Bij flink compressieverlies denk ik aan een kapotte koppakking. Heb je getallen van die compressie meting?
- Login of registreer om te reageren
Bij flink compressieverlies denk ik aan een kapotte koppakking. Heb je getallen van die compressie meting?
Eens een paar vragen terug om wat meer duidelijkheid te krijgen. Draait je motor wel rond op de startmotor? En de garage heeft die compressie gemeten?
Je haalt aan dat je niet weet wat je verder kunt controleren.. Betekent dat dat je al wel het e.e.a. hebt gecontroleerd?
Ingediend door lou op za, 24-07-2004 17:02
Motor draait rond maar slaat meteen af.
benzine toevoer is goed de pomp geeft bezine af.
de ontsteking is vernieuwd wil zeggen, verdelerkap, bougie's, condensator, en kontaktpuntje. de start motor is eruit gehaald en wordt nagekeken.
Startmotor zou ik het niet snel in zoeken als je motor daarop gewoon netjes ronddraait.
Verder zeg je dat de motor rond draait maar gelijk afslaat? Is dit bij het loslaten van het kontakt? Anders gezegd slaat de motor aan op het kontakt en valt die weer uit als je sleutel in de normalen stand valt?
Lou , als je nu eens een stad/dorp/gat of zo bij je gebruikersprofiel zet , dan zijn er misschien mensen bij je in de buurt die wel ff willen komen kijken .
Je lijkt me wat te verward om er wat aan vast te knopen , is dit je eerste auto ???
Groetjes , Jeroen2
Misschien een tip; heb je de bougiekabels wel in de juiste volgorde teruggeplaatst?
Als je dat namelijk niet doet, dan wil t`ie ook niet rijden.
Je hebt wel vonk op de bougies? Zo niet, zitten de contactpunten niet dicht, dwz gaan ze wel open bij het ronddraaien?
ontstekingsvolgorde is 1-3-4-2 waarbij radiatorzijde cilinder 1 is. Deze cilinder moet bovenaan zitten, en de inlaat(?) klep moet op tuimelen staan. De rotor moet dan naar bougie 1 wijzen. De rotor draait anti-clockwise (rechtsom).
Als je verdeler los is geweest, laat iemand dan eens tijdens het starten de verdeler wat heen en weer draaien.
Wouter
Wouter schreef:
De rotor draait anti-clockwise (rechtsom).
Tegen de klok in = linksom!
Ik heb hetzelfde probleem als Lou:
motor starten, slaat aan terwijl ik iets gas bij geef, maar valt daarna direct weer uit.
@Lou: is het bij jou al opgelost en wat was het?
Tegen de klok in = linksom!
thanks! De rotor draait dus linksom...
Wouter
Mijn probleem heb ik intussen opgelost:
de mechanische benzinepomp was defect.
RE: Mini start niet meer
Ingediend door lou op za, 24-07-2004 16:47
Hoi allemaal,
Zit met een probleem de mini start niet meer maar ik wordt er niet wijzer van, de één zegt de ontsteking, de ander de bougie's en de garage zegt compressie verlies. Leuk maar de mini start niet.
Wat kan ik nog kontroleren?