wat voor type blok heb je?
stel zoiezo je ontsteking en kleppen eens..
- Login of registreer om te reageren
wat voor type blok heb je?
stel zoiezo je ontsteking en kleppen eens..
Draai je bougies er eens uit en kijk eens naar de kleur, bougiekabels nog ok? rotor en verdelerkap niet te ver ingebrand. Contactpunten ok (als je die hebt)
Ingediend door mus1000 op di, 05-09-2006 12:06
het is een blokje van een austin van 1988. Heeft 2 jaar stil gestaan, maar draaide heel mooi toen ik hem weer opstartte en nu heeft hij kuren
mss iets wat ik mis heb gedaan met de olie in dat vatje in het midden van de luchtfilter. ik heb er mss te dikke olie in gedaan? 15w40, gewone motorolie zoals hier gezegd was, maar deze is mss te dik?
ik ga alles nog eens kuisen, bougies zien er niet aangeslagen uit, grijs zwart dit omdat ik nog niet echt door heb kunnen rijden met het blokje..
dus ontsteking eens afstellen en de kleppen ook?
groeten
Thomas
mus1000 schreef:
mss iets wat ik mis heb gedaan met de olie in dat vatje in het midden van de luchtfilter. ik heb er mss te dikke olie in gedaan? 15w40, gewone motorolie zoals hier gezegd was, maar deze is mss te dik?
15w40 in je dashpot (zoals dat heet) is okej..
Ingediend door mus1000 op di, 05-09-2006 22:03
wat ik dus gedaan heb vandaag:
- carb er afgehaald, gekuisd
- dashpot de olie laten uitlopen, opengevezen en ook gekuisd.
- lichtere olie in gedaan
- carb terug geplaatst
- alles terug aangesloten
gestart
resultaat:
draait superzacht en uiterst mooi.
volgens mij was er iets met de dashpot gewoon, want eerlijk gezegd ik versta er me niet zo goed meer aan:)
toch bedankt voor de reacties!
groeten
Thomas
RE: mini doet raar...
Ingediend door mus1000 op ma, 04-09-2006 20:19
hallo,
ondertussen weer een probleem tegengekomen met m'n mini'tje. Soms draait hij heel zuiver en goed en zoals nu draait hij kloppend en heeft hij vermogenverlies..
hoe kan dit komen? ik heb de luchtfilter er af gehaald en zo reed hij gisteren goed. start hem vanmorgen weer en hij draait heel kloppend en de hele mini trilt.. aan wat kan dit liggen? ik dacht eens van de carburator uit te kuisen, mr is dit wel een goed gedacht?
kan dit aan de ontsteking liggen? dat hij bijvoorbeeld op 3 ipv op 4 cil's draait?
ook heeft hij soms last als ik m'n embreillage los en induw, als hij los is klopt er iets raars, als ik hem induw is het weg en soms is het ook weg als ik het los...
wie kan mij raad geven want ik snap er nauwelijks nog iets van...