Kruimelpad
Motor plaatsing volgorde
RE: Motor plaatsing volgorde
Ingediend door postma op za, 11-01-2014 17:30
Denis, dat is duidelijk, maar wat is dan de beste volgorde?
Peter
- Login of registreer om te reageren
Motorblok plaatsen en dan de assen in de potjoints. Er zijn ook wel andere mogelijkheden maar deze is de simpelste.
Dennis
- Login of registreer om te reageren
waarom niet eerst de motor op het subframe en daarna de koets eroverheen laten zakken
heb je het minste kans op schade en het plaastsen van de motor op een los subframe
is ook een stuk makkelijker,
op deze manier gebeurde het ook in de fabriek.
- Login of registreer om te reageren
ben het daar mee eens.
zo heb ik het ook gedaan eerst plaatsen in het subframe en dan er over heen laten zakken,.
mini groet stefan
- Login of registreer om te reageren
RE: Motor plaatsing volgorde
Ingediend door postma op za, 11-01-2014 17:23
Mijn compleet lege en nieuw gespoten body-shell is terug van de spuiter.
Eerst zal ik de rem- en benzine leidingen monteren, waarna de beiden sub-frames erin gaan en wil ik de voor- en achter wielophangingen monteren om een rollend geheel te hebben.
Mijn vraag aan jullie is als volgt, kan ik daarna, (als de motor erin gehangen is) de beiden aandrijfassen erin krijgen zonder de wheel-hubs weer los te maken?
De motor gaat erin met beiden pot-joints gemonteerd, maar ben er niet zeker van of ik de aandrijfassen gemonteerd krijg, zonder de voorwielophanging weer los te maken....
Groeten,
Peter