RE: MKI, MKII, MKIII of meer????
Ingediend door oibrielle op do, 27-02-2003 12:02
Da's SPI ja. In Keeping your mini alive staat alles over het herkennen van types. zoook op op de webstek van www.miniworld.co.uk
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door oibrielle op do, 27-02-2003 12:02
Da's SPI ja. In Keeping your mini alive staat alles over het herkennen van types. zoook op op de webstek van www.miniworld.co.uk
Maar die hebben geen echte carrosserie modificaties. De injectiemodellen hebben bijvoorbeeld een ander gat achter de radiateur. En de latere modellen hebben aansluitingen voor de veiligheidsgordels achter. Maar vanaf MkIII is de carrosserie niet op wezenlijke punten veranderd. Je moet dus ook een kenner zijn om de verschillen tussen een MkIII en een MkIV te kunnen zien en je kan een MkIII Mini best restaureren door een nieuwe (ik geloof MkV) body te kopen. Niemand die na het opbouwen het verschil nog zit. Zo kan je een MkIII van achtergordels voorzien en de meeste mensen wel laten geloven dat het een modernere auto is.
Hugo
Ingediend door Pascal op do, 27-02-2003 12:16
Heb ik deze typering niet nodig voor het aanschaffen van een chrome grill????
Of geef ik nu zelf al antwoord
Ingediend door oibrielle op do, 27-02-2003 12:30
Nee.... maar je kan ook een MKI of MKII gril op een MKIV ofzo zetten hoor is ook mooi
Dat laatste is niet helemaal waar. Vanaf de Mk2 heeft de Mini de bekende ronde grill, die qua vorm bij mijn weten sindsdien niet meer veranderd is. Alles past, wat dat betreft, het is hooguit een kwestie van het juiste patroon, als je originaliteit echt belangrijk vind. Wat de Mini-centres uit het schap trekken is over het algemeen het laatste type Rover-grill. Daarnaast zijn er nog verschillende "fantasie-grillen", vrij naar het verleden.
Een Mk1 grill past wel op een nieuwer type, maar het is geen "bolton-on" iets. De strip moet van de motorkap geslepen worden en het latere type grill heeft vrijwel zeker slijtplekjes veroorzaakt die tevoorschijn komen als je een Mk1 grill monteert. Wil je naar Mk1, dan moet je dus eigenlijk ook rekenen op wat plaat- en spuitwerk. Tenzij het uiterlijk je niet zo kan schelen, maar dan zou je geen Mk1 conversie overwegen, lijkt mij.
[Edit: typos]
oibrielle schreef:
In Keeping your mini alive staat alles over het herkennen van types. zoek op op de webstek van www.miniworld.co.uk
Ja, tot voorkort stond er een mooi lijstje van de MK1, MK2 en zo verder op deze site.. alleen hebben ze nu de site vernieuwd en is het lijstje verdwenen
Weet iemand waar je dit lijstje kan vinden
Beetje jammer inderdaad, was wel een handig/interessant lijstje. Ik kan hem ook niet meer vinden (en de directe URL doet het ook niet meer).
MK I >>> 1959 - 67
MK II >>> 1967 - 69
MK III >>> 1969 - 76
MK IV >>> 1976 - 08/84 (der letze 10")
MK V >>> 08/1984 - 92 (ab jetzt 12", Start mit dem Somo Mini 25)
MK VI >>> 1992 - 10/96 (SPi = TBi)
MK VII >>> 10/1996 - 04.10.00 (MPi = XN)
Dit komt van het duitse forum, misschien heb je er iets aan.
RE: MKI, MKII, MKIII of meer????
Ingediend door Pascal op do, 27-02-2003 11:45
Goedemorgen,
Ergens heb ik gezien dat er verschillende MK typen zijn, maar ik kan het niet meer vinden?
Volgens mij is deze classificatie van belang voor verschillende zaken, zoals bv: chrome grill.
Heb een 1992, 1.3i Sprite (= SPi, toch?)
Groeten
Pascal
Ps: waarschijnlijk zit ik hier verkeerd met dit onderwerp, hiervoor alvast mijn excuses.