseerd (weet niet of ik dit zo mag vragen of dat dit bij aangeboden moet)
Alternator of dynamo dat is hetzelfde, je hebt gewoon een andere beugel nodig, maar dit werkt ook, al zal er wel iets meer beweging in het geheel zitten.
Ik heb nog even voor je gekeken in het Inno blok en inderdaad is er een directe verbinding met het waterkanaal.
Dennis
Het is geen unf
is het niet UNC (volgens mij hebben de tapeinden ook verschillende draad aan beide uiteinden)
zie ook:
http://www.aptfast.com/Images_Parts/Fas ... /HSA11.jpg
FWIW,
Theo van den Bogaard
ik heb geprobeer om de tapeinden op de goede manier en andersom erin te draaien maar biede lukt niet. het binnen gat exclusief de draad is maar 6.2 mm breed.
goed nieuws iig dat het dus normaal is dat er water door het gat omhoog komt als de bout er niet in zit, dus niks doorgeroest.
op zoek naar de bout nu
volgens: partslist AKD 5230
no: 55, AEG 248 Bolt-cylinder head to crankcase-front ENGINE UNIT 1 1300
http://members.lycos.nl/tb998van/pl5230/c-cyl-head.gif
(alleen weet je dan nog de soort draad niet )
FWIW,
Theo van den Bogaard
ach ja je kan niet alles hebben, maar weet nu wel waar ik naar op zoek moet. bedankt
Hallo Tom,
Ik heb toevallig een zelfde blok gekocht. Betreft blok met nummer 12H832xhz05045.
Ik heb dit nummer opgezocht en dan komt er een innocenti mini met 11 kopbouten en simplex ketting uit, dus niet een innocenti de tomas!!
Heb jij toevallig een vermogen uitdraai laten maken van je motor? Ben benieuw hoeveel pk je eruit haalt.
Groet,
Sebastiaan
hallo sebastiaan
Ik heb in één keer nog al wat aan het blok veranderd (nokkenas, carburateur, kop enzovoort). Ik heb er nog geen uitdraai van maar het staat wel op mijn verlanglijstje al denk ik dat het niet echt representatief zal zijn voor wat het blok standaard levert.
groeten tom
Hallo Tom,
bedankt voor je reactie. Het blok wat ik gekocht heb heeft ook een andere nokkenas. Wat heb je aan de kop gedaan? De kop heeft van zichzelf al grote kleppen en dubbele klepveren. wat voor nikkenas heb je er in geplaatst?
Ben benieuwd naar het vermogen. Ff afwachten voor de vermogens uitdraai.
Is het ps al opgelost met het "gat" waar het koelvloeistof door omhoog komt?
Die bout kan je gewoon bestellen in engeland. Deze zet je vast met 32 nm.
Groetjes,
Sebastiaan
het klopt dat het gat in het koelsysteem uitkomt. de bout heb ik bij een nederlandse minispecialist besteld en met vloeibare pakking erin gedraaid. gaat nu al een jaar goed. de nokken as is van het type 266 en de kop is een 12g940 kop (hoort volgens mij niet op dat blok thuis). en voor de betrouwbaarheid de contactpunten vervangen door een elektrische ontsteking uit een metro.
groeten tom
Die 11e bout is voor Inno Cooper 1300 en De Tomaso hetzelfde als op een Cooper S en het is correct dat het gat doorloopt tot in het waterkanaal waar de waterpomp zit. Helemaal standaard techniek dus
Als de draad slecht is (wat nog wel eens het geval wil zijn omdat men de bout vaak veel te vast aandraaid), kun je er draad intappen voor een standaard stud. Als dat ook al niet meer gaat, dan kun je er nog M10 draad in tappen en dan een eenvoudige draadstang van de bouwmarkt in zetten. Niet echt origineel allemaal, maar het werkt wel.
RE: mini de tomaso onderblok
Ingediend door tom op za, 24-02-2007 17:16
hallo
Ik ben mijn 1300 blokje aan het opbouwen met een 12g940 kop en 12h832x onderblok, van een mini de tomaso.
In de kop zitten 11 gaten om hem vast te draaien. In 10 gaten van het onderblok krijg ik de standaard kopbouten gedraaid maar in het 11e gat (rood omcirkeld op de foto) zit een andere draad. Het is geen unf en een m7 gaat er een paar slagen in maar loopt steeds vaster.
Iemand enig idee wat voor draad dit is?
er komt ook koelvloeistof door dit gat omhoog, is dit normaal?
groeten tom
[/url]