misschien je bobine kapot zodat je batterij niet meer bij laad en zo leeg is nu.
- Login of registreer om te reageren
misschien je bobine kapot zodat je batterij niet meer bij laad en zo leeg is nu.
Ingediend door hetthijske op ma, 12-03-2007 14:26
Ik denk dat het niets met de batterij is want ik heb ook geprobeerd hem met 5 personen in gang te duwen, maar dat ging ook niet! Er is gewoon geen contact meer als ik mijn sleutel omdraai
wel apart als ie na een stuk rijden ineen keer dit euvel heeft. is je aarde nog goed? die metalen strip aan de moter. en anders toch effe gaan meten tot waar je stroom krijgt. ik neem aan dat je je zekeringen hebt gecontroleerd. ik zou met een voltmeter effe vanaf de accu kijken tot waar je stroom krijgt.
en effe de accuklemmen nakijken, misschien is er een los.
Bij een injectie (1994, dus dat moet haast wel) kan het nooit kwaad om de botsschakelaar eens goed in te drukken bij dit soort symptomen. Deze zit aan de linkerkant tegen het schutbord (rechts als je voor de auto staat met de motorkap open), het is een zwart ding met aan de bovenkant rubber, onder dit rubber zit een knop die ingedrukt kan worden).
In principe bedoeld om bij een botsing alle stroom af te sluiten, maar als je door een flinke kuil of zoiets rijd wil hij ook wel eens af gaan (of net niet, maar dan later alsnog problemen geven).
sofie-k schreef:
misschien je bobine kapot zodat je batterij niet meer bij laad en zo leeg is nu.
nee het is mischien dat je dynamo kapot is en dat o.a. je bobine de accu heeft leeggetrokken,
is je bobine kapot dan draait de startmotor wel maar slaat hij nooit aan
ps een injectie en een bobine is ook een bizzare combinatie
ps een injectie en een bobine is ook een bizzare combinatie
Niet bij '94-er, dat is een SPi en die heeft een bobine en een stroomverdeler, net als een carb.
dit gaat misschien de stomste reply in 2007 worden maar is mij ook voorgekomen.
Zitten de accu klemmen er nog op. Zodra je veel stroomtrekt uit je accu bij b.v. starten dan kunnen ze eraf springen als ze niet zo heel goed vast zitten.
DUS....loshalen.
klemmen ff staalborstelen.
Beetje zuurvrij smeer erop en klemmen er goed opzetten.
Ik hoop voor je dat dit het is. en kan je vertellen je slaat je zelf voor de kop als dat het is net als ik
Dat heb ik nog nooit gehoord... Vanzelfsprekend moeten je accu-klemmen goed vastzitten, maar losspringen als ze niet goed vastzitten... Het is geen vat water waar een slangetje afspringt...
Ik zou inderdaad de inertia switch proberen (of botsschakelaar zoals Eelke m noemt). Het klopt dat er dan helemaal niets gebeurd, ook niet met aanduwen. En een accu die wordt leeggetrokken in 5 minuten lijkt me wel erg snel...
Hoeft niet persee dat de accu leeggetrokken wordt in vijf minuten, kan zijn dat de accu tijdens het rijden leeg is getrokken, als de dynamo niet meer bijlaad.
Neem niet weg dat die inertia switch het makkelijkst te checken is en niet onwaarschijnlijk is als oorzaak.
Ingediend door jo op za, 24-03-2007 14:18
wij hebben ook startproblemen en weten niet waar het nu aan ligt.
je kan hem wel aanduwen of via de startkabels, dan start ie wel. dus de motor zal het wel niet zijn.
accu gemeten bij een gespecialiseerd bedrijf, gaf oke aan. ( accu van 44 ah) hier, bij de auto geeft hij tussen de 11 en 12 v aan
dynamo doorgemeten ,was goed. op testbank geweest, gaf 14 v aan.
massa- negatieve pool via startkabel voor bij motorblok bevestigd, gaf 11-12 v aan
wat kan nu de oorzaak zijn van het niet starten?
Ingediend door Loose op za, 24-03-2007 15:33
op de startmotor zit een relais, check eens of die het nog doet, ook kun je eens kijken of dat tandwiel wel uit je startmotor naar voren komt, als je er spanning opzet.
Ingediend door jo op za, 24-03-2007 16:31
probleem met startmotor ws niet omdat hij met de startkabel wel start. dat kan dan toch ook niet?
startmotor gaat wel rond maar krijgt te weinig stroom, maar waardoor?
Ingediend door hetthijske op za, 24-03-2007 16:45
bedankt voor de reacties !
het probleem is verholpen, de accu klemmen waren inderdaad losgekomen, Ik heb je instructies opgevolgd en alles is weer in orde
Vonkt ie wel hard genoeg dan Jo?,Om em te laten ontbranden?
Zou de vonk te zwak zijn?
Welke bougies heb je?Verwissel die eens om wat te proberen.
Is je verdeler nog ok?
puntjes niet ingebrand of zo?
