Vorkje moet om het pinnetje zitten dan gaan de punten veel langer mee.
Kijk of er een borgringetje én revet(ringetje) onder de kop van het schroefje zit waarmee je de punten vast zet. Zonder die ringetjes raakt vaak het uiteinde vh schroefje de vacuumplaat er onder, gevolg: geen vacuum vervroeging en je schroeft het schroefje vast op de vacuumplaat maar niet de puntjes vast! Controle: zuig aan't vacuumslangetje dan moet de grondplaat waar de puntjes op vast zitten heen en weer gaan.
Nog een mogelijke oorzaak: Kijk of het kunstof "kammetje" vd puntjes niet gesmolten is, wijst op een defecte condensator.
- Login of registreer om te reageren
RE: Monteren blauwe contactpunten
Ingediend door Rien67 op za, 07-01-2017 20:41
Aan de blauwe contactpunten zit aan het eind een v-vormig stukje plastic. Moet deze nou om het metalen pinnetje op de grondplaat of doe je er niets mee. Ik heb op foto's van gemonteerde exemplaren gekeken maar dan zit het er wel om heen en dan weer niet.
Trouwens ook een vreemd probleem. Na een paar kilometer gereden te hebben openen de puntjes niet meer dus sta je stil. Je moet ze dan opnieuw afstellen. Na enige tijd gebeurt dit weer. Puntjes zijn nieuw en zijn niet ingebrand en zitten goed vastgedraaid. De condensator is ook nieuw. Dit schijnt vaker voor te komen volgens het forum en zou aan de kwaliteit van het plastic van de puntjes liggen?
Iemand een idee of dit klopt en waar kan je eventuele goede contactpunten kopen?