Winterafstelling geven. De hoeveelheid zuurstof in de lucht is in de zomer anders als in de winter. Daarnaast speelt de luchttemperatuur ook een rol. Koudere lucht neemt minder vloeistof op als warme lucht.
- Login of registreer om te reageren
Winterafstelling geven. De hoeveelheid zuurstof in de lucht is in de zomer anders als in de winter. Daarnaast speelt de luchttemperatuur ook een rol. Koudere lucht neemt minder vloeistof op als warme lucht.
Wat je beschrijft lijkt op 'bevroren carburateur'.
Eigenlijk zou dat niet mogen want de carbvoet is aangesloten op koelwater dus wordt verwarmd, blijft over: hoe is je inlaattraject?
- zit de klep nog in de luchtfilterslurf en werkt deze goed?
- zit er tussen uitlaatschild en luchtfilter nog een dikke slang, zodat er ook warme lucht aangezogen kan worden?
Doordat het zo warm is gebleven zijn er extra veel virussen in de lucht. Best kans dat hij een virusje heeft opgelopen dus!
Overigens ploft hij ook bij doortrekken. Mijn vriendin dacht zelfs dat ze een lekke band kreeg
Er zit een slang tussen de luchtfilter en het spruitstuk.
Volgens mij zit er ook voldoende olie in de dashpot. Zal ik even checken.
Daar kan gewoon 15w40 bijgegooid worden?
Hoe doe ik een winter afstelling
Ploffen duidt op na verbranding. Dus te rijk afgesteld, of zit ik nu mis? Volgens mij moet in de dashpot andere olie dan in de motor.
En heb je al gekeken of hij vervuilt is?
Groetjes Sjoerd
Misschien toch eens de ontsteking controleren? Of trekt ie misschien ergens valse lucht?
Ik denk eerder dat hij te arm is afgesteld, omdat als ik wil doortrekken dat hij begint te sputteren alsof hij niet genoeg benzine krijgt...
Ik zou toch even naar de ontsteking kijken als ik jou was, rij je (nog) met contactpuntjes..?
Zo ja: ontsteking moet op 8 graden voorontsteking, de vervroeger moet goed werken (en testen).
Volgens mij wel... uh 8 graden? daar heb ik nog geen kaas van gegeten, hoe zet ik hem op 8 graden? ten opzichte van wat?
By the way; ik heb het idee dat hij niet warm word. Als de kachel aanstaat komt er geen warme lucht uit. Ook al geeft de temperatuur meter aan dat hij op temperatuur is
Iemand een idee?
Gisteren het stationair toerental afgesteld naar iets hoger maar dat mocht niet baten.....
wss zijn het gewoon je contactpuntjes/ontsteking die gesteld moeten worden.
De nok slijt na verloop van tijd wat in op het asje, en dan moeten je contactpuntjes terug iets verder uit elkaar gezet worden. Zodat je altijd een vonk krijgt.
Is helemaal niet zo moeilijk, het enige wat je nodig hebt is een schroevendraaier en voelermaatjes.
En dat op 8° zetten .... probeer eerst je contactpuntjes te stellen en te kijken of het daarmee verholpen is.
En dan over die verwarming, dat kan je kachelkraan zijn. Misschien fout bediend? Bij de ene moet je het uittrekken, bij de andere induwen zodus ...
mvg
wouter
Contactpunten en ontsteking gesteld...loopt weer als een zonnetje thnx
Verwarming moest idd ingedrukt worden.
RE: Mini moet vaak niesten op snelweg
Ingediend door lowrider op vr, 30-12-2011 05:57
Hallo,
Mijn 1000 hle uit 83 rijd moet op de snelweg vaak bij gechoked worden wil hij niet gaan sputteren bij doortrekken.
Het lijkt alsof de carburateur vervuild is of dat opeens de mengverhouding anders is.
Overigens heeft ie daar in de zomer geen problemen mee.......
Iemand een tip?