Motor 1300

RE: Motor 1300

Een metro motor 1300 voor 150 euro, is dat een redelijke prijs????

Ik weet dat het m oeilijk te zeggen is zonder hem te zien maar toch!!!

alvast bedankt

Dat is zeker een redelijke prijs, maar zoals je zelf al zegt is dat heel moeilijk te bepalen. Je kan voor dat bedrag geluk hebben of pech.
Het zal zeker geen gereviseerd blok zijn ;)

Voor die prijs zou ik toch mijn bedenkingen hebben.
Waarom zou iemand een goedlopend 1300 blok verkopen voor weinig geld.
Het beste kan je een 1300 blok kopen wat nog in een metro o.i.d. zit.
Je kan het blok dan zien, horen of er geen bijgeluiden in zitten als versleten lagers enz.
En hoe is de versnellingsbak die er onder hangt?

Een aantal handige tips:
-Draai even de bougies er uit en bekijk de kleur.
-Draai de olieplug (aftap) er uit en kijk of er metaaldeeltjes aan de magneet zitten.
-Houd rekening met te veel speling op de hefboom bij de wok. (koppelingshefboom aan het blok)
-Houd rekening met te veel speling op de potjoints, houd er één vast en draai de ander links/rechts om. (wanneer begint de ander tegenovergesteld te draaien)
-Keringen die lekken zoals krukaskering (vanaf de voorzijde links ter hoogte van de bak hangt een splitpennetje) Lekt het blok daar olie, is de kering versleten.
-Kering van de schakelstang die de bak in gaat.
-Kering van de potjoints
-Waterpomp, stroef of te soepel

En zo kan ik nog wel even door gaan.

succes.

grtzz Martin

Mini Martin schreef:
-Draai de olieplug (aftap) er uit en kijk of er metaaldeeltjes aan de magneet zitten.

even een n00b vraag, wat betekent dit?

Dat je bak ijzervijzel aan het spuwen is! :)" title="Evil" />

Dan krijg je van die mooie paddestoelen aan je magneet.
Houd in dat er slijtage aan de hand is. Zitten er grotere
stukjes aan (dan vijlzel) dan is er meer aan de hand!
Lager ofzo..

Het motortje staat al een paar jaar stil, Mener had hem in zijn special zitten maar heeft deze verkocht met de oude motor, nu staat deze in de weg.

Ik ga zo heen kijken en hoop dat eht wat is. Zal wel beter zijn dan mijn eigen blok daar zit ook ijzervijsel in en die lekt overal :( :(

Iedergeval bedankt.

Laat ik nou op zoek zijn naar een iets minder goed blok voor weinig... Dus als je hem neemt en je wilt je oude blok kwijt voor een paar tientjes, laat het ff weten... (Ik ga namelijk een blok zelf helemaal uit mekaar halen en reviseren als leeropbject, en die mag best lekken)

dat zal ik in mijn achterhoofd houden