Mini houd in

RE: Mini houd in

Even weer een vraag waar er al enkele van zijn gesteld,maar je blijft hopen he'?

Sinds een paar dagen rijd hij gewoon k--.
Bij optrekken houd hij in en lijkt het of hij gaat afslaan.

Na een beetje gespeel met het gaspendaal pakt hij hem weer ,maar als je weer een beetje gas bijgeeft dan begin het weer.

Punten nagezien staan nettjes op 0.35 - verdeelkap is droog en heel - rotor ook goed - bougies zijn ook goed.

Draaid prachtig stationair maar als je gas bij geeft begint hij over te slaan.

RE: Mini houd in

hmm, lijkt erop dat die dan op de een of andere manier valse lucht krijgt. Ik heb het namenlijk ook ( maar wel een hééél erg klein beetje ). Ik heb laatst me carbje eff schoongemaakt etc dat kan mischien helpen. Maar denk toch dat je ergens moet luisteren of je hem ergens lucht hoort aanzuigen als je beetje gas geeft. pakking vervangen is dan beste oplossing :) meer kan ik je niet helpen

RE: Mini houd in

Dat zal wss ergens aan je luchttoevoer liggen

RE: Mini houd in

Wats schreef:
hmm, lijkt erop dat die dan op de een of andere manier valse lucht krijgt. Ik heb het namenlijk ook ( maar wel een hééél erg klein beetje ). Ik heb laatst me carbje eff schoongemaakt etc dat kan mischien helpen. Maar denk toch dat je ergens moet luisteren of je hem ergens lucht hoort aanzuigen als je beetje gas geeft. pakking vervangen is dan beste oplossing :) meer kan ik je niet helpen



ben ik met je eens
kheb het ook bij mijn renault 5 GTE gehad
daar ging door de trillingen het spruitstuk van t blok af
om de zo veel km moest ik alles weer ff vast draaien

mocht dat t nie zijn,...dan zou ik t nie weten [size=75:2khui0r5]maar ik ben dan ook geen automonteur[/size:2khui0r5]

RE: Mini houd in

Check de olie in je dashpot maar eens...

RE: Mini houd in

Das een goeie , dacht al aan vervroeger ofzoiets...

RE: Mini houd in

Na van alles na gekeken te hebben en niets te hebben gevonden heb ik hem maar naar de de garage gebracht.

Na een paar uur kreeg ik het belletje,hij rijd weer als een zonnetje,ze hadden alleen Co af gesteld en een proef rit gemaakt.

Ben hem wezen halen[geen kosten]kreeg wel de mededeling dat ik m'n kleppen moest stellen en onder m'n luchtfilter een rubberring moest plaatsen want die zat er niet.

Vandaag alles maar gelijk gedaan ook de pakking tussen blok en spruitstuk die hoorde ik ook blazen verder ook de twee rubbers van onderste honden bot vervangen.
Verder ook maar zo'n toetertje ingebouwd voor als je je licht laat branden.

Wats als ik jou verhaal zo leest heb je het volgens mij bij het juiste eind bedankt voor de tip.

Rene,mijn dashpot vul ik elke maand bij [350 km] dan gaat er een dopje olie in nou hoorde ik dat dat wel veel is hoe vaak moet jij je dahpot bij vullen.

Kan iemand mij vertellen of je zelf ook je Co af kan stellen en zo ja hoe.

Gr. Aat & Iris

RE: Mini houd in

Co veranderd om dat er onderdelen slijten, zoals kleppen en ontstekings delen. Maar ook die pakking die er tussen de motor en spruitstuk zorgt idd voor valse lucht waardoor je verbranding ook weer veranderd.

Zodra jij je kleppen gesteld heb, moet je in principe de Co weer laten controleren.

Dashpot olie vul ik niet zo veel bij maar dat komt meerendeel omdat ik niet zo veel km's rij.
IS dus afhankelijk of je veel rijd en in welke staat je carb is...

default

RE: Mini houd in

Rene schreef:

Dashpot olie vul ik niet zo veel bij maar dat komt meerendeel omdat ik niet zo veel km's rij.
IS dus afhankelijk of je veel rijd en in welke staat je carb is...



## eigenlijk moet de dashpotolie toch niet verbruikt worden?
zo vlot verdampen en weggezogen worden doet die olie niet dacht ik.
in feite zit die olie in een van onder afgesloten buis, en ik zie dan ook niet zo gauw (in) waar de vloeistof zou moeten verdwijnen.

RE: Mini houd in

metrodriver schreef:
## eigenlijk moet de dashpotolie toch niet verbruikt worden?
zo vlot verdampen en weggezogen worden doet die olie niet dacht ik.



Normaliter zou het geen olie moeten verbruiken, maar de zuiger die erin zit heeft een soort van zuiger veren die kunnen verslijten waardoor je olie kwijt raakt...

RE: Mini houd in

Na een week probleemloos gereden te hebben en dinsdag afspraak gemaakt voor vrijdag voor het opnieuw afstellen van zowel cabarateur als Co en ontstekkeng laat hij mij donderdag weer in de steek.

Deed totaal niets meer heb hem langs de kant gezet en na 3 uur het weer geprobeerd en warempel hij starte weer gauw weer thuis voor de deur gezet.

Vrijdag naar de garage gereden met horten en stooten.
Gekeken wat het nou was,Co afgesteld,ontsekeing op juiste aantal graaden gezet maar nog steeds als je vermogen vroeg inhouden.

Erwin[monteur]kwam op het idee om bobine is om te ruilen en ja hoor draaid weer perfect als je vermogen vraagd nou is de vraag vooral bij ons kan dit er mee te maken hebben want stationair draaiden deed hij perfect.

Gr.Aat & Iris.

RE: Mini houd in

Jeb, dat kan het zeker zijn. Heb het zelf niet bij een mini meegemaakt. Werk zelf bij ford, en had toevallig vandaag ook iemand, liep perfect stationair maar vroeg je vermogen |:( liet die het afweten. En inderdaad was de bobine kapot.

Dus als ik het zo lees, was je bobine kapot :) En zal je nu weer fijn kunnen rijden 8)

Greetz

[size=75:1yysst5p][Quote verwijdert, probeer alleen het hoogstnoodzakelijke te quoten - Demelza][/size:1yysst5p]