MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

[edit, titel aangepast, Red Flame]

Hoi ik zal me eerst ff voor stellen
IK ben kompleet gestoort en ben een sleutel friek
het is dat me bed niet in de schuur staat anders sliep ik er in

Ik heb een dielema of hoe je dat ook schrijft

Ik heb een mini HLE uit 1982
ER zat een 1000 in
Dat ging niet hart genoeg
Dan leg je er gewoon een
1380 totaal nieuw
Krukas nokkenas zuigers
gehoont gerijnigt en gespooten
aan gepasst hier en daar
uitgeballanseerde krukas +vlieg wiel
nieuwe cylinderkop afmetingen 35 mm inlaat 31 uit
en nog veel meer.......
Kort om een blokje om van tesmullen :9 :9


Vraag aan jullie:
1 : nouw hebb ik een standaart car. HIFF 44 45mm +/- met stage 1 naalt en open lucht filtter erop


2 : Of ik ook nog een dubbele SU liggen 31 +/-
uit een 1275 cooper s



welken moet ik er nouw opzetten?

default

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

Als je de dubbele netjes afgesteld krijg, zou ik voor deze gaan.
Al was het voor het uiterlijk :P

grtzz Martin

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

The Little Fat Mini zegt:?

Ik heb eigelijk zelf nog nooit een Dubbele SU gemonteerd. De Mini Magazines die ik met enige regelmaat lees geven op de zelfde vraag, meestal een positief antwoord voor de dubbel. Er zitten kennelijk niet echt veel haken en ogen aan maar je hebt er wel enige kennis voor nodig. Je moet weten of de diameter van de carburateurs juist is, welk spruitstuk het beste is, welke naald en nog wat afstelgegevens geloof ik. Daarom geef ik je één raad, probeer er eens wat lectuur op na te slaan. Dat helpt je een stuk op weg.

Greetz TLR

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

wat is wijsheid??? een hif heeft een betere flow dan een hs, hif is moderner...

But looks are important :9

ikzelf heb een mooi setje hs2's op mijn 1000-tje and it looks the business:
http://groups.msn.com/miniredflame/shoe ... &PhotoID=1

het afstellen is zo'n probleem niet, als je een vacuummeter hebt dan is het best makkelijk...

wel is het zo dat je eerst de rest van je motortje afgesteld moet hebben, kleppen, ontsteling etc. pas dan kan je de carbs synchroniseren...

http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... rburateurs

in bovenstaand topic staan tips voor de inbouw van de dubbelle carbs

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

Voor hoever ik het altijd begrepen heb ontlopen deze 2 elkaar niet zo heel veel maar is de hif44 de carb die het op het uiteindelijke vermogen wint van een dubbele hs2. Je schijnt er op top een iewat meer vermogen mee uit je motor te kunnen halen.

Voordeel van een dubbele hs2 is echter weer dat ze veel sneller reageren dan een hif44. De doorlaten zijn kleiner en je mengsel komt daardoor sneller in beweging wat resulteert in een sneller oppaken van de motor.

Persoonlijk zou ik ook gaan voor de dubbele hs2. Ik zou liever een iewat sneller reagerend geheel hebben en het blijft een schitterend gezicht natuurlijk 2 carb's onder de kap. 8)

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

tlr-mini :boeken zat waar onder de bijbel van David

maar het is wel wat veelwerk om tebepaalen welik soort naald je er in doet dat is gewoon een kwestie wan veel pobeer En weer op op die test bank en GAAN :P

red flame :een hif heeft een betere flow dan een hs, hif is moderner...

uu Flow wat bedoel je daar mee ??

