Ik vermoedt dat dit onderwerp beter thuis is onder het subforum techniek. Maar goed, dit terzijde.
Het is nog niet zo eenvoudig om aan een los blok te zien of deze in goede conditie is. De enige methode volgens het boekje is door het blok uit elkaar te trekken en hem van binnen te bekijken. Daarna de tolleranties op te (laten) meten van de cilinderwanden, ed.
Maar dit is vast niet de bedoeling. De manier om te weten te komen of het blok goed is zonder hem uit elkaar te trekken is om de compressie te testen.
Het jammere is alleen dat dit eigenlijk alleen representatief is als het blok warm gedraaid is. Dat is dus wat ikzelf pas gedaan heb, alhoewel dit nog niet zo eenvoudig is: uitlaat monteren, benzine toevoer regelen, auto erbij voor accuspanning, tuinslang erin voor koeling enz enz.... Maar het kan wel. En was (vond ik) erg leuk om te doen... (alleen wel erg jammer dat alle foto's mislukt zijn door een defecte camera , want het zag er wel erg interesant uit )
- Login of registreer om te reageren
RE: Motor inbouwen
Ingediend door aodijk op do, 16-05-2002 17:16
hallo, ik heb een Mini Flame REd . De versnellingsbak is gaar, dus ik heb een ander motorblokje (1000 cc) op de kop kunnen tikken (Hopende dat ie goed is). Zijn er manieren om te kunnen zien aan een los motorblok of ie goed is? (tenminste onderdelen daarvan?)
Verder wilde ik ook nog vragen of een van jullie ervaren motorblok inbouwers nog tips heeft omtrent het verwisselen van een blok. Mischien zijn er dingen waar je rekening mee moet houden die niet zo voor de hand liggen.
Greetzzzzz
Arno