Kruimelpad
Mini SPI ECU lenen
RE: Mini SPI ECU lenen
Ingediend door losje op ma, 23-06-2014 12:15
vanquisher schreef:
Locatie?
Oja dat is ook wel handig: Omgeving Eindhoven.
- Login of registreer om te reageren
RE: Mini SPI ECU lenen
Ingediend door bram-db op di, 24-06-2014 20:30
en is het probleem verholpen?
- Login of registreer om te reageren
Ik zal het laten weten als ie binnen is.
Als het goed is is dat deze week nog.
- Login of registreer om te reageren
Nah ook dat mocht niet baten.. de ECU blijft de waarde van de lambda sensor vervangen op 0.8.. Volgende verdachte is de (nieuwe) universele lambda sensor, er ligt intussen een bosch origineel te wachten om in te bouwen..
- Login of registreer om te reageren
Pfhew.. opgelost.
Niet te geloven maar het was dus de lambda (alweer). Hier moet dus echt een originele Bosch in, anders vervangt de ECU deze voor 0.8
Advies aan mede SPI-eigenaren: koop alleen de originele sensor van Bosch (0 258 003 193) anders loop je het risico dat de ECU er niet mee kan werken.
Als ik de auto nu uitlees met de Sykes Pickavant ACR dan slingert ook daar de waarde tussen 0.1 en 1.7 (wat ook de bedoeling is).
Trouwens wat opmerkelijk is, is dat met een Rover I POD in de ACR deze waarde tussen 0.1 en 1.7 slingert, en met de Rover III POD (die veel meer auto's ondersteunt) tussen 0.1 en en 0.85!
Dat laatste lijkt meer op de echte spanning die de Lambda afgeeft, een multimeter geeft ook tussen de 0.1 en 0.85.
Tis maar dat je het weet
- Login of registreer om te reageren
Hoi hoi..
kan je met je uitlees apparaat ook kijken of de ecu defect is??
Ik krijg niet genoeg brandstof om de motor te starten en denk dat er een sensor niet goed werkt.
Ik heb vonk.. De injector is nat..luchtfilter is schoon.. ik wordt er een beetje kanarie van.. haha..
hoor graag van je..
groet menno.
- Login of registreer om te reageren
losje schreef:
Pfhew.. opgelost.
Niet te geloven maar het was dus de lambda (alweer). Hier moet dus echt een originele Bosch in, anders vervangt de ECU deze voor 0.8
Advies aan mede SPI-eigenaren: koop alleen de originele sensor van Bosch (0 258 003 193) anders loop je het risico dat de ECU er niet mee kan werken.
Als ik de auto nu uitlees met de Sykes Pickavant ACR dan slingert ook daar de waarde tussen 0.1 en 1.7 (wat ook de bedoeling is).
Trouwens wat opmerkelijk is, is dat met een Rover I POD in de ACR deze waarde tussen 0.1 en 1.7 slingert, en met de Rover III POD (die veel meer auto's ondersteunt) tussen 0.1 en en 0.85!
Dat laatste lijkt meer op de echte spanning die de Lambda afgeeft, een multimeter geeft ook tussen de 0.1 en 0.85.
Tis maar dat je het weet
Goede tip !! Helaas had ik al een nieuwe sensor besteld bij de grote mini zaak in UK. De geleverde sensor resulteerde bij mijn SPI precies het zelfde als wat jij hebt meegemaakt. Dus dit weekend toch maar een BOSCH (dank je voor het ref nummer ) erin gezet. (iets lastiger omdat deze wat meer body heeft) maar JAWEL... de Sykes ACR geeft weer vrolijk verspringende waardes!
Bizar dat zo'n grote mini speciaal zaak dit niet wist..
- Login of registreer om te reageren
RE: Mini SPI ECU lenen
Ingediend door losje op vr, 20-06-2014 23:21
Hoi
Ik heb een probleempje met mijn '94 SPI- de CO is te hoog.
Lambda sensor vervangen, CAT vervangen, vacuum vervangen, uitleesapparatuur gekocht.
De lambda geeft de juiste spanning (gemeten met multimeter tussen ~0.6 en ~1.2V) maar deze wordt niet door de ECU geregistreerd (mijn Sykes-pickavant ACR geeft een vervangende lambda waarde van 0.8. Alle bedrading is gecontroleerd, ik kan me nog maar 1 ding verzinnen: ECU kapot.
Gezien het feit dat die krengen nogal duur zijn, en ik zeker wil weten dat ik niks over het hoofd zie zou ik het super fijn vinden als iemand even een conputertje wil wisselen met de mijne. Dan lees ik hem uit, zie ik fluctuerende lambda warden verschijnen dan mag ie meteen weer terug en zoek ik een nieuwe.
het gaat om 1 specifiek type: de MNE 101070. Eventueel een MNE 101050 kan ook voor de test.
Uiteraard is er een goeie krat grolsch mee te verdienen