RE: moer in body voor het achter-subframe te monteren is kapot?
Ingediend door Red Flame op ma, 20-02-2006 10:46
wil je deze gebruiken voor je honda conversie???
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door Red Flame op ma, 20-02-2006 10:46
wil je deze gebruiken voor je honda conversie???
Ingediend door frisow op ma, 20-02-2006 10:50
Ja dat klopt... de body lijkt hard te zijn.... alleen zijn de frames eronderuit.....
heb van de week de crx gedemonteerd..... NU NOG EEN MINI BODY
Ingediend door Tincu op ma, 20-02-2006 12:11
frisow schreef:
deze moer zou alleen bereikbaar zijn door een gat te maken in de kaartenbak naast de achterbank?
Als je een gat in de kartenbak maakt krijg je zoiets, ik denk dat jij dan niet bij die moer kan omdat deze meer naar achter zit volgens mij. Meer hier, boven het uiterst rechtse stukje dorpel wat er op deze foto nog aan zit.
Maar gaat het om de moer die daar moet zitten of is het tapeind afgebroken (veel voorkomend euvel)?
Als het de moer is dan zou je de dorpel een stukje los kunnen maken, een tapeind nemen en daar een moer op draaien (aan de binnenkant van de dorpel) en deze borgen aan de buitenkant. Zo de binnenste moer proberen vast te lassen, borging verwijderen en daarna het tapeind.
Zomaar een ideetje, weet niet of je er ruimte voor hebt.. ik kan tenslotte niet lassen, dus wat weet ik ervan??
Ingediend door denhans op ma, 20-02-2006 12:20
om daar aan te geraken zal je de dorpel moeten verwijderen denk ik. Bij mij was dit deel totaal doorgerot.
Dit vervangstuk kan je los kopen. Ik heb het 9,50 eur betaald denk ik en dat zit de moer er op gelast.
Ingediend door LowRida op ma, 20-02-2006 12:45
Ik heb deze reparatie wel eens uitgevoerd zonder ook
maar iets los te snijden.
Je pakt een moer waarvan je de kantjes een beetje rond
slijpt. Slijp de moer een klein beetje conisch.
Nu ga je de bestaande moer uitboren.
Daarna het gat bijna net zo groot maken als de dikke kant
van de conische moer.
Draai er een lange bout in en druk de conische moer in
het gat.
Geef er desnoods een tik op met de hamer om hem er goed
passend in te krijgen.
Als ie past las je de moer vast in het gat en slijp je
de las weg (niet helemaal vlak)
Dit is een mooie manier als je nog goeie dorpels hebt en
je ze niet wilt verneuken!
Zijn de dorpels al slecht dan raad ik je aan om de
dorpels te verwijderen en het van binnenuit vast te
lassen. Dit is toch iets steviger!
Op de bovenste manier heb ik nog nooit problemen gehad
dat het losgelaten is.
Je moet wel op een hoge stand lassen zodat de las goed
diep inbrand.
En niet in 1x aflassen, want dan is je nieuwe moer
ook aan gort!! Of je tapeind smelt vast, dan ben je
weer terug bij af!
Succes
Ingediend door frisow op ma, 20-02-2006 12:55
Allen dank voor de info en adviezen!! Weet iemand of dat onderdeel een specifieke naam heeft. Dan kan ik het makkelijker uitleggen aan iemand in het vervolg...?
Ingediend door henkmarius op ma, 20-02-2006 13:04
Volgens [een Engelse Mini shop]:
FLOOR REAR SKIRT FOR SUBFRAME REPAIR HALF PANEL
Ingediend door LowRida op ma, 20-02-2006 14:54
Ik meen dat je ook alleen een hoek kan bestellen!
RE: moer in body voor het achter-subframe te monteren is kapot?
Ingediend door frisow op ma, 20-02-2006 10:41
Hoi allemaal,
In mijn zoektocht naar een mini body ben ik een mini tegengekomen waarvan de body goed is maar waarvan een moer die in de body gelast is waar (naar het schijnt) het achterframe aan gehangen dient te worden afgebroken is.... Kent iemand deze moer? Het scheen dat deze moer erg lastig en duur is te vervangen? deze moer zou alleen bereikbaar zijn door een gat te maken in de kaartenbak naast de achterbank? Ik heb de heyns bijbel bekenen maar kan geen duidelijke afbeeling zien
kan iemand vertellen hoe dit eruit ziet, kun je er idd lastig bij enz
Heeft iemand een indicatie over hoe ernstig dit is en wat het kan kosten?
vriendelijke groeten,
Friso