Mn eerste gat ontdekt in mn mini

default

RE: Mn eerste gat ontdekt in mn mini

Vandaag heb ik mn mini op blokken gezet en mn eerste gat gevonden :P ... Langs beide kanten vooraan mn bodemplaat is het probleem. Aan de linker kant is er zelfs een gat geroest. Nu vroeg ik me af net onder deze punten zijn toch de steunpunten van de auto? Dus MOET ik daar plaatwerk voor kopen (en als dat het geval is een ganse bodemplaat? :? ) of voldoet een beetje plaatlaswerk? Mischien gaan foto's duidelijker zijn zie: http://www.chinchillapalace.com/mini/index3.htm . En weet iemand voor dit plaatwerk een goed adres en schattingsprijs van wat het plaatwerk kost?

trouwens als iemand hier veel weet over mini's opknappen en vaak op msn zit PM me dan eens of add me... Ga ik minder vaak op het forum vragen moeten stellen. Alvast bedankt

Yoni

RE: Mn eerste gat ontdekt in mn mini

@ Syrus

Nee jij mag voor de belgische wetgeving niet een beetje laswerk verzorgen. Bij dergelijk soort zaken moet het deel zoals de bodemplaat in zijn geheel vervangen worden. Je komt nog meer tegen bij het verwijderen dan nu op foto's te zien is.

Een drietal weken geleden heb ik ook iemand gehad met een Mini, die was afgekeurd omdat er op bepaalde plaatsen aan het achter subframe plaatjes waren opgelast.

Al met al plaatselijk vervangen van plaatwerk zoals dragende onderdelen wel of niet wordt afgekeurd en niet toegelaten.
Je kunt mij geloven of niet dat moet jezelf weten, doe het in éen keer goed bespaart je dubbelwerk en ergernis, de TK heeft het heft in handen ofwel je ze hebben jou bij je pietje. Dit bedoelde ik dus ook met mijn vorige repley op jouw vorige topic ivm met het interieur.

succes

default

RE: Mn eerste gat ontdekt in mn mini

k, waar haal ik best zulke plaatwerken? Bij de sponsers onderaan de pagina? En hoeveel gaat dit plaatje me kosten (enkel in 1 stuk mogelijk te kopen?)

RE: Mn eerste gat ontdekt in mn mini

check je mailbox.

RE: Mn eerste gat ontdekt in mn mini

Je hebt een krokante bodem.. :? das lekker.. bij een pizza, niet bij een Mini.

Steek overal waar je roest ziet de tectiel eraf en klop (zachtjes) met een hamertje op de plaatsen waar het er wel goed uitziet, je hoort waarschijnlijk meteen wel waar nog meer (niet zichtbare) kritieke punten zitten. Als je daar ook de tectiel verwijderd krijg je een goed beeld hoe je bodem er werkelijk aan toe is.
Vervang alles wat slecht is, niet oplappen, want dan zit je met een paar jaar weer met rotterij.

Je hebt nog wel een leuk putje werk.. succes.

RE: Mn eerste gat ontdekt in mn mini

ben verstandig en ga eerst eens goed inventariseren wat er allemaal aan de mini gedaan moet worden...

als je eenmaal begonnen bent is er geen weg meer terug of je bent je geld kwijt...

let goed op de bekende mini-roest-plekken en ga niet te snel bezuinigen, over een paar jaar moet het dan nog een keer en ben je veeeeeeeel meer geld kwijt.

ik weet het, leuk is anders, maar je moet reeel blijven en op tijd bedenken of dit het juiste project is (of niet)...

default

RE: Mn eerste gat ontdekt in mn mini

update pagina 4!

http://www.chinchillapalace.com/mini


Graag een mening over dat roestplekje onder mn achterzit + achter mn motor...
http://www.chinchillapalace.com/mini/mini4/SIMG2315.jpg
http://www.chinchillapalace.com/mini/mini4/SIMG2308.jpg

tot nu toe nodig:
1 A paneel, 2 voorste bodemplaten, ernstig werk aan de rechter deur, 2 dorpels ...

RE: Mn eerste gat ontdekt in mn mini

Ik zie enkel roest op de dwarsbalk en geen gaatje.
Hier is met remvloeistof gemorst en tast de laklaag aan waardoor het begint te roesten. Als er een gaatje zit dan goed ontroesten en er een stukje in zetten. Betreft de roest onder de achterbank kun je weinig zeggen of dit oppervlakkig is of doorgeroest.
De roest is duidellijk aanwezig maar in welke vorm van staat van ontbinding.

Je zult de originele bitumen dempingsmatten moeten weg steken om erachter te komen wat zich eronder bevindt.

Dan moet ik zeggen dat het geen nut heeft om met primer de doorgeroeste delen in te spuiten, het biedt geen oplossing. De roest van het a paneel is in dermate slechte staat, dat waarschijnlijk ook je binnen spatbord is aangestast.

RE: Mn eerste gat ontdekt in mn mini

Koop even zo'n staalborstel voor op je slijptol of eventueel één voor op je boormachine. Als je daar mee aan de gang gaat merk je vrij snel hoe erg de roest is. Is het niet zo erg is het er binnen een paar tellen af, is het wel erg (en moet er dus nieuwe plaatwerk op) ben je er zo doorheen. En niet te voorzichtig is flink met een schroevendraaier of hamertje aan de slag. Ik ben al heel wat plekken op mijn 1275GT tegengekomen waarvan ik dacht dat het wel meeviel waar ik nu toch echt nieuwe delen voor ga kopen. (gelukkig heel af en toe ook een meevaller)

RE: Mn eerste gat ontdekt in mn mini

Hallo,
ik weet niet van waar in belgie je komt, maar in Rekem (tegen Maasmechelen) zit een goede, en vooral een goedkope mini-onderdelen handelaar, Bernd Laus.
Voor plaatwerkdelen als bv. een deur ben je daar zo'n 38% goedkoper uit dan in Nederland, alles is orgineel BMH.

Hij heeft een website met openingsuren; www.blempire.be

succes ermee, het ziet ernaar uit dat je wel even bezig bent ;)

RE: Mn eerste gat ontdekt in mn mini

Wie zegt dat het origineel BMH is, en zelfs 38% goedkoper dan in Nederland.

Kan ik je vertellen dat dit helemaal niet haalbaar is. Als handelaar dien je de gekochte goederen aan te geven bij de douane en in te voeren, doe je dit niet dan is het zwarte verkoop. Hier in belgië geldt trouwens een vastgesteld btw percentage van 21%, behalve op levensmiddelen.

RE: Mn eerste gat ontdekt in mn mini

Theo schreef:
Wie zegt dat het origineel BMH is


Ik heb bij hem plaatwerk gehaald en dat is zeker origineel (MG) Rover/BMH. Verder is hij inderdaad goedkoper dan elders, maar dat is geen nieuws. :D