Antwoord is simpel, ik heb het zelf ook gedaan, trommels laten zitten + achterplaat.
Bij normaal gebruik zullen je schokbrekers nooit zo ver uitveren dat je trompet los zal komen.
- Login of registreer om te reageren
Antwoord is simpel, ik heb het zelf ook gedaan, trommels laten zitten + achterplaat.
Bij normaal gebruik zullen je schokbrekers nooit zo ver uitveren dat je trompet los zal komen.
ja maar ik heb niets aan die trommels, is er nog een andere oplossing?
Ik heb 3 cm brede spacers laten draaien, dit in combinatie met lange wielbouten. Staat ook gelijk lekker breed
Als je een draaibank hebt wel ja. Ik heb het bij mn pa op zn werk laten maken van aluminium
Ringetje zou ook kunnen, maar of het veilig is... heb er zelf ook een tijdje mee gereden om de breedte van de spacers te bepalen, maar vond het maar matig vastzitten.
er zijn 12 inch wielen met een spoorverbreder aan vast gelast. spoorverbreders zijn bij de meeste miniboeren te verkrijgen. als de (originale) schokbrekers er nog onder zitten dan kan de vering niet uit elkaar springen .
ik heb 10 inch eronder,en een spacer van 5mm zou perfekt zijn bestaat deze?
en hoe kan ik dan zien of de schokbreker nog goed is?
ja deze bestaan zeker.als de schokbreker van originale lengte is en niet is gebroken dan kan de veering niet uit elkaar springen ook al is deze versleten. hij zal dan niet dempen maar de rest wel bij elkaar houden.of de demper nog dempt kan je oficieel alleen met een speciale meter meten .maar als de aanhanger achter de auto hangt en je drukt de veering verschijdene malen krachtin indruk en dan los laat moet deze bijna direct weer stil staan. met een lichte aanhanger zal dit bijna direct zijn.
ben toch niet tevreden, het zit zo:
omdat de aanhanger lichter is dan een gewone mini heb ik een paar mm van de trompet afgehaald, komt dus iets lager te liggen.
Nu heb ik het losse frame met dissel inelkaar, zonder de opbouw en als ik dan een beetje op en neer jutter, zie ik de trompet los van het rubber komen, immers deze krijgt meer ruimte naarmate je het subframe verder omhoog duwt
dus denk ik dan met mijn boerenverstand als het in het eggie ook zo gaat dan valt heel het zaakje uit elkaar als ik over een bobbel rijdt, let wel de schokbrekers zijn nog niet gemonteerd!
Of houden deze alles bijelkaar?
of moet ik ook kortere schokbrekers?
ik wacht weer op een antwoord
kijk eens bij een mini die in elkaar zit je zal dan begrijpen wat ik bedoel. de schokbreker zit aan de carosserie en de draagarm vast .als je het frame los hebt en je tilt hem op dan heb je inderdaad kans dat het hele zaakje er onderuit lazert.monteer het hele handeltje maar eens en dan zal je ontdekken dat het wel goed zit.hou dezelfde lengte aan voor de schokbrekers.deze begrenzen de uitslag van de draagarm.
Hier een btje het zelfde verhaal maar dan met hi-low's.
http://minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=21675
RE: miniaanhanger, paar probleempjes
Ingediend door jongkokkie op zo, 23-04-2006 20:42
Zo mijn aanhanger is bijna klaar maar ik loop toch tegen een aantal problemen aan:
1)omdat ik de draagarmen helemaal kaal heb gemaakt, dus trommels enzo eraf, heb ik eigenlijk te weinig draad op mijn wielbouten,het wiel komt nu gelijk op
de (hoe zeg je dat) draaiend gedeelte van de draagarm.
ik heb eigenlijk een soort spacer nodig die de dikte heeft van een trommel of ringen erachter??
2)ik heb het idee dat als alles in elkaar zit,de kar vrij licht is,en ik ben bang dat als ik over een heuvel gaat ermee dat het wile zover uitrekt naar onder dat de trompet,veerbol en kogelgewricht los komen te liggen of zelfs eruit vallen, omdat eigenlijk niets van deze dingen vast zit toch??
Als ik mijn kar nu opkrikt zakt het wiel zover naar beneden dat het nu ook gebeurt!
of is mijn schokbreker dan kapot, hoe test ik dat??
Veel vragen ik hoop dat iemand me kan helpen want de volgende clubdag wil ik hem showen