Misschien eerst 's kijken welke cilinder niet meedoet, simpel even stuk voor stuk de bougie doppen eraf, dan zal snel blijken welke niet meewerkt. Vervolgens kijken of die een vonk krijgt.
- Login of registreer om te reageren
Misschien eerst 's kijken welke cilinder niet meedoet, simpel even stuk voor stuk de bougie doppen eraf, dan zal snel blijken welke niet meewerkt. Vervolgens kijken of die een vonk krijgt.
Ingediend door PaulGrashoff op vr, 07-03-2014 08:47
Heb ik gedaan, maar hij blijft gewoon lopen, welke bougiekabel ik er ook af trek..
Dat betekent dat,wanneer hij normaal op 3 cylinders zou lopen, hij op 2 cylinders zou blijven doorlopen wanneer ik er een kabel afhaal? Kan dat?
Ik ga vandaag de bekabeling opnieuw aansluiten, de witte draad naar de bobine hing al half los. En dat is vast niet goed..
Ingediend door PaulGrashoff op vr, 25-04-2014 18:23
Alle cilinders krijgen een vonk. Ik heb nu ook de condensator en de puntjes vervangen. Gechecked of hij benzine kreeg:dat was zo. Ik heb aan de timing gedraaid, dit werd alleen maar slechter.
Toen gekeken naar de vlotterkamer, die was gevuld met benzine en de vlotter was nog goed.
Ik begin ook te twijfelen over de aansluitingen van de bougiekabels. Ik weet bijna 100% zeker dat deze goed zijn aangesloten. Ik heb ze stuk voor stuk over gezet. Daarna nog de volgorde gechecked op het motorblok. Maar ik wil het graag uitsluiten, heeft iemand misschien een foto van welke kabel naar welke cilinder loopt?
Ik ben nu van plan de carburateur uit elkaar te halen. Goed idee?
Het is maar de vraag of hij op drie cilinders loopt. Voor je de carburateur er afhaalt kun je misschien eerst controleren of hij valse lucht zuigt.
De plaats van de kabels etc. staat hier:
viewtopic.php?p=295653#p295653
Maar idd. wat Ruud zegt: controleer eerst eens op valse lucht, grote kans.
Ingediend door FINIBLOKMINI op vr, 30-05-2014 19:35
Is het probleem al opgelost? Jammer dat dat niet gemeld wordt.
Volgens mij is het de carburateur.
Controleer jij wel regelmatig je dashpot? Als er te weinig of geen olie meer inzet, wordt er geen vacuum meer getrokken en gaat de dashpot niet meer omhoog.
Dat verklaart waarom die wel stationair loopt, maar niet meer dan dat. Het feit dat jij als je de shoke uittrekt hij uitvalt, komt omdat hij teveel benzine krijgt en geen lucht, dus de motor verzuipt.
Probeer het eens, als het probleem nog steeds bestaat. Veel succes.
RE: Mini op 3 cylinders?
Ingediend door PaulGrashoff op zo, 02-03-2014 17:15
Hallo allemaal,
Ik heb een probleempje:
Vorige weekend lekker weg geweest naar België. Heen regende het en liep de mini slecht, dat is altijd als het regent. Hij dieselde soms ook na als ik hem uitzette met regen.
Terug scheen de zon en lekker met 120 terug gereden. Auto geparkeerd, en niks aan de hand. Bij lage toeren (1000-2000) liep hij trouwens ook niet echt lekker, ik wilde hem eigenlijk laten afstellen..
Van de week wilde ik weer rijden. Maar de motor wilde niet aanslaan. Dus ik heb de verdelerkap, rotor, bougiekabels, bobine vervangen door nieuwe. Gestart, en hij liep volgens mij op maar drie cylinders. Toen de bougies vervangen door oude. En nog steeds hetzelfde.. De uitlaat rookt een beetje, maar niet echt witte rook.
Ik moet gas bij geven om hem te laten lopen, als ik ga choken valt hij uit.
Iemand ideeën over wat ik nu zal doen?
Alvast bedankt!