Ingediend door jo op za, 24-03-2007 18:43
zal daar even naar kijken of dat het is.want verder geen idee
Ingediend door jo op za, 24-03-2007 19:19
Het blijft een bijzonder verhaal:
De startmotor krijgt niet genoeg stroom van de accu.
Hij draait dan ook langzaam rond.
Als ik de auto start via een andere auto met startkabels, dan slaat de mini direct aan.
Wat ik verder raar vind is dat ik alleen de mini kan starten met startkabels via de accu van de mini. ik kan niet de accu uit de mini halen en dan de beide startkabels, die aan de accu van de andere auto zitten, direct op de beide stroomkabels in de mini plaatsen, ik gebruik dan de accu van de andere auto.(ook dan gaat de startmotor langzaam rond en start de auto niet)
jhallo
ik ben een expert op het gebied van startproblemen, en daar bedoel ik mee, startproblemen krijgen.
ik heb hetzelfde gehad.
startmotor draaide te langzaam rond.
met het overstarten van een ander accu ging het goed.
ik starrte dan op de relais, rechtstreeks op de pool die naar de startmotor gaat.
dat ging wel goed.
mijn relais was ingebrand, waardoor hij niet goed de stroom doorgaf.
als ik jouw verhaal zo hoor, zou ik de massa s eens bekijken.
die op het blok, en zeker ook die in je kofferbak.
bekijk de massa van de relais eens.
maak anders een draad van de omhulsel van je relais, naar je massa.
wil ook wel eend helpen.
succes
Ja het masa probleem,daar zat ik ook al over te denken.
Massastrip bij de accu, en bij de motor,langs het hondebot.
Ook kan je de aansluitingen ff opschuren.
Ingediend door jo op za, 24-03-2007 20:26
Bij de garage gaven ze ook aan dat de massa het probleem zou kunnen zijn.
Ik heb daarom het ene uiteinde van de startkabel op de min-pool van de accu gedaan, het andere uiteinde heb ik aan de voorzijde van de mini op het fame vastgemaakt. Ik heb dit gedaan links op het frame waar een Ziverkleurige brede metaalstroomband loopt (is dit een massa Kabel ?) Hij gaf helaas nog steeds het zelfde probleem. Of is dit niet de juiste manier om te controleren of de massa het probleem is ?
Die zilvere kabel is inderdaad je massa.
Wat je doet. Je haalt deze los samen met je hondebot en staal bortselt de aansluitingen van deze kabel en zo ook zijn contactpunten. Als deze punten niet schoon zijn dan heeft jou truckage ook geen zin.,
Daarnaast doe je dat ook in je kofferbak bij je massa.
Maar zeker je startrelais zou ik checken. Ofwel vervangen.
Ingediend door jo op zo, 25-03-2007 13:42
Ik heb de accu helemaal doorgeladen en opnieuw in de auto geplaatst. In de kofferbak heb ik een een nieuwe kabel geplaatst op de minpool en ik heb de aansluiging in de kofferbak schoon geschuurd. De mini start nu direct. (zonder hulp van buitaf)
Vanmorgen heb ik verder alle zekeringen waar je gemakkelijk bij kunt (de zekeringen in de witte hulsen en niet in het fuse kastje) er uit gehaald en gekeken of de oplaadstroom dan hoger zou worden. De laadstroom bleef op 12,5 volt. Wat mij opvalt is dat de ruitenwissers heel langzaam bewegen, kan dit betekenen dat zij een lekstroom veroorzaken ? (zit de zekering voor de ruitenwissers in het fusee kastje ?)
je hebt ook 2 zekeringen achter je luchtfilter.
die kun je zo losdraaien, en dan zie je ze wel liggen.
je ruitewisser motor zou ook vies kunnen zijn waarom hij zo langzaam draait.
ik zou eerst je v riem ff spannen.
dan op je dynamo meten hoeveel spanning die geeft.
als dat goed is, dan zou je kabel naar de4 accu wel eens slecht kunnen zijn.
succes
jo schreef:
Wat mij opvalt is dat de ruitenwissers heel langzaam bewegen,
Heb je de ruit wel nat dan?,anders gaat het zowiezo wat moeizamer
jo":888qywm3]zit de zekering voor de ruitenwissers in het fusee kastje ?[/quote:888qywm3]
Jahaa,ik meen de bovenste,maar pin me er niet op vast.
Even ter info. Weet niet of dit alle beantwoorders duidelijk was, maar de Mini van Jo is een SPi.
RE: Mini start niet meer
Ingediend door hetthijske op ma, 12-03-2007 13:37
Ik had er net een heerlijk tochtje van 20 kilometer opzitten, ik kwam thuis en 5 minuten later toen ik opnieuw wilde vertrekken sloeg het noodlot onverbiddelijk toe.
Ik wilde starten, maar toen ik de contactsleutel omdraaide gebeurde er helemaal niets, de lichtjes op het dashboard gingen niet branden, de motor sloeg niet aan. Het was een doodse stilte. Ik ben echt een leek dus ik weet niet wat er mis is en hoe ik dit kan oplossen. AlVAST BEDANKT BIJ VOORBAAT
Thijs
(trotse eigenaar van een mini cooper 1.3 1994 )