mini start niet of heel moeilijk als hij warm is

RE: mini start niet of heel moeilijk als hij warm is

de mini van mijn broer strat niet of zeer moeilijk als hij warm is,

1000 cc motor uit 1987

de contactpunten, condensator, bougies zijn vervangen, en ook de koppakking is vervangen ( lek tussen cilinder 2 en 3)

als hij koud is start hij makkelijk maar als hij heeft gereden moet hij eerst goed afkoelen alvorens weer makkelijk te starten.

wie o wie weet wat we kunnen doen.

RE: mini start niet of heel moeilijk als hij warm is

open luchtfilter boven het spruitstuk?? die filters slaan wel eens dicht waardoor hij niet meer een fatsoendelijke hoeveelheid lucht doorlaat om mengsel van te kunnen maken...

RE: mini start niet of heel moeilijk als hij warm is

nee het is een geheel standaard duizendje

met normaal luchtfilter is ook nieuw

RE: mini start niet of heel moeilijk als hij warm is

Heb je de contactpunten en bougies op de juiste afstand ingesteld?
Heb je het ontstekingstijdstip juist gesteld met een stroboscoop?

Als voorgaande correct is, en de motor slaat niet aan, is je mengsel te arm.


8)

RE: mini start niet of heel moeilijk als hij warm is

Bij mij was dat opgelost, omdat de contactpunten in de distributor nauwelijks afstand hadden.

Leesvoer voor je over dit onderwerp:

viewtopic.php?f=5&t=45944

RE: mini start niet of heel moeilijk als hij warm is

blijft de choke hangen ? of is die te hard afgesteld waardoor hij verzuipt
ik trek wel eens met warme motor de choke uit (uit automatisme) en dan start hij uiteraard niet omdat hij 'verzuipt'.

grts Jaron

RE: mini start niet of heel moeilijk als hij warm is

hoe staat het met de compressie van de cilinders erik? als blokje warm word zet de cilinder meer uit dan de zuiger waardoor je meer compressieverlies hebt, motortje koelt weer af en je hebt weer meer compressie, maargoed dan zal je het ook moeten kunnen vernemen als de startmotor rond gierd.