motor nummer

default

RE: motor nummer

Ik heb een Mini Lapagayo uit 1998.
Op het motorblok waar het motornummer zou moeten zitten zit geen plaatje en heeft er ook niet gezeten.

Kan dit of zit het ergens anders??

RE: motor nummer

Is het er misschien in gegraveerd?

RE: motor nummer

Als het een originele motor is zou er toch een plaatje op moeten zitten aan de linkerkant van voor gezien aan de rechterkant van de motor schuin onder het thermostaathuis....zit dat er niet of zitten er alleen maar gaatjes dan hebben ze in het eertse geval de motor vervangen door bv een snelle motor van bv Minispares of ze hebben bij het 2e geval het plaatje eraf gesloopt..
Of het onderblok is afgevlakt maar dat doen maar weinig mensen...

RE: motor nummer

De laatste mini's hebben het erin gegraveerd volgens mij...

RE: motor nummer

Bij mij is het ook alleen ingegraveerd. (1999 mpi)

default

RE: motor nummer

pavk schreef:
Ik heb een Mini Lapagayo uit 1998.
Op het motorblok waar het motornummer zou moeten zitten zit geen plaatje en heeft er ook niet gezeten.

Kan dit of zit het ergens anders??



Ik zal eens kijken of het er in gegraveerd is er zitten in iedergeval geen gaatjes in het blok
[/quote]

RE: motor nummer

Ik heb vandaag een blok aangeschaft maar nu blijkt het nummerplaatje verroest te zijn? Ik heb er een foto van gemaakt:



De kop is ook slecht leesbaar (gevlakt?) maar volgens mij staat er 12G940:



Er zitten enkele klepveren op, komt dit vaker voor bij een 1300?



Hier nog een foto van het gehele blok:



Carterventilatie, kraantje op de kop en geen klepjes (klepstoterbussen toegang) aan de achterkant komen overeen met een 1300.
Ik denk daarom dat het wel om een 1300 zal zijn maar misschien dat iemand nog anderen kenmerkpunten weet?

RE: motor nummer

12G940 is echt een 1300 kop

RE: motor nummer

viewtopic.php?f=5&t=469

Hier allicht meer info

Jaapio

RE: motor nummer

Bedankt Jaapio,

ik had wellicht moeten melden dat ik al op het forum gezocht had :)
Vandaar dat ik dit topic ook gevonden had wat overeen komt met mijn situatie - geen nummer.

RE: motor nummer

meten = weten

.. kop er af en de boring even nameten ?!

(kan je gelijk even de staat van binnen bekijken 8) )

succes,
Theo van den Bogaard

RE: motor nummer

Hehe, snap ik Theo :)

Ik wil alleen de kop er nog niet af trekken omdat ik eerst de compressie wil meten.
Ik ben bang dat als ik de kop los haal en dan terug plaats de afdichting dan minder is.

Ik ben er vrij zeker van dat het een 1300 is. Had alleen gehoopt dat het soort blok te achterhalen is zodat ik bijv. weet wat voor final drive er in zit zonder de tanden te tellen.

RE: motor nummer

kans is groot dat het een Metro blok is (geweest)
als je de bijbehorende carb hebt en daar het aluminium tagje nog aanzit kan je daarmee mogelijk nog wat achterhalen
Enkele klepveren op een Metro = normaal
kans op 3.44 diff = groot

(als je een central oil pickup gaat plaatsen is het vrij makkelijk ook even de tandjes van je diff te tellen - en kan je de kilometerkabel overbrenging even checken - gezien je andere topic gaat de boel toch ver uit elkaar 8) )

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: motor nummer

Helaas, ik heb er geen carburateur bij.

Ja, tandjes van de telleraandrijving kan ik dan ook mooi nakijken, ik ben er alleen nog niet over uit wat voor tellers ik wil gaan gebruiken.

Ik merk dat jij ook lekker uitgebreid op het forum snuffelt :)

Verder denk ik dat je gelijk hebt, het zal wel een Metro blok zijn. Dan moet ik alleen weer helaas op zoek naar een 3.11 of 2,96 final drive.
Kom ik toch nog iets vreemds tegen dan post ik het hier wel.