Kruimelpad
mini komt niet meer van zijn plek?!
RE: mini komt niet meer van zijn plek?!
Ingediend door sebas1300 op zo, 26-12-2004 19:00
de pook voelt hetzelfde als normaal, geen soep
- Login of registreer om te reageren
Dan zal het niet aan het schakelmechanisme liggen...
Hoe voelt je pedaal aan? Merk je dat je hem vrij kunt trappen?
- Login of registreer om te reageren
Kijk eens onder de motorkap; links op het blok of de hulpkoppelingscilinder nog op zijn plaats zit.
Gr. de Meester...
- Login of registreer om te reageren
De pedaal voelt nog normaal aan. En de hoofdkoppelingscilinder zit nog op zijn plaats
- Login of registreer om te reageren
Als je de motor aan zet en probeerd om hem in z'n 1e of 2e versnelling te zetten zonder te koppelen. Wat gebeurt en dan?
- Login of registreer om te reageren
Zonder de koppeling heb ik nog niet geprobeerd.
Ik zal het eens proberen vanavond
- Login of registreer om te reageren
Wel voorzichtig proberen, want je hebt kans dat de tandwielen gaan knarsen.
- Login of registreer om te reageren
ja zal ik doen.
Ik hoop overigens dat het iets te maken heeft met het schakelmechanisme.
Ik heb in een ander topic met dezelfde kenmerken gelezen dat het laatste tandwiel van de versnellingsbak, dat je "diff" aandrijft was afgebroken.
- Login of registreer om te reageren
Ik had het over de HULP koppelingcilinder.
En niet de hoofdcilinder!!!!!!!
Maar probeer inderdaad maar eens te schakelen; maar zorg ervoor, dat als hij in de versnelling schiet; dat je wel veel rij-ruimte achter en voor je Mini hebt.
Anders zien we je terug onder het kopje "uitdeuken". :)" title="Evil" />
Gr. de Meester...
- Login of registreer om te reageren
@meester
ik schreef : hoofdkoppelingscilinder
maar ik bedoelde ook: hulpkoppelingscilinder (die je ook kunt ontluchten)
- Login of registreer om te reageren
sebas1300 schreef:
ja zal ik doen.
Ik hoop overigens dat het iets te maken heeft met het schakelmechanisme.
Ik heb in een ander topic met dezelfde kenmerken gelezen dat het laatste tandwiel van de versnellingsbak, dat je "diff" aandrijft was afgebroken.
Dat is de pinion (zo heet dat tandwieletje) die dan afbreekt en dit gebeurt als het asje (met de platte kant en aan de andere kant een wormtandwiel) van de km-teller vastloopt in spleet die in je mainshaft zit.
Je moet er altijd voor zorgen dat bij monteren er een beetje axiale speling zit, doe je dit niet dan komen er bij vastslaan grote krachten op de mainshaft en dan is het *knap* afgebroken....
Ruilbak of reviseren (mits niet te erge schade in bak) zijn dan nog je enige opties.
- Login of registreer om te reageren
Ik heb geprobeerd als de motor loopt zonder te koppelen te schakelen, dat lukt.
Ook heb ik onder de auto gekeken terwijl ik schakel.
Ik zag de "stang" die de versnellingsbak ingaat gewoon bewegen, dus het schakelmechanisme is het niet denk ik.
Maar als ik aan de overbrenging naar het wiel van de bijrijderskant voel zit deze nu wel vast.
Toen hij in de vrij stond kon ik deze bewegen.
@Mini power hoe kan ik controleren of de as in mijn koppelingsdeksel vastzit
- Login of registreer om te reageren
Kijk eens onder de motorkap en kijk of de koppelingshevel naar buiten gedrukt is... Kijk hoe groot de ruimte is tussen de moer van de as en het huis.
- Login of registreer om te reageren
Het bleek de homokineet te zijn.
Als ik de koppeling laat komen in de tweede versnelling draait de aandrijfas wel maar het wiel niet.
Nu nog repareren....
Maar gelukkig niet de versnellingsbak
- Login of registreer om te reageren
Heb dit probleem ook gehad.wat je niet vertelde was dat je km teller wel opliep ook al stond je stil .als de hoofdas waar het pionwiel op zit was afgebroken zou deze het niet meer doen .het asje van de teller zit op het einde van deze as .Hierdoor kan je al zien dat het probleem niet in de bak zit maar verder weg .Hiermee bedoel ik het dif of de aandrijfassen Aan de rechterzijde wil de aandrijfas moer wel eens wat los komen als de wiellagers zijn versleten.De aandrijfas gaat dan in de aandrijfflens (waar je wiel aan vastzit)jutteren.In de flens slijten de spiebanen uit totdat deze geen grip meer hebben en de as draait dan rond in de flens.ff naar je moer of de as kijken kan al veel ophelderen alvorens alerhande moeilijke teorieener op los te laten
- Login of registreer om te reageren
RE: mini komt niet meer van zijn plek?!
Ingediend door sebas1300 op zo, 26-12-2004 13:42
Wie heeft enig idee?
Vanmorgen kreeg ik de mini niet meer van zijn plek?
Eerste stukje manouvreren ging wel. Daarna een tik en toen kon ik de mini in elke versnelling zetten
maar als ik de koppeling omhoog liet komen gebeurde er niets
Het lijkt mij alsof er ergens een boutje uit gevallen is tussen de verbinding van de pook naar de versnellings bak
Iemand hier al ervaring mee?