je spatborden zo laag mogelijk zetten...
Ik denk dat die Hi-lo setjes al niet zo heel duur zijn. Zeker in tegenstelling tot verlagen van andere auto's...
- Login of registreer om te reageren
je spatborden zo laag mogelijk zetten...
Ik denk dat die Hi-lo setjes al niet zo heel duur zijn. Zeker in tegenstelling tot verlagen van andere auto's...
Ingediend door linkaard op di, 30-11-2004 15:54
90% van de doorgezakte mini's ligt aan de teflon/nylon cupjes van de trompet. Je hebt dan de goedkoopste manier van verlagen.
Wil ik nog heel effe duidellijk maken dat dit een mogelijkheid is, waneer de mini nog verder door gezakt is dan ligt dit aan de veerbol?
Vergeet derhalve niet dat de veerbol dezelfde werking heeft als de zogenaamde spiraal veren die de meest bekende auto's hebben, de R5 heeft ook geen spiraal veren maar een torsie stang om maar een voorbeeld aan te geven.
De veerbollen kunnen gerust wat hebben en ja ze zullen ooit aan vervanging toe zijn.
zoekt en gij zult vinden.
Er is al genoeg geschreven over verlagen
Wouter
Kijk ook eerst ff je subframe. deze kan ook doorgrot zijn. daardoor stond ie bij mij scheef. Heb er nu nog steeds voor nood een paar Rvs platen opgelast van elk 3 mm dik, dus het blijft voorlopig nog wel goed zitten. Tot de Apk althans, want dan moet het vervangen zijn. Wordt weer een weekendje of langer klussen.....
Op die rubberen trompetten die in het achtersubframe hangen, zitten metalen hulzen van een cm of 6/7 hoog. Deze zijn bij mij een paar cm ingekort, waardoor de mini een stuk verlaagd is. Dit is een goedkope manier om te verlagen, maar of het makkelijk is wanneer alles nog onder de mini zit, weet ik niet.
Misschien dat bij jou een van de beide hulzen wat verbogen is of zo, dat ie naar een kant hangt. Het zou idd ook aan het achtersubframe kunnen liggen. Ik erger me er wel eens aan dat ze bij bepaalde garages met lomp geweld een krik onder het subframe zetten. Vaak pakken ze m dan achter in het midden. Bij een subframe wat wat ouder is, wil deze daardoor wel eens wat krom buigen, maar of de mini daardoor gaat hangen vraag ik me ook af....
Is wel degelijk zo. Dacht eerst dat het aan mijn demper lag, totdat ik de rollerbank opging. Moest toen de sleepkabels vastmaken en toen zagen we het ineens. Maar dat verbuigen gebeurt ook bij nieuwe subframes hoor. Gelukkig weet de garage waar ik kom als ik er echt niet meer uitkom dat goed. Maar meestal doe ik alles zelf.
hij is gewoon ingezakt nix met dat frame aan de hand hoor en dat weet ik cker.
maar ja het id is niet het verlagen maar meer dat ik hem gewoon weer recht krijg want het ziet er heel raar uit als ik ergens geparkeerd sta en hij staat zo scheefen die ingezakte kant ziet er gewoon beter uit als die andere dus dat is meer het id erachter
RE: mini verlagen zonder moeite?
Ingediend door sickdude op di, 30-11-2004 12:51
ok mijn mini heeft een beetje een rare kanteling, hij helt heel erg naar links (als je erin zit) die veer bollen zijn dus gewoon door gezakt ofzo
maar ik vroeg me af of je zonder veel moeite je mini kan verlagen. geen high low kits ofzo he tmoet lekker cheap.