Motor plaatsing volgorde

RE: Motor plaatsing volgorde

Mijn compleet lege en nieuw gespoten body-shell is terug van de spuiter.
Eerst zal ik de rem- en benzine leidingen monteren, waarna de beiden sub-frames erin gaan en wil ik de voor- en achter wielophangingen monteren om een rollend geheel te hebben.
Mijn vraag aan jullie is als volgt, kan ik daarna, (als de motor erin gehangen is) de beiden aandrijfassen erin krijgen zonder de wheel-hubs weer los te maken?
De motor gaat erin met beiden pot-joints gemonteerd, maar ben er niet zeker van of ik de aandrijfassen gemonteerd krijg, zonder de voorwielophanging weer los te maken....

Groeten,
Peter

RE: Motor plaatsing volgorde

Simpel antwoord: nee, dat gaat niet.

Dennis

RE: Motor plaatsing volgorde

Denis, dat is duidelijk, maar wat is dan de beste volgorde?

Peter

RE: Motor plaatsing volgorde

Motorblok plaatsen en dan de assen in de potjoints. Er zijn ook wel andere mogelijkheden maar deze is de simpelste.

Dennis

RE: Motor plaatsing volgorde

Dennis, bedankt,zal mijn volgorde moeten herzien.

Groeten,

Peter

RE: Motor plaatsing volgorde

waarom niet eerst de motor op het subframe en daarna de koets eroverheen laten zakken
heb je het minste kans op schade en het plaastsen van de motor op een los subframe
is ook een stuk makkelijker,

op deze manier gebeurde het ook in de fabriek.

RE: Motor plaatsing volgorde

ben het daar mee eens.
zo heb ik het ook gedaan eerst plaatsen in het subframe en dan er over heen laten zakken,.

mini groet stefan