Het zou iets te maken kunnen hebben met vocht bij de ontsteking.Ik had dit probleem ook altijd met mijn vorige motor en toen bleek dat de bougiekabels niet meer waterdicht waren.
- Login of registreer om te reageren
Het zou iets te maken kunnen hebben met vocht bij de ontsteking.Ik had dit probleem ook altijd met mijn vorige motor en toen bleek dat de bougiekabels niet meer waterdicht waren.
is ook raar ja want ik heb de mini sinds maart klaar. heb de hele zomer zonder problemen rond gereden, en nu de laatste tijd als het regetn of vochtig weer is dan slaat de motor af. eerst gaat het lampje branden van de accu geloof ik aan de linker kant, heb 3 klokken. en dan slaat hij af voornamelijkals ik stil sta bij een stop licht ofzo of af aan het remmen ben. 1 keer ging het lampje branden op de snelweg toen ik 120 ofzo reed maar toen regenede het wel heel hard.
Dus kan dit ook met de onsteking te maken hebben?
Ik heb toen de v snaar aangespannen omdat ik dacht dat de accu niet bij werd geladen.
Dus als ik de onsteking opnieuw afstel moet de motor niet meer knallen en de bougies niet meer zwart worden.
die knallen komen waarschijnlijk doordat er onverbrande benzine in je uitlaat komt en af en toe verbrand (knal dus) idd nieuwe kabels en verdelerkap onsteking afregelen en kijke wat hij dan doet. werkt het dan nog nie lekker kun je altijd nog je comressie meten.
maar je accu lampje ging ook branden als je voor het stoplicht staat dus stationair draaien)?? kan zijn dat je dynamo ook niet helemaal goed is dan! dat hij alleen bij hogere toeren bijlaad... grote kans dat je koolstofborstels op zijn. (bij mij ook gebeurd gingen t lampje alleen branden bij stationair draaien)
Ja bij stationair toerental. Maar ik vind het raar dat het alleen voorkomt als het regent of vochtig weer is. Ik dacht dat de v snaar slipte die heb ik ook bijgesteld.
maar een ander dynamo kan ook geen kwaad heb toch een zwaardere nodig voor de versterker.
Eingenlijk heb ik ook alleen problemen bij vochtig weer. Dus dacht zelf dat het iets met de onsteking was. Ik weet alleen niet goed hoe ik die af moet stellen.
eeeh ik weet wel hoe je een onsteking afstelt maar NOG niet bij een mini ik heb ook nog niet zo lang een mini dus zal ik eerst is ff moete kijke hoe het allemaal zit en wat de veste afstelling is voor de ontsteking.
maar als je zoekt met de zoekfuntie denk ik dat je hier genoeg over zal vinden.
en anders reageerd er wel iemand op die het weet
succes!!
Wat voor Mini is het eigenlijk? Een injectie of carburateur, elektronishe onsteking of punt ontsteking en wat voor motor ligt erin en uit wat voor jaar?
Als je echt last hebt van vocht in de ontsteking wat je vermoed denk ik dat het zal gaan om een Mini met contactpunten. Deze kun je afstellen De maximale opening van de punten moet liggen tussen de 0.35 en 0.40 mm. Verder kun je ontsteking op tijd zetten met behulp van een stroboscooplamp maar hiervoor moet je even het bouwjaar en type motor doorgeven dan zoek ik de gegevens even voor je op.
Maar alvorens je je compressie gaat meten zou ik eerst zorgen dat je ontsteking goed staat gesteld en hetzelfde geld voor je brandstof mengsel. Als die daarna nog niet goed loopt kun je altijd de compressie nog een keer meten.
Die van mij heeft nog contact puntjes ja. Maar wil in de toekomst toch electrische want die hoef je maar 1 keer afte stellen en hoeven niet vervangen te weroden toch?
Maar vanavond weet ik meer dan laat ik hem nakijken door iemand. Dan kom ik er van zelf wel achter wat het nu is.
Elektronishe ontsteking hoef je verder niks meer aan te doen inderdaad dat klopt.
Laat je nog even weten wat uiteindelijk het probleem was?
Update.
vandaag eindelijk de mini gemaakt en hij is klaar.
Ik kan weer rond gaan karren.
Het probleem was dat de slang van de carterontlucting verstopt was. Deze is vervangen en nu knalt de mini niet meer en loopt ook veel fijner.
Mijn ontsteking was ook niet goed die is ook vervangen door een andere. Onsteking afgesteld. Maar de mini bleef knallen. Door de slang van de carterontlucting los te halen liep de mini algelijk een stuk fijner.
slang vervangen
lache man die knalle, heb ik n keer gehad toen ik bij de garage stopte om ontsteking af e laten stellen, het leek wel een kanaon, heb je trouwens wel bekijks
hey,
Ik heb ook last van een knallende motor (word gek van dat ding, elke keer heeftie wel weer wat ).
dit zijn de symptonen:
Als ik (rijdend) plankgas geef valt de motor helemaal stil, net alsof het contakt word gedraait. Als ik vervolgens het gaspendaal loslaat geeft hij een harde knal in de uitlaat.
Als ik wat hoger in de toeren zit en geef plankgas, begint hij in het luchtfilter te knallen.
Ik heb net de vaccuum slang van de vervroeger losgehaald, maar dan slaat hij metteen af, en is niet aan de gang te krijgen/houden.
Iemand een idee hoe dit komt? ontsteking mss niet goed afgesteld? zou hij dan vroeger of later moeten?
Ik heb de CO pas afgesteld, deze staad op 3,5.
Ingediend door metrodriver op wo, 16-05-2007 17:10
@iesie2
ik zou beginnen met de ontsteking goed te zetten (Haynes en een stroboscooplamp zijn je vrienden).
een verkeerde ontsteking is slecht voor je motor (drukontwikkeling op het verkeerde moment).
Stilvallen van de motor bij vol gas duidt toch op een te rijk gasmengsel??
Ingediend door metrodriver op wo, 16-05-2007 18:08
## als je de vacuumslang van de vervroeger lostrekt, gaat het motortje valse lucht aanzuigen, die het mengsel verarmt...
als ie te rijk liep, zou het dan dus beter moeten worden, en ik begrijp uit de tekst van OP dat dat niet het geval is.
ik probeer het soms voor elkaar te krijgen dat hij soms knalt als hij lekker warm is,
lukt maar niet
Nou, ik probeer dus zonder geknal flink op te trekken, lukt ook niet maar ik zal eens beginnen met de ontsteking na te kijken, ik ben helaas niet in het bezit van een stroboscoop, en alles zit dicht vandaag.
ik heb er hier 1 liggen maar hengelo kampen is een stukkie rijden
RE: Motor knalt
Ingediend door redhot op wo, 24-11-2004 11:48
Ik heb een week geleden nieuwe bougies erin gezet, omdat de motor op 3 cilinders liep, i bougies was niet meer goed. Nadat ik de bougies vervangen heb is het een paar dagen goed gegaan.
De motor liep weer op 3 cilinders en de 2e bougies was weer zwart.
Nu heb ik die schoongemaakt de bougies kabel vervangen en de verdeler kap schoongemaakt.
Dit ging ook een paar dagen goed.
Nu maakt de auto een knallend geluid als ik wat gas geef. en de bougies waren ook zwart.
Wie kan mij helpen. Hoe moet ik de compressie meten of waar heeft dit met te maken