Accu leeg? Misschien beetje voor de hand liggend maar je omschrijving is maar kort...
- Login of registreer om te reageren
Accu leeg? Misschien beetje voor de hand liggend maar je omschrijving is maar kort...
Dit klinkt inderdaad als een lege accu waardoor de startmotor het geheel niet meer opgang krijgt.
Suc6 ermee
Gr
Dennis P
Of, daar gaan we weer:
* het startrelais wat vuil of versleten is,
* je startmotor vuil of versleten is,
* je bendix blijft hangen.
Ik gooi het toch ook maar op een slechte of lege accu of dat de aansluitingen van je accu naar je startrelais en verder naar je startmotor niet goed vastzitten.
Ik heb ongeveer hetzelfe, de startmotor tikt, draait, maar krijgt de motor niet op gang, de draden van de accu zijn goed, de accu is net nieuw en levert ook genoeg stroom, moet ik zeker de startmotor of relais vervangen????
Ik heb de startmotor eraf gehad, en toen gedraaid, hetzelfde als hij er op zit, eerst even draaien en dan tikken, draai ik daarna mijn contact om, dan tikt hij alleen maar, startmotor naar de vaantjes zeker? Accu is gewoon vol!
Heel goed mogelijk dat je startmotor naar zijn grootje is, maar ja dat kun je natuurlijk pas te weten komen als je het ding openmaakt en naar de rotor, borstels, lager, etc. kijkt. Het relais is natuurlijk nog van groter belang. Als deze kapot is of is geweest, is het ook heel goed mogelijk dat het je contactslot heeft gesloopt. Bij Opel is dit bijvoorbeeld een veelvoorkomend probleem. Wanneer er bij een Opel, wanneer het startrelais vervangen is, ook geen nieuw contactslot gemonteerd wordt hoeft men maar te wachten op problemen maar dat ze komen met het slot en dus ook weer met slecht starten is altijd 100% zeker.
Aha, ik ga eens uitzoeken of me startmotor kaduuk is of me relais, anders haal ik wel voor eenpaar tientjes eentje van de sloop
Zou ik niet doen, heb je binnen de korste keren weer hetzelfde gezeik. Als je eerst eens kijkt of je lagers van je motor niet versleten zijn of dat je koolborstels en/of rotor niet ingebrandt zijn. Die zijn allemaal eenvoudig te vervangen. Ook de boel weer eens netjes schoonmaken lost 9 van de 10 keer al alle problemen op. Je relais van de sloop halen zou ik niet doen. Die dingen zijn ook gewoon ingebrand of iig bijna en nieuw niet al te duur.
Ik wilde gewoon heel het blok(waar de startmotor in zit) met startmotor, relais, borstels, lagers en al over zetten
Maar ik zal hem eens goed schoomaken, wat nieuwe stekkertjes erop, en eens kijken wat hij doet.
als er 14 volt op je accu zit wil het niet zeggen dat je accu nog goed is, even een auto erachter en met startkabels proberen op te starten,doet hij het dan nog niet dan moet je het in de bekabeling of in de startmotor gaan zoeken. Doet het het met startkabels ertussen wel dan zou je je dynamo nog kunnen (laten) nakijken voordat je je accu vernieuwd.
Het blijkt na meting dat mijn accu WEER dood is, mijn bedrading is doorgemeten, nergens lekstroom of wat dan ook. De accu is 1 week oud, dus ik ga er mee terug, want dit kan natuurlijk niet, het is een onderhoudsvrije accu, en die is nu al stuk! hij heeft nu ongeveer 30 uur aan de lader gestaan, en hij laad gewoon niet meer op! Dus eens ff kijken wat die accu boer er over te zeggen heeft!
Hoppa nieuw accutje meegekregen voor nop (kan ook niet anders) en het beestje rijd weer HEERLIJK
RE: Mini start niet meer.
Ingediend door Sebastian op di, 05-08-2003 08:17
De mini van mijn moeder (in Frankrijk) wil niet meer starten. Als het contact wordt omgedraaid hoor je rrrrrrrrrrrr. Dus hij is niet helemaal dood. Wat kan dit zijn??
De omschrijving is misschien een beetje onduidelijk, maar ik hoop dat jullie het begrijpen.