Vacuumleiding is ook in orde toch? Nieuwe knietjes etc.
Anders even het onstekings circuit nalopen. (Een keer per jaar contactpunten controleren).
Neem je hem mee morgen?
- Login of registreer om te reageren
Vacuumleiding is ook in orde toch? Nieuwe knietjes etc.
Anders even het onstekings circuit nalopen. (Een keer per jaar contactpunten controleren).
Neem je hem mee morgen?
Alles goed. Effe op en neer naar maastricht zucht....
Morgen met de corsa aangezien die naar de garage gaat voor de homokineet.
Is de kop afgeperst voor of nadat dat deze gevlakt is? Het kan zijn dat er een scheurtje in zit die gaat openstaan als de kop warm wordt.
Dennis
Nee hij is niet afgeperst. Het is een standaard 1000 zonder extra's. Ik ben er vanuit gegaan dat het wel goed zat. Hopelijk had ik gelijk
Zou ik dat merken als ik compressie meet?
RE: Mini valt uit
Ingediend door NED1108 op zo, 08-03-2009 19:00
Vandaag effe op en naar van Haarlem naar Maastricht. Dit is de eerste keer sinds dat de kop van de 998 A+ af is geweest. Over het volgende staat al veel geschreven maar ik kom er niet meer uit......
Probleem: Vooral als de motor warm is draait de motor stationair onrustig (dat is al sinds dat ik hem heb 1,5 jaar). Toerentaal zwalkt. Geen ramp zou je zeggen. Nu bleek vandaag als ik na een heel end snelweg van de snelweg afga en afrem bij een stoplicht dat het toerental onderuitzakt. Vaak komt het toerental weer terug anders slaat hij af. Je zou zeggen een vacuum lek...
Wat heb ik gedaan.
- Kop is gevlakt en geplaatst (koppakking lekt niet) Moest ivm te veel koolaanslag en nadieselen.
- Kleppen gesteld
- Nieuwe pakking spruitstuk (met WD40 gecontroleerd, lekvrij)
- Caburateur met nieuwe pakkingen (met WD40 gecontroleerd, lekvrij
- Vacuumslangen en carter onluchting vervangen.
- Carburateur schoongemaakt.
- Carb olie vervangen van 20W50 naar 5W30 (valt uit sinds 5W30 erin zit)
- As vervangen van klep carburateur (was fors ingslagen)
- Booster en boosterslag gecontroleerd. Als ik de boosterslag van het spruitstuk los haal en het gat dicht houd blijft het toerental onrustig. Mijn conclusie dat het niet de booster is (toerental slijgt wel als ik twee keer achter elkaar rem.....)
Aflgemen indruk motor is dat hij wat ruw loopt en wat veel geluid maakt. Wellicht staat het mengsel te arm. (op de snelweg was het verbruik meer dan 1:17)
Het enige wat ik nu nog weet is dat wanneer ik WD40 op de carb as spuit het toerental nog onrustiger wordt en bubbeltjes onstaat> Wellicht zijn de busjes te ver uitgesleten.
Ik weet het niet meer . Hopelijk heeft iemand nog een goede tip.