Welke naald zit er in??
Nieuwe delen betekend niet dat ze ook goed zijn...
Welke klepspeling heb je hem afgesteld, 1,5 ratio heeft een andere klepspeling nodig dan standaard, te strakke kleppen geeft te warme motor...
Ik roep maar eens iets om mee te beginnen..
- Login of registreer om te reageren
RE: Mini wordt te warm.
Ingediend door joshpaffen op do, 20-08-2015 17:21
Hallo,
Mijn mini heeft na een jaar lang reviseren eindelijk weer zijn apk behaald.
Alleen loop ik nu tegen het volgende probleem aan. De mini loopt te warm.
Tijdens het reviseren is onder andere de koppakking vervangen. Een andere loodvrije gereviseerde cilinderkop geplaatst.
Nieuwe radiator, waterpomp, nieuwe Hiff44 carb, uitlaat vervangen enz. Ontsteking (Bougies, Bougiekabels, Rotor, Verdeelkap en contact puntjes) zijn ook vervangen. Hierna heb ik de ontsteking laten afstellen door een garage.
De thermostaat heb ik al eruit gelaten maar nog steeds loopt de mini tegen het rode aan na 20 minuten rijden.
De hif44 carb staat wel op dit moment te rijk afgesteld, dit kan ik afleiden omdat de bougies zwart zijn. Kan dit invloed hebben op de temperatuur?
De Mini is een MINI Chelsea uit 1986.
Hierin is een 1275 Metro motor gelegd.
Stage 1 kit van minisport erop gelegd.
1.5 rockers
Hif44 Carb
Mocht er nog meer informatie nodig zijn om het probleem op te lossen laat even weten.
Ik heb het forum afgezocht maar of de carb liep te arm of een van de onderdelen die ik al heb vervangen waren versleten. Dus heb het antwoord niet kunnen vinden wat dit probleem kan oplossen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gr .Joshua