Sorry, weer beetje snel met weghalen. Inderdaad, Tincu, ook de titel kun je editen.
- Login of registreer om te reageren
Sorry, weer beetje snel met weghalen. Inderdaad, Tincu, ook de titel kun je editen.
@ eelke: hoe dan? zou wel wat beter staan
oja.... ook nog even: ik weet dat er meer over zulke problemen geschreven is. maar ik wilde eigenlijk toch even mijn situatie laten horen.
er is een recent topic mahr dat vond ik niet echt overeen komen
Yordy schreef:
@ eelke: hoe dan?
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 5260#35260
oja.... ook nog even: ik weet dat er meer over zulke problemen geschreven is. maar ik wilde eigenlijk toch even mijn situatie laten horen.
Is prima. Toch kom je waarschijnlijk niet veel verder als je niet alle suggesties uit de topics die je eventueel gevonden hebt langsloopt, c.q. zul je geen andere suggesties loskrijgen (waarschijnlijk).
Ingediend door dieseltje op di, 16-03-2004 18:16
ik ga toch lekker andwoord geven misschien zat er wat vuil in je benzine en die kwam dus in je carb en toen is die gaan stoteren en toen is dat er met het stationairlopen weer uitgegaan misschien
ik hoop dat t zoiets was, das iig niet zo ernstig
hoe zit dat eigenlijk met een injectie, zit daar dan ook gewoon een carberateur in? zit daar dan een elektronisch gestuurde carb in?(injectie van de benzine bij de lucht wordt nu elektronisch geregeld?) sorry dak ff off-topic ga
reacties over mij avontuurtje nogsteeds welkom
uuhm.....in een injectie zit dus geen carberateur, daar zit injectie in je hebt op je inlaat spruit dus 2 injectie dingen zitten en die spuiten de benzine electronisch geregeld in de motor....
Lemon8 schreef:
uuhm.....in een injectie zit dus geen carberateur, daar zit injectie in je hebt op je inlaat spruit dus 2 injectie dingen zitten en die spuiten de benzine electronisch geregeld in de motor....
Bij de Mpi/Tpi dus wel...
Maar Spi dus niet!
heb hetzelfde gehad, kwam echter later weer terug en bleek dat er een stukje rubber van een poreuze slang in de carburateur terecht was gekomen....moest wel de hele carb uit elkaar slopen maar daarna reed ie weer als een speer!
Een MPI is dus eigelijk een TPI (2 injectoren)
Een SPI heeft dus 1 injector
Een MPI is dus eigelijk een TPI (2 injectoren)
Een SPI heeft dus 1 injector
En dan heb je ook nog een andere TPI - namelijk Throttlebody Injection -> SPI
Om het allemaal lekker duidelijker te maken
Ingediend door dieseltje op wo, 17-03-2004 11:21
Een MPI is dus eigelijk een TPI (2 injectoren)
multi kan ook meer als 2 zijn dus ....
dieseltje schreef:
multi kan ook meer als 2 zijn dus ....
Denk vooral aan een Rover K-serie motorblok...
Zoals GTa voor spi staat en GTi voor mpi...
Ik volg het niet meer, maar ik heb het idee dat dit niet echt meer bijdraagt aan de discussie. Aangezien er bij een Mini enkel de mogelijkheid is voor 1 of voor 2 injectors, zijn in het geval van de Mini Multipoint en Twinpoint uitwisselbare termen.
Kan het nu misschien weer gaan over het probleem van Yordy?
hallo allemaal,
het wordt nu steeds erger, ik heb het een tijdje aangekeken en in het begin viel het allemaal wel mee, toen was het steeds als ik al een heel stuk had gereden.
het is nu eigenlijk elke keer als ik wegrijd, hij start normaal en binnen 10sec. stationair en 100m verderop stopt ie er gewoon mee, het lijkt wel of ie de beziene leiding leeg trekt en dan stopt(hij stotterd niet ofzo).als ie dan stil staat en ik probeer m te starten hoor ik wel mn benzine pompje moeilijk doen (haperen/stotteren) als ik dan een paar keer probeer totdat mn benzinepompje weer normaal klinkt kan ik m starten en kan ik gewoon weer rijden en doet i het op dat moment gewoon goed.(heb nog niet echt uitgetest hoelang, omdat ik wa voorzichtiger ben geworden nu i op de gekste plekken stil valt)
ondertussen heb ik al wel de benzine filter vervangen(niets verholpen, maar was wel nodig achter af)
het wordt nu echt te gek, ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen of misschien bekend is met dit probleem of zelf ook meegemaakt heeft?
alvast bedankt
hij verschijnt niet als vernieuwd topic (iig met reactie) of is dit alleen bij mij?
Wel de pagina verversen, als je met behulp van de back-knop terug gaat krijg je de versie van de pagina die je al eerder had binnengehaald. Als je de topiclijst opnieuw opvraagt gaat het goed.
Om de nieuwste updates te zien kun je beter het forum navigeren met behulp van links, niet met back en forward knoppen. Er zijn op zich veel navigatielinks te vinden op alle forum-pagina's om dit zo makkelijk mogelijk te maken.
Ik heb een vergelijkbaar probleem maar alleen onder de 2000 toeren. Mij werd geadviseerd om wat Reedex door de benzine te doen om alles een beetje te reinigen.
hoor ik wel mn benzine pompje moeilijk doen (haperen/stotteren)
klink als een mogelijk electrisch probleem; controleer de verbindingen en aansluitingen bij de zekering e.d. van de bedrading naar de benzinepomp eens ??
succes,
Theo van den Bogaard
RE: moter hield ineens in
Ingediend door Yordy op di, 16-03-2004 16:53
vandaag was ik aan het rijden khad er al 20km opzitten en toen ik bij een stoplicht wegreed begon mn mini in zn 2 moeilijk te doen een klein beetje intrappen lukte wel, maar zodra ik meer gas gaf begon hij te schokken dus doorschakellen; zelfde verhaal, rustig terug gereden (schokkend).
Moest ik weer ergens stoppen voor stoplichten toen viel mn moter nog uit ook, ik kreeg em toen moeilijk weer aan en heb m stil gezet op een parkeerplaats.even stil laten staan moterkap opengedaan (was weinig te zien) na een minuut weer aan gezet en even (1a2 minuten)stationair laten lopen dit ging dan weer wel redelijk. daarna ingestapt en weg gereden nix meer aan de hand (op de snelweg ook nie)
ik heb m nu 3 maanden nog niet eerder iets van gemerkt, en heb er echt al veel kilometers mee gemaakt. ook wel langere stukken gereden. hij heeft altijd lekker gereden nooit ergens last van gehad
(en het rare was nadat ik weer weggereden ben was er ook nix meer aan de hand: als van ouds)
oja... mn temp. stond halverwege?
weet iemand misschien wat er aan de hand was? of heeft iemand anders dit ook weleens meegemaakt?