je zou er ook voor kunnen kiezen om het met subframe en al te demonteren... je tilt dan de mini op en je kan dan zo het motorblok inclusief subframe wegslepen, alleen de schakelstang losmaken, de bouten bovenop losmaken en subframe rubbers aan de onderkant schutbord, stuurstang losmaken en de schokbrekers + remleidingen..
de bak moet je niet losmaken, je kan er ook voor kiezen om aandrijfassen los te maken, dat kan je doen door dat ding waar je remmen op gemonteerd zitten (naam kwijt) los te maken en zo je aandrijf as er uit te halen.
ps op dit forum is er al heeeeel veel over geschreven
- Login of registreer om te reageren
RE: Mini-Restauratie ( vraag over demonteren motor)
Ingediend door RoberD op wo, 06-06-2007 17:45
Beste mini-liefhebbers,
Afgelopen maand heb ik (voor de hobby) een mini 1000 aangeschaft uit 1983. Ik ben van plan om deze totaal te gaan restaureren. De mini ligt op dit moment voor het grootste gedeelte uit elkaar. Een kleine twee weken geleden ben ik begonnen met het demonteren van het motorblok. Deze is inmiddels zover ontdaan van alles dat deze bijna uit de auto gelift kan worden, toch zit ik met een "probleem" nl het volgende: De aandrijvingsassen + versnellingsbak heb ik nog niet los kunnen krijgen. Mijn vraag luidt dan ook "Hoe krijg ik de versnellingsbak (aan de motor kant) los en hoe de aandrijfassen?"
Ondanks dat alles op dit moment aardig soepel verloopt, zal ik desondanks met nog veel meer vragen komen, maar daar is dit forum uiteraard voor!:-)
Ik hoop dat iemand mij een beetje kan ondersteunen.
Met vriendelijke groet,
Robert.