Probeer eens een nachtje of wat de accu los te maken van het circuit, dan reset de computer.
Als dat niet werkt weer verder zoeken.
- Login of registreer om te reageren
Probeer eens een nachtje of wat de accu los te maken van het circuit, dan reset de computer.
Als dat niet werkt weer verder zoeken.
Ingediend door Toom op zo, 30-08-2009 23:04
hint 1 probeer ik onmiddelijk nog,
hint 2 is voor morgen...
in ieder geval al bedankt voor de mogelijke oplossingen!
Toom schreef:
hint 1 probeer ik onmiddelijk nog,
hint 2 is voor morgen...
En????
Ingediend door Toom op wo, 02-09-2009 17:21
ja, is een andere mini,
zou er een verband kunnen zijn toch dat het ook iets met valse lucht te maken heeft?
de batterij een nachtje afkoppelen hielp niet,
morgen avond op zoek naar slechte vacumleidingen,
welke zijn dit dat ik precis moet controleren?
mvg
Thomas
check is even of je bougies willen vonken
zo niet kan het zijn dat je krukaspositie sensor kapot is
Ingediend door Toom op do, 03-09-2009 15:17
Bjorn,
moesten mijn bougies niet vonken zou hij niet starten hé..
kan er nog perfect met rijden,
maar enkel als hij stil valt moet ik effen wachten tot hij terug start, en ook de relantie vin ik ofwel aan de hoge ofwel TE lage kant...
nou check is even als na het afslaan van de motor de bougies nog willen vonken
, omdat jij zegt dat je +- 2min moeten wachten voordat hij weer aanslaat denk ik eerder aan een onsteking probleem
bjorn schreef:
nou check is even als na het afslaan van de motor de bougies nog willen vonken
, omdat jij zegt dat je +- 2min moeten wachten voordat hij weer aanslaat denk ik eerder aan een onsteking probleem
Dan denk ik eerder aan een te hoog benzine mengsel in de cilinders waardoor hij niet wil starten....
als de relantie (stationair) zo wisselt denk ik dat er een of andere sensor niet (goed) werkt .. een andere Maasdammer kan (AFAIK) de computer uitlezen en eventuele foutcodes verklaren, ik denk dat je daar meer mee opschiet ..
groetjes,
Theo van den Bogaard
Theo van den Bogaard schreef:
een andere Maasdammer kan (AFAIK) de computer uitlezen en eventuele foutcodes verklaren
Das Bartje(alias Erick)
Goh, weer een nieuw woordje geleerd.. relantie... NOOIT van gehoord.. ;-)
En inderdaad kan ik zowel de SPi als de MPi motoren uitlezen..
Er was nog een andere persoon in Belgie die problemen had waar ik nog n keertje mee moet afspreken (moet ff terugzoeken wie dat was), misschien is dat te combineren ..
Ingediend door Toom op zo, 06-09-2009 12:25
Bartje schreef:
Goh, weer een nieuw woordje geleerd.. relantie... NOOIT van gehoord.. ;-)
En inderdaad kan ik zowel de SPi als de MPi motoren uitlezen..
Er was nog een andere persoon in Belgie die problemen had waar ik nog n keertje mee moet afspreken (moet ff terugzoeken wie dat was), misschien is dat te combineren ..
ik probeer hier eerst eens in de buurt iemand te vinden die dit zou kunnen uitlezen,
maar in ieder geval al veel dank voor de hulp en de aanbieding om eens mijn computertje uit te lezen!
relantie, misschien iets te "Belgisch" of dialect?
Gezien je soms een paar minuten moet wachten voor je weer kunt starten denk ik dat je krukas positie sensor niet meer helemaal lekker mee doet. Gezien deze werkt door middel van magnetisme heb ik wel eens mee gemaakt dat er gewoon een stukje ijzer aan hing wat storing veroorzaakte. Maar meestal moet die gewoon vervangen worden.
Theo is geen Belg(voor zover ik weet.. ) dus waar hij het DAN vandaan haalt...
aahaaAAAA... goeie die lijst.
Wist dat hij er was.. alleen niet op gekomen om erin te kijken...
Ingediend door Toom op ma, 07-09-2009 17:31
xMARKx schreef:
Gezien je soms een paar minuten moet wachten voor je weer kunt starten denk ik dat je krukas positie sensor niet meer helemaal lekker mee doet. Gezien deze werkt door middel van magnetisme heb ik wel eens mee gemaakt dat er gewoon een stukje ijzer aan hing wat storing veroorzaakte. Maar meestal moet die gewoon vervangen worden.
waar vind ik deze sensor ;
Bij een 'normale' motor zitten ze boven het vliegwiel.
HOe ze bij een Mini zitten.. geen idee.. ook daar in de buurt gok ik.
ik ben het helemaal met xMARKx eens , daarom vroeg ik ook of de ontsteking weg viel na het uitvallen.
dat verklaard ook het onregelmatig lopen van de motor.
je moet zoeken naar een 3 polige stekker aan een zwarte dikke draad (plus ,min ,signaal)waarschijnlijk bij het vliegwiel ik heb nog naar een plaatje gezocht maar niet kunnen vinden.
succes
Ik wel:
In de rode cirkel zie je de sensor en de draad. Iets rechts daarvan zit de startmotor. Je moet het dus zoeken aan de voorzijde van de motor, in het koppelingshuis, net links van de startmotor.
Het grote zwarte ding wat je links ziet is dus de luchtinlaat voor de kachel
PS. de streep die door het midden loopt is een incidenteel foutje van mijn camera..
Ingediend door Toom op di, 08-09-2009 18:09
[size=50:bp31nwxb]Moesten jullie een gezamelijk adres hebben stuurde ik een bak bier op.... [/size:bp31nwxb]
nu eens op zoek naar dat ding
RE: motor draaid raar
Ingediend door Toom op zo, 30-08-2009 21:39
geachte, liefste en andere,
ik ben aan het werk aan een minitje met een 1275 injectiemotortje in,
nu zit ik met het volgende probleem:
de motor draaid, de mini rijd goed, maar soms staat de relantie zeer hoog, andere momenten veel te laag, waardoor hij stil valt.
EN, als hij stil valt moet ik +-1 a 2 minuten wachten tot ik terug kan starten, de starter slaat wel aan, maar de motor slaat niet in gang.
iemand die weet wat het probleem kan zijn?
aangezien het injectie is kan het dus lambdasonde,.... zijn, maar daar ken ik niet zoveel van...
mvg
toom...