1e. klinkt als een mengsel probleem.
ga even naar de zoek functie en zoek op mengsel
2e. " " op kraken
er is al een hoop over geschreven
- Login of registreer om te reageren
1e. klinkt als een mengsel probleem.
ga even naar de zoek functie en zoek op mengsel
2e. " " op kraken
er is al een hoop over geschreven
gisteren was het al helemaal raar, in een ritje van 10 minuten, in verschillende versnellingen is de motor zo'n 6x uitgevallen.
Wanneer ik gas geef gaat het prima, maar ja je moet afremmen bij de drempels etc. En wanneer ik daa dus voor rem dan valt de motor uit.
Wanneer ik constant de choke aanhoudt dan loopt hij wel prima, maar ik heb geen zin om constant op de choke te rijden.
Van dat mengsel snap ik niet zoveel, zijn veel topics, maar wordt er niet echt wijs uit. Heb zelf het idee dat de benzine toevoer niet juist is ofzo? Maar geen idee hoe ik dat kan checken.
Wat zal ik doen? Heb het ook zin om de bougies te vervangen?
heb even gezocht voor je.. lees dit eens door..
http://minisevenclub.nl/forum/viewtopic ... 19&start=0
Tijdens het rijden (alle versnellingen) loopt de mini ook te stotteren. Dan moet ik de choke aandoen om hem weer stabiel te laten lopen. Heeft dit ook met dat afstellen te maken? Dus niet alleen bij afremmen een verlies van toeren en uitval tot gevolg, maar ook stotteren zonder choke gebruik en raar doen..
En wanneer ik hem stagionair laat draaien lukt het in principe prima, normale toeren (1100 rpm), maar als ik één keer gas geef valt de motor daarna uit, na terug zakken van de toeren.. Dat lijkt me ook niet logisch. allemaal gevolg van één probleempje?
En de olie peilstok, hoort die los te zitten? Want de mijne haal je er zo uit, maar wanneer de motor en olie dan warm is, loopt het bij de peil stok eruit. Lekkage tot gevolg... De olie zit niet te vol, netjes tussen de twee streepjes. Bij een andere auto moet ik de peilstok wel met kracht eruit halen, beetje druk zetten. Bij mijn mini pak ik hem zo... is dit wel normaal?
Oke, nu eerst even die verstelbouten vinden, en het mengsel opnieuw bijstellen. Geen idee hoe nog, maar uit het verhaal van Bartje iets duidelijker geworden. Nu nog al die dingen vinden die hij noemt.
Maar andere ideeën op mijn andere vragen zijn zeer welkom!
Hoi,
heb je een mini met caburateur?
Daarboven zit een "pot" wat je moet vullen met olie. Als dat gebeurt is, is stotteren en uitvallen vaak al verholpen.
groeten Eric
Ik heb nu die schroef wel gevonden waarover Bartje het had, onder de cabarateur, maar volgens mij kan ik die net één slag draaien (heel moeilijk bij te komen btw)
Wat noemen we twee slagen? Is dat twee hele ronden? En ik kan die schroef ook niet helemaal tegen de cabarateur aan zetten, de zogenaamde nul-stand. Volgens mij haalt hij dat niet, want er zit nog iets tussen die schroef en de cabarateur.
Garage dacht ook aan de bezinepomp, maar heb die gecontroleerd door het slangetje los te draaien en de motor te starten. Dan spuit hij behoorlijk snel en veel bezine, dus die doet het prima.
Heb de cabarateur ook losgehad en uit elkaar gehaald, maar toen kwam er, na het in elkaar zetten, een sissend, of blazend, geluid bij, als de motor aan staat. Ben volgens mij geen slangetjes vergeten... Of was er altijd al een sissend geluid wat me nu pas opvalt (volgens mij niet)
Maar we klussen verder, als iemand me kan helpen dan hoor ik het graag :)" title="Evil" />
Ingediend door Deathinc. op wo, 07-06-2006 16:25
Hahahaha, je bent volgens mij je vacuumslangetjes vergeten aan te sluiten, of die heeft nooit aangesloten gezeten.Kijk maar even>Uit mijn hoofd loopt hij van de carbo naar de verdelerkap.
haha, idd heb nu een slangetje gevonden waarbij er in het dopje (dat bij de cabarateur zit) een scheur zit over de volle lengte. dus inderdaad niet meer vacuum. Maar de winkels zijn nu dicht, is het erg om met dat gesis rond te blijven rijden? Omdat hij nu niet volledig vacuum is? Moet namelijk nog terug naar huis Zal hem in elk geval even provocorisch maken, maar morgen maar een nieuw dopje halen denk ik.
En over dat uitvallen van de motor. Ik heb nu die schroef gevonden en deze afgesteld zodat de toeren ook in rust rond de 1000 blijven. Dan loopt hij inderdaad soepel. Maar is dat niet gewoon handmatig de choke opvoeren? Want als ik die schroef aandraai, gaat dat ding een stukje naar beneden, iets dat de choke zelf ook doet. Of klopt dit helemaal?
Na een middagje neuzen in de motor snap ik al meer dan in de afgelopen tijd. Best leuk om mijn probleem zelf op te lossen, maar vraag me dus enkel af of dit ook oplossen is, zoals het moest, of dat ik gewoon de choke opgevoerd heb zodat ik meer benzine krijg.
Kortom, klopt het wat ik gedaan heb of niet?
(nu nog de benzine tank vastmaken, de voorkant/onderkant onder de bumper in de hammerite zetten en iets aan dat gekraak doen bij de linkervoorkant. volgens Longbridge (telefoon) zou dat aan de motorsteun kunnen liggen, dus maar even checken)
Wat die schroef betreft, volgens mij ben je de stationair
toerental van de choke zelf aan het verstellen!
