Motor herkenning

default

Motor herkenning

Ingediend door Bartje325i op

Hoe kun je zien, zonder het motorplaatje, welke motor je hebt?

Is dit van buitenaf te zien, zonder alles te demonteren?

default

RE: Motor herkenning

Ik bedoel dus de standaard 850, 1000, 1100 of 1300. 

default

RE: Motor herkenning

Als hij de originele kleur nog heeft dan is het daar wellicht nog aan te zien.
1000 -> geel
1300 -> rood/zwart
Volgens mij was alles voor 1972 groen, maar die weet ik niet zeker.

default

RE: Motor herkenning

Helaas blok is zwart geschilderd. Dus die optie valt ook af. 

default

RE: Motor herkenning

Heeft het blok aan de achterkant dekseltjes? 1000 1100. Als dit heheel gietijzer is dan een 1300. Tevens staat het thermostaathuis van een 1300 met de opening meer "naar voren" gewezen dan bij een 1000 of 1100. Daar staat hij iets schuin naar rechts gewezen.

Tevens heb je nog A blokken en A-plus blokken. A-plus kan je herkennen aan de extra koelribben die op het blok zitten.

default

RE: Motor herkenning

Ah ja die was ik vergeten te melden ja.. De dekseltjes..

default

RE: Motor herkenning

Het blok heeft idd de dekseltjes achterop het blok, dus 1000 of 1100.

Zijn de A en A+ blokken verder hetzelfde, buiten de extra koelvinnen?

default

RE: Motor herkenning

Ga er maar vanuit dat het een 1000 is, mits je een special of een clubman hebt. Gewone standaard ronde neus mini is bijna altijd een 1000.
De a-plus is over het algemeen een betere versie. Als je mini ergens tussen 1980 en 1992 ter wereld is gekomen is deze geleverd met een a-plus variant. Mogelijk dat hij in zijn leven keer gewisselt is voor iets anders maar dat weet je toch nooit zeker. Volgens mij waren ze ter herkennen aan een sticker op het kleppendeksel, waar a-plus op stond.

default

RE: Motor herkenning

Klopt, en een A-blok heeft nog het oude type koppeling met lange arm op het vliegwielhuis zitten, dit in tegenstelling van een Aplus blok met een verto koppeling (klein armpje). Tevens is de startmotor op een A-plus anders, hier zit direct een relais op. Bij een A-blok niet. En de verdelers zijn anders