Heb je de toerenteller goed aangesloten? kijk hier eens link
Of heb je per ongeluk een kabeltje los getrokken (van de bobine) controleer dat eens.... Of anders meten of er nergens een kabelbreuk in een kabel zit.
- Login of registreer om te reageren
Heb je de toerenteller goed aangesloten? kijk hier eens link
Of heb je per ongeluk een kabeltje los getrokken (van de bobine) controleer dat eens.... Of anders meten of er nergens een kabelbreuk in een kabel zit.
Ingediend door Jeroentje19 op za, 02-02-2008 19:01
Kunnnen jullie mij ook is vertellen welke draden er op de bobine nu moeten,Voor de zekerheid niet dat ik straks per ongeluk de verkeerde erop heb..
Ik heb nu op me plus een dubbele draad eentje met wit geel en andere kleur weet ik niet meer ,En op me min een bruine draad...
Zo zaten ze ook op de vorige ...Kan dit kloppen of zit dit verkeerd
meet ook eens of je wel stroom krijgt bij de bobine, gewoon de mini op contact zetten en dan bij alle draden ff proberen. Met één draad van de meter op het motorblok oid. Ik weet zo namelijk ook niet uit het hoofd welke draad stroom op moet staan. Maar één is normaal genoeg . Ik geloof dat deze op aansluiting '15' van de bobine zat.
Misschien is er een zekering door gegaan toen jullie bezig waren?
Als ik het goed lees starte de motor niet meer nadat je de toerenteller had aangesloten.
De toerenteller wordt aangestuurd door de pulzen van de verdeler.
Op de bobine zit aan de ene kant de - de draad afkomstig van de verdeler en deze draad wordt ook afgetakt en gaat naar de toerenteller.
Op de + kant van de bobine zitten twee draden, een draad afkomstig van het start relais een draad (weerstandsdraad) gaat naar het zekering kastje en op de laatste draad staat bij kontakt 12V of 9V.
Nu is afhankelijk welke soort bobine je hebt, als het een 9V (balasted) wordt de 12V draad vanaf het kontakt niet aangesloten.
Als nu de toerenteller intern sluiting maakt zal de bobine geen puls meer krijgen dus ook geen ontsteking. Je kunt het eenvoudig controleren door de toerenteller weer los te maken.
Als je aan de bedrading van de bobine niets gedaan hebt meet dan eens de spanning op de bobine met het kontakt aan, als je 12V of 9V hebt moet je het aan de andere kant van de bobine zoeken. Heb je geen spanning controleer dan de zekeringen.
Succes
Leon
Ingediend door Jeroentje19 op zo, 03-02-2008 15:16
Vanmiddag nog effe snel gemeten...
Heb dus op de plus een dubbele draad zitten geel witte en nog een kleur daar krijg ik gewoon 12v op,En op me min heb ik een dikke min kabel zitten zit een labeltje op met coil min,Die zat daarvoor ook op de auto en auto vonkt niet meer...
Een bruine draad op de bobine kan eigenlijk nooit goed zijn! Tenzij eraan is geprutst...
De min aansluiting is een wit-zwarte en de plus moet een witte draad hebben (en eventueel een roze/gele weerstanddraad afhankelijk van het bouwjaar). Althans zo is het voor oudere Mini's. Misschien dat het voor latere Mini's anders is.
Ingediend door Jeroentje19 op zo, 03-02-2008 20:51
Oke naja ik ga volgend weekend is flink in de bedrading zitten,Want zoals ik het al lees klopt er dus geen barst van deze bedrading....
Want ik had dus ook eerst een vierkant blokje als bobine en dat schijnt dus ook al verkeerd te wezen...
zoek eens even op schem s op het forum.
theo heeft alle schema s digitaal volgens mij.
als je theo van de boogaard eens gaat berichten met je type en bouwjaar mini, heeft hij misschien een stroom schema.
dan kun je het zo uitzoeken.
ook in de haynes staan ze wel.
werkt wel zo makkelijk.
RE: Mini start niet meer..
Ingediend door Jeroentje19 op za, 02-02-2008 16:23
Hey
Ik zit met me haren in het hoofd,De mini van me zus wil geen mogelijk heid meer starten...
Wat we als eerst aan de auto gedaan hadden is een andere relais gemonteerd omdat de knipperlichten het niet meer goed deden.Dus het relais vervangen wat achter de km teller unit zit..Naja dat deed het weer goed dus wij gingen verder met de toerenteller maken
..Toen we dat wouden testen deed de auto niks meer we hadden alleen een draad op de bobine gezet meer niet..De auto heeft daarvoor nog gelopen...
Wat we nu vervangen hebben is dit..
Bougies
bougiekabels.
Andere bobine een ronde want zat een vierkant op.
Nieuwe verdeler kap met dat kleine plastic kapje erbij..
en nog start de auto niet.Ik heb op de stekker gemeten die naar je verdeler toe gaat en daar krijg ik op de rode met zwarte 7,53V en op de rode met blauwe 4V ongeveer..Accu was wel wat zwak Maar we hadden een accupack om te starten..
Kan het nu zo zijn dat die electrische verdeler kapot is ofzo want we krijgen maar geen vonk...