mini rijd niet goed na stage 1

RE: mini rijd niet goed na stage 1

Hallo allemaal,

mijn mini is pas herspoten en alles is weer zo goed als gemonteerd. Ik kan weer de baan op met mijn mini. Enkele maanden geleden kocht ik een stage 1 set. Een gewone lcb, open luchtfilter, watergekoeld spruitstuk, maniflow rc40 uitlaat.

Ik heb nu al verschillende naalden geprobeerd en toch rijd de mini voor geen meter goed. Hij houd dikwijls in en bij een bepaald toerental trekt hij door. Er zit een nieuwe hs4 carbu op dus daar zal het niet aan liggen. Maar de afstelling waarschijnlijk wel. Voor de stage 1 reed hij veel beter. Ik bedoel dan hij draaide mooi stationair en viel niet constant stil wat nu wel het geval is als ik de koppeling in trap of tot stilstand wil komen.

Kan iemand me raad geven wat ik het beste kan doen ? kleppen regelen ? ontsteking ? (contactpunten)
Of zou ik hem het beste binnen doen in een garage ? Ik ken er niet zoveel van maar ik wil het wel leren.

Groetjes, Mini1991

RE: mini rijd niet goed na stage 1

waar woon je ergens, misschien handig als iemenad ff meekijkt...

eerst kleppen stellen, contactpuntafstand ook.

olie in je carb

kleur van je boegies??????

RE: mini rijd niet goed na stage 1

Ik woon in Belgie, Antwerpen dat is voor de meeste hier aan de verre kant vrees ik.

RE: mini rijd niet goed na stage 1

Antwerpen is best aan te rijden toch ? In ieder geval voor de mensen die bij Breda in de buurt wonen.

Mocht je niemand kunnen vinden, PM mij dan even, misschien kan ik wel een keertje tijd maken om bij je te komen kijken..

RE: mini rijd niet goed na stage 1

Aangezien je de carburateur hebt vervangen zal van de carburateur instelling niets meer kloppen. Ik zou hiernaar laten kijken door iemand die hier echt verstand van heeft.

Uiteraard moet je onsteking ook op tijd staan en de rest ook kloppen, maar aangezien je hier niets aan veranderd hebt zal het daar niet zo snel aan liggen. En de klepspeling en punten-afstand veranderd ook niet zomaar van de ene op de andere dag. Uiteraard moet je die zowiezo allemaal eventjes nalopen - maar de carb is de grootste boosdoener vrees ik.

Ik heb zelf overigens mijn ontsteking in mijn 1967'er omgebouwd naar een contactpuntloze uitvoering (Hall-effect ontsteking, zoals een Pertronix). Heb hier zeer goede ervaring mee. De inbouw is ook heel eenvoudig en je ziet er aan e buitenkant niets van.