Eerstvolgende wat er bij mij opkomt zijn 2 dingen:
1) De bobine is overleden. Ik heb dezelfde symptomen gehad op weg naar L2B. Als ik vol gas wilde geven, dan reageerde het blok niet lekker. Probeer eerst daar eens een andere voor in de plaats te nemen. Je bobine regelt namelijk meer dan alleen je vonk voor de bougie.
2) Je condensator is overleden. Dan gaat de mini ook schokken. Na verloop van tijd is het niet meer te doen. Gister helaas nog meegemaakt op de terugweg van de Kersenrit.
- Login of registreer om te reageren
RE: Motor = dood
Ingediend door Tommieboy op ma, 15-06-2009 15:50
Het zit mij echt niet mee deze week, eerst een hoop gedoe met de bekabeling en nu plots is de hele motor er mee gestopt (is verder totaal niet gerelateerd).
Het volgende was/ is er aan de hand:
Gisterochtend een stuk gereden (door de regen) toen viel mij op dat hij in begon te houden, ik dacht dus ontsteking niet goed oid (door vochtige weer).
het werd echter steeds erger totdat ik een ratel hoorde bij gas geven. Wanneer ik een constante snelheid aan hield was er niets aan de hand, maar op het moment bij gas geven ging die gigantisch inhouden (met het rare geratel). na een stukje rijden hield hij er plotseling helemaal mee op, motor liep nog wel maar geen enkele reactie op gas geven.....
Ontsteking lijkt goed te functioneren (even nieuwe bougies in gezet en het vonkt allemaal). Klepspeling ook gecontroleerd en is verder goed. Als laatste blijft over dat de carb niet genoeg benzine krijgt/ geeft. De toevoer lijkt ook goed te zijn want bij starten met de benzineslag er af komt er benzine uit. Het lijkt erop dat de carb verstopt zit misschien?? iemand suggesties?
Specs:
Austin metro 1275
stage 1 (met aangepaste naald)
Hiff 44
Alvast bedankt!