Richard-T : dat klopt een heel end ja

het is zo dat de Hif44 een langer weg moet bewandelen dan de dubbele car. die zitten pal tegen het blok aan hebben dus een korteren weg tegaan dus is met dubbelen je blok gewoon feller als het goed is
maar de Hif44 is wel een voor verwarmt inlaat spruitstuk en is stukken simpeler af testellen
niet dat ik die dubbele niet afgestelt krijg trouwens

OOO nauw ik er tog aan denk weet iemand of er voor de dubbelen net zo simpel stage 1 naallden te krijgen zijn??? als voor de hif44

tot zover mijn dilemma
Groeten uit zeeland

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

red flame ik heb een vacuummeter + een elektroniseontsteking met een verstelbaare vacuum leuk speelgoed :) :)

als je een leuk blokje aan het bouwen bent dan kan dat natuurlijk niet ondtbreken



typ.fouten onder voorbehoud ik ben een belaberde typer

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

Harm schreef:
Richard-T : dat klopt een heel end ja



Blij dat te horen. :)

Harm":no44zaxz]maar de Hif44 is wel een voor verwarmt inlaat spruitstuk en is stukken simpeler af testellen[/quote:no44zaxz]

Vraag je hierbij alleen af of je dit echt nodig hebt. Een verwarmt inlaat spruitstuk is plezierig in een bijzonder koud klimaat maar hier in Nederland/Belgie heb je er weinig tot niks aan. Je mengsel wordt door het inlaatspruitstuk en carb al genoeg verwarmt en wat je juist eigenlijk wilt is dat het mengsel iets koeler blijft. Dat die simpeler af te stellen is moet ik je gelijk in geven.

Een extra toevoeging op het snellere reageren is niet alleen de kortere en rechte plaatsing voor de inlaatpoorten maar ook een kleiner gasklep en daarmee een minder volume. Het kleinere volume is sneller in beweging te brengen dan een groter volume.

Naalden zijn voor alle carb's leverbaar. Enkel of dubbel en soort maakt niet uit. Een heel andere vraag die bij mij opkomt is of een stage 1 naald voor een motor met deze setup eigenlijk niet een beetje krap bemeten is?

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

Richard-T

stage 1 naald zat er al in van daar

Daar heb je heelemaal gelijk in met alles wat je schrijft mij ik hiel het een beet je kort want ik ben niet zoon typ. kunstenaar

maar ik denk dat ik voor de dubbelen ga tog best voor stander van om sneller weg te zijn dan dat me top 10 km hoger licht
Ik heb trouwens een stuk over lachgas injectie ge lezen met berekenigen en volledige beschrijving
(voor de mennsen met te veel geld en tewijnig hersens)
zijn daar verhaalen over die jij weet ???
die daar datwerkelijk mee rond rijden??? :? :? :?

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

Laten we het hier op de dubbele carbs houden, je kunt eventueel een nieuw topic over lachgas-injectie openen (als dat niet al bestaat).

Enne, kun je misschien een poging doen om wat leestekens te gebruiken? Je posts zijn erg moeilijk te lezen.

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

wat ik met flow bedoel:

de flow is de stroming door de carb, een hif heeft een betere stroming dan een hs carburateur.

maar nu komt het, als je 2 hs-carbs monteerd hebben die weer een betere flow door het spruitstuk (minder bochten) dan een enkele hif, snap je het nog? :?

ik denk dat je met dubbelle carbs niet snel meer kan spreken over stage 1. mijns inziens zijn stage1 standaard setjes voor standaard set-ups.

dubbelle carbs voldoen niet aan standaard, laat staan in eerstgenoemde motorblok :9 O+ :9

default

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

Hi, in onze innocenti (bastaardje) ligt een standaar Metro 1275 blokje (niet getuned, zo overgezet) Deze wordt beademd door de standaard Innocenti dubelle HS2 carbs op een AEG? spruitstuk, en een maniflow spruitstuk op een Play mini RVS uitlaat. Op de dubelle HS2 staat een origineel cooper luchtfilterhuis met standaard filtertjes. 'k weet niet wat rap is, maar hij haalt zonder heel veel problemen de 160 (op een andere dan de mini-teller)
afstellen valt mee, kwestie van kleppen stellen, carbbediening van elkaar loskoppelen carbs balanceren (dat ze evenveel lucht doorlaten) weer koppelen en mengsel stellen. Je bent even bezig, maar het is te doen.
Ik zou in jou geval alleen niet voor HS2's gaan maar voor HS4's (MG-setje) die leveren iets meer mengsel

