Montage standaarduitlaat op een mini 1000

RE: Montage standaarduitlaat op een mini 1000

Hallo mede mini liefhebbers,

Ik heb een Mini 1000 uit 1990 en ben van plan om zelf m'n uitlaat te vervangen.

Er zit 'n standaarduitlaat onder die uit één stuk bestaat.

Ik heb inmiddels al een vervangende uitlaat (ook uit 1 stuk) aangeschaft, nu moet tie alleen nog even gemonteerd worden. De beugeltjes en gereedschap heb ik inmiddels. Maar voordat ik er aan begin wil ik zeker zijn dat ik niet iets mis.

Klopt het dat er vooraan bij het motorblok een soort van 'koppelstuk/klem' nodig is om het geheel luchtdicht te monteren ? en moet daar nog iets van rubber tussen ?

Ben ik compleet of zijn er nog andere onderdelen nodig.

Groeten,

Goofy

Er is een soort uitlaatbeugel die om de uiteinden van je spruitstuk en uitlaat klemt.
Er hoeft geen "pakkingring"tussen,je spruitstuk heeft schuine kanten en klemt zichzelf dicht in je uitlaatpijp.
Ze moeten wel recht op elkaar komen.( dit kan nog wel eens lastig zijn).
Eem handige tip is; las de moeren op de klem, dan zit je niet zo te pielen tussen schutbord en motorblok.
succes! :D

iets van uitlaatkit zorgt voor je gasdichte verbinding die verplicht is bij de apk...

montage van een uitlaat is soms vervelend om bij te komen.vooral aan de voorzijde .wat ik altijd doe verwijder de oude uitlaat.de nieuwe ophangen in de beugels maar niet vast zetten .speciale kit op de schoongemaakte flens .dan zet ik onder de bocht voor een krickje en druk hem op dan eerst de klem aan het spruitstuk vast zetten en er voor zorgen dat deze recht zit.eenmaal schuin vastgezet geeft later problemen.dan pas de rest van de beugels vast zetten .neem er de tijd voor succes

uitlaat vervangen is een lastig karwei maar is wel zelf te doen.verwijder de oude uitlaat en maak de flens op het spruitstuk geod schoon maar dan ook goed schoon.monteer de nieuwe maar zet hem niet vast.een beetje uitlaten kit tussen de flensdelen .dan zet ik er altijd een krikje onder de bocht voor bij de motor en druk de uitlaat op.dan de klembeugel monteren .wel zorgen dat hij recht zit anders lekt het zooitje en kan je opnieuw beginnen .meestal is de flensrand dan ook vervormd.dan de rest vastzetten .succes

Hallo allemaal, hartelijk dank :D voor de bruikbare tips.

Het lijkt niet helemaal een beginnersklus, maar ik ga het binnenkort gewoon zelf proberen.

Toch eerst even op zoek naar 'uitlaatkit'

Goofy

RHR en ik hebben vorig jaar onderweg naar het IMM in Engeland onze standaard uitlaat kapot gereden..
Wij hebben daar toen een nieuwe Minex-uitlaat gekocht en deze daar geprobeerd zelf eronder te zetten.
We waren gewaarschuwd en kregen ook deze tips maar wilden het graag zelf doen.
Met de hulp van Theo (monteur die mee was) en Robbemans hebben we na een aantal uurtjes het toch zelf gered.
Het lukt dus wel maar veel werk tijd en af en toe gescheld zal er wel aan te pas komen!
Succes :)

Ik ben gisteren aan het #$%^-en geweest om mijn standaard uitlaat onder mijn 1000-tje te hangen. Ik krijg de uitlaat niet lekker recht voor het spruitstuk. Uiteindelijk heb ik me er voorlopig maar bij neergelegd dat deze voorlopig goed genoeg zit. Maar het lekt nog wel iets. Is gun-gum de uitkomst?? Dus die klem insmeren met een laag gun-gum, en dan vast zetten?

je kan een paar steunen ( blokken whatever) maken zodat je de hele uitlaat rustig kan positioneren.

ik ben ooit eens 3 uur bezig geweest om een metro uitlaat onder een mini te leggen :x . er is meestal wel een positie waarbij het werkt

wat een K*$^#&% zooi, maar uiteindelijk wel gelukt..

Ik maak ze gewoon met de hand. Meestal gewoon een klein uurtje en hij hangt....

Ik heb de uitlaat in de twee achterste beugels, losjes, gehangen. Vervolgens met een krik de uitlaat voorzichtig tegen het spruitstuk aan gedrukt, terwijl een tweede set handen de uitlaat in positie bracht. Echt heel lekker ging het dus niet.
Maar als ik de reacties begrijp, dan moet het ook zonder gun-gum lukken??? Dan ga ik maandag in de herkansing denk ik....

IK zou het niet zonder proberen! Liever de zekerheid dat ie dicht zit als binnen een jaar weer lekken....

Een beetje firegum of Gun gum tussen de flens en als extra ook in de klemmen smeren...werkt geheid...

Verder op de manier zoals door de beide Knutsels verteld is en je uitlaat hangt met een half uurtje...