Hoi, nee dat is niet waar. Een 1000 is op te boren naar 1050 max, dacht ik.
- Login of registreer om te reageren
Hoi, nee dat is niet waar. Een 1000 is op te boren naar 1050 max, dacht ik.
Dat is niet helemaal waar. Ik heb dat verhaal ook ooit eens gehoord, maar dan iets uitgebreider. De bak en dif van een 1000 en 1300 zijn uitwisselbaar, evenals meerdere andere onderdelen. De kop en het blok zelf zijn geheel anders.
Als je dus een 1300 wilt maken van een 1000, dan zul je nog heel wat werk moeten verzetten en redelijk wat onderdelen bij elkaar moeten zien te scharrelen.
Je kunt naar een paar aanpassingen wel een 1300kop op een 1000er monteren misschien dat ie dat bedoeld.
groet,
leon
Een vraagje in het verlengde hiervan. Als er een 1300 bak onder een 1000'tje komt, moet je dan nog iets aanpassen als je de motor er weer in hangt? En wat is het voordeel van een 1300 bak op een 1000?
@joppert: eerst zoeken, hier is het offtopic. Zie bijvoorbeeld dit topic:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 233#122233
Ingediend door N-Unique op do, 24-05-2007 23:03
Tsjah, de importeur was echter van mening dat met vrij weinig aanpassingen de 1000 naar 1300 te krijgen.
Mja hoe het precies zit weet ik niet.(heb er ook niet naar gevraagd) >> newbie he
Met vr gr,
Nils
Dan moet je of verder vragen of zoeken op het forum hoe je van een 1000 een 1300 kan maken.
FAQ Techniek Algemeen bijvoorbeeld
RE: Motor 1000 = Motor 1300
Ingediend door N-Unique op do, 24-05-2007 17:03
Ik was vandaag bij een vroegere Rover importeur.
Deze zegt dat mini 1000 en de 1300 allebij hetzelfde zijn... Tenminste de motor.. en dat je beter een 1000 kan kopen en deze ombouwen tot 1300. Dan heb je een sterkere motor ..aldus de importeur...
Is dit echt zo???
Gr Nils