Kan ook alleen een kappotte uitlaat pakking zijn of een lekke uitlaat... of nog iets anders?
- Login of registreer om te reageren
Kan ook alleen een kappotte uitlaat pakking zijn of een lekke uitlaat... of nog iets anders?
Kapotte pakking zou ik ook niet erg vinden, uitlaatspruitstuk heb ik nog liggen. Alleen kapotte uitlaat zou wat minder zijn, maar het lijkt van dicht bij de motor te komen. Alleen jammer dat ik er morgen pas naar kan kijken. Als ik vanavond nog thuis kom van mijn werk..
De mijne heefd ook wel es een kuchje gedaan, en bleef erin!.....
Een hart(motor-)transplantatie is wat je nodig hebt.
2 dagen werk en je mini is weer in LEVEN!!!!
Succes!
lex
Om je nog blijer te maken,
de laatste keer dat ik zo`n klapperend geluid had, was mn krukas doormidden :)" title="Evil" />
Ingediend door EatonProject op vr, 16-12-2005 10:03
Je kan hem beter nu niet meer proberen te starten.
Als je blok een klapperend geluid maakt, zou het kunnen dat je distributieriem of ketting (kweet niet zeker of alle mini's een ketting hebben) geknapt is, en dus je ketting tegen je cilinderkop aanslaat.
Er kunnen nu diverse dingen krom zijn, van kleppen tot gescheurde nokkeastandwielen en reeds eerder genoemde onderdelen.
Maar ik gok even op je distibutie, schade kan beperkt zijn...maar dat weet je pas als het e&a opengemaakt is.(klepdeksel,distributiehuis enz)
Michael
Heb hem nu zo ver opengemaakt dat mijn cilinderkop eraf is. Toen ik deze eraf tilde viel er een staafje uit met aan de beide kanten verwrongen schroefdraad. Als ik hierna mijn mini naar voor en achter duw in de versnelling komen wel netjes alle zuigers naar boven dus denk niet dat het mijn krukas is in elk geval. Bij mijn weten zit de distrubutieketting er ook pas sinds februari in en hoop dus dat daar verder ook niks mee mis is en dat alleen mijn kop kapot is...
bedoel je een van de tapenden waar je kop mee vast zit?? of bedoel je die waar je rockers mee vast zitten?
en is de draad waar het end in zat ook beschadigd?
heb je mischien een fototje?
Net verder gegaan met de kop demonteren, kan niet vinden waar het staafje:
Hoort te zitten..
is in totaal 6cm lang
Edit: Net een tijdje op de site van minimania gezocht naar onderdelen die in een motorblok thuishoren maar daarbij dit ding niet kunnen vinden :S kent iemand anders het wel?
Heb je een slot op je motorkap ?
Komt mij ook onbekend voor, misschien dat een grapjas dit erin heeft gegooid.
Nee heb er geen slot op... vind het zelf ook een erg apart onderdeel.. Maar dan is het nog erg knap hoe dat in mijn cilinderkop heeft kunnen komen.
ik heb al best wat koppen er af getrokken maar ik ken het echt niet
hoe lag het?
onder de rocker cover tussen de rockers?
Het viel uit de kop toen ik deze eraf haalde, lag dus niet onder de kleppendeksel.. geen idee hoe daar ooit iets heeft kunnen komen..
Het zou kunnen zijn dat het ergens in een koelleiding heeft gezeten.. Maarja, denk dat ik maar gewoon alles ga monteren zonder dit rare onderdeeltje.. en dan hopen dat alles weer gaat werken.
Hmmm dat staafje lijkt wel op zo'n ding die veel worden gebruikt bij meubels in elkaar te zetten
Weird!
Ben benieuwd wat het uiteindelijk is
Asje van de carb? Gezien de slijtage...?
Is er niks in de cilinder beschadigt? en de kleppen/kop?
Lijkt op het staafje waarmee een open luchtfilter in
elkaar zit!!
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Totdat ik me bedacht dat mijn luchtfilter met een soort beugeltje (platte, gebogen strip metaal) in elkaar zit, dus heb even mijn mond gehouden, maar als jij daar ook aan denkt is het misschien toch een idee.
nu je het zegt daar lijkt het wel op ja
maar hoe dat in de motor komt?!!??