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

Als je voor HS4 wil gaan dan kun je ook nog voor 2 maal HIF38 gaan. Maar ik heb me wel eens laten vertellen dat dat een beetje veel van het goede is voor een 1275 en dan je dan het voordeel van ht snellere oppikken weer deels kwijtraakt.

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

Eelke schreef:
Als je voor HS4 wil gaan dan kun je ook nog voor 2 maal HIF38 gaan.



Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat dit een niet zo uit zichzelf bestaande setup was maar dat dit gemaakt moest worden?

Eelke":3w56er1p]Maar ik heb me wel eens laten vertellen dat dat een beetje veel van het goede is voor een 1275 en dan je dan het voordeel van ht snellere oppikken weer deels kwijtraakt[/quote:3w56er1p]

Logish gezien wel ja. Een hs4 heeft weer een groter volume wat in beweging gebracht moet worden dus weer een tragere reactie dan een hs2. Voor een 1275 is dit inderdaad redelijk overbemeten maar een 1380 met een beetje opzet zoals hierboven zou het goed kwijt moeten kunnen.

default

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

even snel een vraagje

ik kan een blokje kopen van een 1300 voor 250 eur zonder carbu

voor 375 eur zet hij er een dubbele su op

wat zouden jullie doen?

met dubbele carbu kopen of is deze prijs toch wel wat te hoog?
of het blokje kopen en een orginele carbu kopen (als die nog gemakkelijk te vinden zijn van een 1300)?
of gewoon nog even verder kijken

bedankt

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

Als het blok en de dubbele carbs goed zijn dan zou ik dat doen ja.
Dubbele carbs kosten nieuw nogal wat centen en tweedehands zijn ze ook aan de prijs.

Dus als ze goed zijn zou ik de 1300 met dubbele carbs nemen.

En origineel carb voor 1300 zijn makkelijk aan te komen.

Erik

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

125 euro is niet bepaald veel voor een setje dubbele carburateurs. Het probleem is wel bij tweedehands carburateurs dat carbs toch precisie-instrumenten zijn en je niet weet wat je koopt. Maar voor 125 euro... een buil kun je je er niet aan vallen.

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

een revisieset voor dubbelle carbs kost rond de 90 euro..

default

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

125 euro is niet bepaald veel voor een setje dubbele carburateurs. Het probleem is wel bij tweedehands carburateurs dat carbs toch precisie-instrumenten zijn en je niet weet wat je koopt. Maar voor 125 euro... een buil kun je je er niet aan vallen


klopt helemaal, let wel op of de carbs de juiste zijn dus met spruitstuk, goeie bediening e.d. carbs voor een dubbelle opstelling zijn "handig" linker en rechter zijn verschillend. Je kunt niet 2 enkele carbs samen nemen

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

Een revisieset is wel betaalbaar, maar van meneer Powerprop uit Eemnes heb ik wel eens enge verhalen gehoord (klok en klepel dus, ik geef het onmiddelijk toe) over kleine scheurtjes in het carb-huis of de dashpot ofzo. Valt niet op, maar het loopt nooit meer goed.

RE: MMM moelijk moelijk, enkele of dubbelle carb???

Ja goed, maar overal kunnen scheurtjes inzitten. Dan kan je beter alles nieuw halen als je dat wilt voorkomen.

Maar 125 euro voor die carbs, ik zou het doen. En dan een rebuilt kitje halen, weet je zeker dat het weer goed is (verschil revisie en rebuilt kitje : rebuilt kit heeft ook nieuwe gaskleppen en staafjes)

Erik