Gewoon passen doet het niet.
Mk.1/mk.2 deuren zijn lager dan mk.3 deuren en de ronding bij het slot (en het slot zelf) is iets anders, dus dat wordt een flinke verbouwing...
- Login of registreer om te reageren
Gewoon passen doet het niet.
Mk.1/mk.2 deuren zijn lager dan mk.3 deuren en de ronding bij het slot (en het slot zelf) is iets anders, dus dat wordt een flinke verbouwing...
mm das jammer, zou wel leuk zijn als die mk1 deurtjes er makkelijk ingingen door allen binnen en buiten a-panelen te vervangen maar helaas.
Wat volgens mij wel gaat is een Mk2-deur. Ook uitwendige scharnieren, ook schuifraampjes, maar volgens mij wel de vorm van de latere deuren. Correct me if I'm wrong.
Ingediend door Theo van den Bogaard op do, 23-09-2004 13:01
Mk.1 en mk.2 deuren zijn nl. hetzelfde
en hetzelfde als Van- Pick-up deuren .. vergelijk ze maar eens bij een eerstvolgende gelegenheid (Mini-club-dag ?!!)
Volgens mij is er een Candees geweest die het heeft gedaan maar het was veel werk ..
(Ik kan zo gauw effe geen plaatjes vinden).
Ik heb wel ook van een schuifraam-conversie voor Mk III deuren gehoord .. en in Japan hebben ze nep-buitenop scharnieren
FWIW,
Theo van den Bogaard
Hallo
De deuren van een mk1 en 2 en van en pickup hebben inderdaad een andere maat en vorm.Ze zijn namelijk kleiner (lees korter)Het is dus echt niet mogelijk deze deuren pas te krijgen in een mk3 tot mk ..
Wat wel gaat is je a panelen verstevigen en natuurlijk je deuren (binnenzijde) en dan gewoon buitenscharnieren monteren.Op het imm dit jaar stond een rover mpi (nieuw model dus met airbag) In mk1 stijl.Mischien heeft iemand er een foto van?(ik heb helaas geen scanner)Ook zit er in duitsland een firma die deze conversion kits verkoopt.
Succes met zoeken.En als je geen foto vindt dan mail me even. kijk ik wat ik voor je kan doen.
Groeten stephan
Morriske schreef:
Op het imm dit jaar stond een rover mpi (nieuw model dus met airbag) In mk1 stijl.
en dat is deze
Kijk eens naar het slot en de voor-onderhoek: dat is een mk.3 deur. De scharnieren zijn er later opgemaakt
CMC schreef:
Kijk eens naar het slot en de voor-onderhoek: dat is een mk.3 deur. De scharnieren zijn er later opgemaakt
Dat is precies wat Morriske ook bedoelde. Een mk3 deur met een mk1 uiterlijk.
IDD jan ! (Y) Is een stuk handiger om het zo te doen dan een mk1 deur passend te maken.Als je meer fotos wil zien van deze cooper stuur mij dan even een PM en ik mail ze je.
Groeten stephan
Ps Jan G bdankt voor het plaatsen van de foto.(ik had zelf die mogelijkheid niet)
In friesland rijd/reed er ook een mini (+/-1996) rond die is omgebouwd naar oud type. Hij had ook schuifraampjes en buiten scharnieren. Wat je dan moet doen is het raam-meganiek verweideren (scheeld nl gewicht), Je A-paneel verstevigen, een chrome raamgeleider van een MK1 erin zetten met rubbers en ramen laten snijden in de juiste maat. je moet dan ook de oude binnenscharnieren verwijderen. want het werkt niet als je 2 types scharnieren tegelijk hebt.
Het komt er dus wel op neer dat als je mk1 wilt gaan dat je dan beter een complete mk1 shell moet kopen :)" title="Evil" />
RE: Mk1 deur in een mk3 shell, is dit mogelijk?
Ingediend door Daniel op do, 23-09-2004 10:11
Als ik de A-panelen zou vervangen voor mk1 A-paneeltjes dus met gaten voor de buitenscharnieren zou er dan gewoon een mk1 deur in mijn mini passen?