je retourleiding is een loze leiding, oftewel hij dumpt benzine bij je koppelingshuis op de weg.
slangetje vernieuwen is dus leuk maar doet niets af aan de rij-eigenschappen...
vul je dashpot eens met wat olie, dan ben je hoogstwaarschijnlijk al een heel eind. verder kom ik aardig wat minikes tegen nu onderweg die qua ontstekingstijd een beetje hulp nodig hebben. stel dus eens je contactpuntjes en zet hem iets vroeger...
- Login of registreer om te reageren
RE: Motor problemen
Ingediend door Raymond op vr, 21-01-2011 19:32
Vandaag had ik een dagje vrij.
Aangezien mijn mini 1000 uit 1986 wel eens uitviel als ik mijn koppeling intrapte voor het kruispunt en daarna slecht aan wou slaan, dacht ik laat ik het allemaal eens even inspecteren. Na eens goed naar de carburateur te hebben gekeken, ontdekte ik dat er een groot gat in de retourslang zat van de vlotterkamer.
Nieuwe slang gehaald, kom ik tot de ontdekking dat er in de oude slang een stukje metaal is ingedrukt. Naja het zal wel goed gaan dacht ik. Alles weer in elkaar gezet, proberen te starten maar nee hoor. Nauwelijks lopen stotteren uitvallen. Na de hele middag een beetje geklooid te hebben maar nog steeds niks verder.(veel @$#%^$# later). Bougies eruit gehaald vlotterkamer leeggehaald en mooi een tijdje laten "uitdampen". Lekker gegeten, toen bougies er maar eens weer in gedraaid en proberen te starten. Ja hoor hij liep niet geweldig maar toch. Als ik nu rijd dan moet ik zelf beetje gas houden anders valt hij uit. Als ik eenmaal op gang ben rijd hij goed met optrekken houd ik daarna mijn gas constant op 80 begint hij weer te stoten en te bonken. Wat kan dit nu precies zijn? Zou ik de carburateur los moeten halen en alles schoonmaken, heeft het met timing te maken? graag jullie reacties. Want wil hem natuurlijk zo snel mogelijk weer goed hebben. Waarom zou dit propje erin hebben gezeten?
Mvg Raymond