Mini start niet meer

RE: Mini start niet meer

Hallo,

Tijdens het stil staan bij een stoplicht stopten mijn mini er mee.
Had er net 20min mee gereden. tijdens het optrekken begon de mini te stotteren
waarna die uitviel. Nog een paar x geprobeerd te starten maar wilde niet aanslaan,ging steeds wel bijna aan.

Heb nu m´n verdelerklap plus rotortje vervangen, maar doet het nog steeds niet.
benzine pomp doet het gewoon. de mini wil nu ook niet bijna aan gaan :? .

Voor dat ik van alles ga vervangen heeft iemand enig idee.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Sergio Kooima

RE: Mini start niet meer

Even vertellen wat voor een mini je hebt.
Je hebt wel een vonk?

RE: Mini start niet meer

Is het een SPI?
Zo ja, check de vacuumslangen.

RE: Mini start niet meer

Sorry misschien wel handig ja 1300 cooper 1991 geen spi

Ik ga morgen kijken of hij vonkt na het vervangen van de verdeler kap en rotor nog geprobeerd te starten verder niet na gekeken ivm tijd gebrek

RE: Mini start niet meer

kijk anders of de vlotterbak wel vol loopt van de carburateur. onderaan zit een slangetje wat naar je sproeier buis loopt en die heb ik ook een keer verstopt gehad.
en je ontsteking controleren.

gr freydis

RE: Mini start niet meer

Hoi,

Bedankt voor de reacties

Mini vonk wel, ook gewoon benzine in vlotter
en het pijpje is schoon, maar start nog steeds niet baluh

Mvg,

Sergio

RE: Mini start niet meer

Heb je een electronische ontsteking of contactpunten en heb je de bougiekabels een op een overgezet?

RE: Mini start niet meer

Heb een elektronische ontsteking
en wat bedoel je met de bougie kabels een op een over

Heb m`n bobine trouwens na laten meten en die is verder prima

Hij vonkt wel, kan het zo zijn dat het aan je bougie kabels kan liggen?
bougies zijn 500 a 1000km geleden vervangen

RE: Mini start niet meer

Willy (Ruud) bedoelt met een op een dat je de bougiekabels van de juiste plaats op de verdeler naar de juiste bougie hebt geplaatst. Anders gebeuren er vreemde dingen. :x
De juiste bougie moet op het juiste tijdstip een vonk krijgen nl.

Het kan idd. ook nog aan de bougiekabels liggen, maar dan zou de motor toch een beetje moeten pruttelen bij het starten.

RE: Mini start niet meer

Kabels zitten in de goede volgorde

Ik ga maandag toch nieuwe kabels er op zetten.
Eens kijken of dat het is weet het anders ook niet meer :?



word vervolgd

RE: Mini start niet meer

Als je een goede vonk hebt op alle bougies, lijkt mij de oorzaak niet in de kabels te liggen.
Je hebt de rotor met kap vervangen, even checken of deze wel helemaal goed zitten. Daarna even goed doorstarten en kijken daarna zien of de bougies nat worden. Misschien zit het in de carburatie? Gaat hij stinken naar benzine na doorstarten?

RE: Mini start niet meer

Even een update.

Heb de bougie kabels vervangen, wat quick start gebruikt en de mini
deed het weer. Beter dacht ik, maar toen ik met gas en choke ging spelen viel hij weer uit.

Quick start heb ik trouwens ook eerder gebruikt maar zonder resultaat

Toen maar gelijk ook m'n bougies verwisseld. Helaas doet de mini het nog steeds niet

Benzine ruik je wel tijdens door starten

Ik weet het echt niet meer :? |:( |:( |:(

Verdelerkap zit er goed op kan volgens mij ook niet scheef er op of iets dergelijks

RE: Mini start niet meer

.... verdelerkap er een keertje te onvoorzichtig of scheef op zetten kan resulteren in breken van de centrale koolstift. Dan heb je ook feest.

En heeft de nieuwe rotor een smalle of brede contactstrip? Je zal niet de eerste zijn die een smalle (contactpunt) in een elektronische verdeler (brede!) heeft zitten en daardoor gedoe ondervindt.

RE: Mini start niet meer

Als je de motor kunt starten met quick start is je ontsteking ogenschijnlijk niet het probleem.
Lijkt mij het beste om je benzinepomp te controleren, kijk even met starten of je voldoende benzine uit je pomp krijgt.

RE: Mini start niet meer

Afgelopen weekend had ik ook een Mini met vergelijkbare symptomen.
Eerst wilde hij niet aanslaan, later wel, maar toen max. 3000 rpm en geen effect van choke of gaspedaal.
Uit de uitlaat kwam bijna pure benzine.
Bleek de grote zuiger met naald in het huis vast te zitten. Daardoor krijg je een grote onderdruk in de carburateur en wordt er veel benzine aangezogen en weinig lucht.

Hier kan je ook even naar kijken.

RE: Mini start niet meer

Sorry Voor de late reactie

Carburateur heb ik helemaal schoon gemaakt
Zuiger werkt goed

Door starten maar niet aan slaan

Bougies blijven droog
Benzine pomp doet het wel komt ook benzine in de carburateur

RE: Mini start niet meer

Heb het hele verhaal gelezen. Blijft de vraag over of je een elektrische installatie hebt met een weerstand in de voeding naar de bobine. De bobine is dan een 9 volts bobine.
Zolang je de sleutel op 'start' hebt gedraaid is er een voedingslijn naar de bobine met 12 volt en zodra je de sleutel terugdraait omdat de motor zelf begint te lopen, moet de voeding weer via de weerstand draad naar de bobine lopen.
Ht kan je gebeuren dat, óf in het contactslot, óf in het startrelais het benodigde contact niet goed sluit, waardoor de weerstandsdraad geen stroom krijgt.
Je kunt controleren of de voeding van de bobine in orde is, door de verdeler kap eraf te halen, contact aan, de contactpuntjes open drukken. Dan valt de spanning op de bobine weg en moet er een vonk volgen.

RE: Mini start niet meer

na lange tijd doet m`n mini het weer
Na het vervangen van dus bougie`s + kabels ook de bobine vervangen, was bij minisports geweest en die meneer vertelde mij dat 13000 volt te weinig, deze moest volgens hem 40000 zijn en dat dat het probleem dan ook was. Nieuwe bobine er op maar nog niks, uit eindelijk bij de garage wel stationair draaien maar rijden als een natte krant. daarna ontsteking zelf vervangen kleppen gesteld en de mini rijd beter dan voor heen. :D \\:)/ :D

RE: Mini start niet meer

Alles samengevat; is de conclusie dus, dat de carburateur (afstelling) in orde was en dat het niet aan de ontsteking lag, maar dat de kleppen nodig gesteld moesten worden (teveel speling, waardoor ze niet ver genoeg meer open gingen om genoeg inlaatlucht met voldoende benzine binnen te krijgen en niet ver genoeg open om het uitlaatgas behoorlijk kwijt te raken.)
Raadgeving: Elk jaar de kleppen correct afstellen!