Dat is een klein uitstekend schroefje aan de arm van je
choke gaffel.
Deze moet je dus niet hebben...
De gewone stationair schroef zit verzonken in de carb.
Vooraan rechts net boven de gaffel van je gaskabel!
Wat voor motor heb je eigelijk? 1000 of 1300 ?
volgens mij heb ik wel het juiste schroefje.
Door deze schroef te draaien gaat er onderaan de cabarateur een buisje lager zitten.
Wanneer ik dit buisje handmatig naar beneden drukte liepen de toeren hoger op, en later weer lager (de motor verzopen?)
Ergens op een punt loopt de motor juist stabiel, en door de schroef erboven te draaien kwam deze buis op die plek te zitten. Nu loopt de motor stabiel.
De schroef die jij bedoelt veranderd rechtsreeks de choke, toch? De mijne veranderd er indirect iets aan, verlaagd het buisje. Dat buisje wordt ook verlaagd door aan de choke te trekken, maar nu staat hij iets lager zonder de choke te gebruiken..
Maar moet er maar eens mee naar een kenner, die kan dan zien of het een beetje klopt wat ik gedaan heb
En oh ja, ik heb een 1000 motor
Ingediend door Deathinc. op wo, 07-06-2006 23:04
Met het vacuum goed aangesloten zal er ook al het een en ander veranderen (beter gaan lopen).
Als ik het zo hoor dat ben je de CO aan het verstellen
ipv het stationair! Stationair zit daar waar ik al zei..
CO is die 6 kantige messing schroef onder de carb.
Er zitten er 2, een kun je stellen en een zit vast.
Asl ik dat laatste van je lees heb ik inderdaad de CO te pakken. Een 6 kantige schroef ja.
Maar nu maakt de motor wel weer voldoende toeren stationair en loopt hij weer als een zonnetje..
Maar heb toch nog de verkeerde oplossing? Want nu loopt hij wel goed...
Loopt btw rond de 1100 toeren, wat is normaal stationair?
Normaal zo rond de 900 toeren, maar dat is een beetje
afhankelijk van het blokje. Ik stel hem meestal af zodat
ie het rustigst loopt.. bij mij is dat zo rond de 800 rpm.
Wat het CO betreft, als ie naar je zin loopt, lekker laten
staan, maar het is wel wijs om hem even aan een CO kast
te hangen!
Uiteraard eerst je ontsteking afstellen voor je CO gaat
meten..
en wacht even met afstellen totdat je een nieuwe vacuum slang hebt, dat scheelt ook heel veel...
Zaterdag was het probleem even weer terug. Moest een ritje in de hele vroegte maken van Amersfoort naar Almelo. Maar een tijdje choke gebruikt, om even lekker warm te worden (hoelang is normaal eigenlijk?).
Daarna op de snelweg begonnen de probleempjes. Liep weer niet soepel zonder choke. Reed 120, dan choke weer uitgedaan, na 2 seconden begint ie te schokken en verliest hij zijn vermogen. Zakt gelijk in snelheid terug. Dan gauw de choke weer iets aan getrokken en dan liep hij weer als een zonnetje.
Vandaag terug gekomen uit Leipzig, moest weer terug van Almelo naar Amersfoort, en hij liep weer als een zonnetje.... nergens last van.
Ligt dit echt aan het mengsel? Niet een elektrisch probleem? Moet er maar eens iemand met verstand naar laten kijken, wie biedt zich aan in omgeving Amersfoort?
En ik tank altijd euro 95, maar hoor ook wel eens mensen spreken over 98. Wat is het verschil, en wat kan ik het beste nemen? Het gaat om een mini 1000 mayfair uit '87.
Het is even voorzichtig voorbij gekomen, maar ik zeg het ook nog maar eens: zit er wel olie in de demper van je carburateur (onder het zwarte dopje bovenop zit een hol staafje, dat moet gevuld zijn met (motor)olie). Zit daar geen of te weinig olie in, dan krijg je precies de problemen die jij hebt; bij gas los uitvallen (omdat de zuiger in de carb te snel terugvalt en daarmee de benzinetoevoer te snel afsluit).
RE: Motor slaat af bij loslaten van het gas
Ingediend door Spaiky op di, 06-06-2006 11:39
Heb sinds zaterdag een nieuwe mini, en hij rijdt heerlijk, start netjes, als een zonnetje...
Maar als ik een langere tijd heb gereden, stuk snelweg bijvoorbeeld, dan slaat de motor af wanneer ik bijvoorbeeld bij een stoplicht op rotonde kom. Ik laat het gas los, dus de toeren vallen weg, maar die vallen helemaal weg.. Moet dan elke keer al rijdende mn motor weer starten. Of ik kies er gauw voor om de choke te gebruiken wanneer ik weer moeten remmen..
Heb dit probleem gisteren ook gehad, toen heeft een vriend van mij het boutje van de gashendel wat aangedraaid en toen liep hij weer stationair zonder uit te vallen. Maar nu was het dus weer terug. Ik weer dat boutje licht aandraaien en dan doet hij het wel weer..
Kan ik dat boutje muurvast draaien, of zijn er eventueel andere oorzaken?
En linksvoor kraakt er iets wanneer ik rijdt. Als ik gas geef is het weg, maar wanneer ik dit loslaat dan begint het weer te kraken. Het wordt niet erger bij drempels of sturen. En de ene keer is het erger dan de andere keer.
Who knows?