Ik denk dat het inderdaad het asje van mijn open luchtfilter is.... Die was losgekomen toen ik hem een tijdje had en heb ik toen vervangen voor een normaal schroefdraad, had het ding zelf alleen nog niet teruggevonden en was in de vooronderstelling dat die gewoon uit de auto was gevallen.
Heb wel opgemerkt dat de koppakking lek is tussen de 3e en 4e cilinder, en dat er 1 koelgat in de kop groot genoeg is om dit staafje in zich gehad te kunnen hebben..
Als ik de mini zonder de kop naar voren duwde met het zelfde tempo als de avond dat die het begaf hoor ik niet meer hetzelfde geluid. Ook gaan alle cilinders en stoterstangen netjes omhoog zoals het hoort. Daarom heb ik nu alles weer in elkaar gezet om te kijken of die wil lopen (wacht alleen ff op mijn pa's auto zodat ik startkabels kan pakken omdat mijn accu leeg is.) als die dan enig teken van leven geeft ga ik alle pakkingen vernieuwen en hopen dat die weer een tijdje vooruit kan.
Nou als het van je luchtfilter is lijkt het me sterk dat het in je koelsysteem heeft gezeten. Dan zal die wel gewoon in je inlaat kanaal gelegen hebben
Denk dat inderdaad ook.. Heb hem net kunnen starten met de accu van mijn pa's auto, hij loopt brak maar dat vind ik niet zo raar met een lekke koppakking. Volgende week maar nieuwe koppakking bestellen en dan hopen dat die weer als een zonnetje rijd..
en de kop laten vlakken!
en ook ff naar je kleppen/klep zittingen (laten) kijken want als dat staafje daar tussen is gekomen dan kan er behoorlijk wat fout zijn
(ik heb nog wel een goede gelode kop liggen als je snel weer wilt rijden)
Ik kan mij ook niet voorstellen dat dit geen schade heeft opgeleverd aan kleppen.
Ik eigenlijk ook niet. Daarom toch maar een andere kop plaatsen. En de huidige mooi oppoetsen om aan de muur te hangen ofzo... Of een mooie press papier..
is het asje van je carb zitten 2 gaatjes voor je klep ed.
ook is 6 cm wat lang daarvoor.
wel heel apart verhaal met dat ding in je kop?
probeer het eens met een andere kop, mischien is alles dan weer tip top
Het was dus het asje waarmee een openluchtfilter vastgezet wordt.. Zo'n conische. Heeft al zeker 6 maanden ergens vastgezeten in het inlaatspruitstuk waarschijnlijk en nu uiteindelijk toch in de kop gekomen. Gezien de beschadegingen aan het asje moet er ook wel iets in de kop beschadigd zijn.
Morgen naar een motorrevisie bedrijf in Heteren.. 1 van de schroefdraden waar de kop mee vastzit is uit het blok gedraaid en kan daardoor dus 1 van de kopbouten niet vastdraaien. Gaan kijken of ze de spullen hebben met de engelse maten om dit te fixen. Wordt ff duimen. Wordt in elk geval wel even de mini daarheen slepen of op een trailer laden (die ik niet heb...)
Of iemand moet een ander idee hebben om deze tapeinden weer vast te krijgen..
RE: Mini dood....
Ingediend door Seaborg op do, 15-12-2005 17:44
Ik reed net de parkeerplaats op bij mijn werk.. En ineens komt er een klapperend geluid bij mijn motorblok vandaan. Ben bang dat er een scheurtje in mijn spruitstuk zit of zal het wat anders zijn?
En kan het kwaad om hiermee naar huis te rijden? motor loopt namelijk nog wel.
Even een update
Ben bang dat het niet mijn spruitstuk is... Ik wilde van mijn werk naar huis rijden dus probeerde hem te starten, startmotor gooide de motor heel moeilijk rond en gaf direct alweer een dof klapperend geluid.. Ook aanduwen gaf hetzelfde effect en een niet startende motor Wat kan dit zijn ben bang dat mijn nokkenas ofzo door is