Motor slaat niet aan

default

RE: Motor slaat niet aan

Mijn mini een 1300I uit 1992.
Slaat soms wel en soms niet aan, ik heb wel een vonk maar geen benzine. Weers invloeden maakt niet uit of het nou koud of warm is. Als het voorkomt dat hij niet aanslaat, laat ik hem staan en de volgende dag slaat hij vaak wel aan. Dit probleem is altijd bij de eerste start. Er is geen pijl aan te trekken of het nou naar 40 keer starten of na 3 keer starten is.
Kent iemand dit euvel dan hoor ik graag de oplossing.
Groetjes Melissa

RE: Motor slaat niet aan

misschien je benzine leiding een beetje verstopt??

RE: Motor slaat niet aan

Volgens mij geef je het antwoord toch zelf al?

Je wagentje heeft geen benzine,hoe kan ie dan starten?
Dus ,als alle elektriek werkt,check dan je brandstof.

Waar gaat het mis?
Carburateur?(mengsel van lucht en brandstof,klopt deze verhouding?,niet te arm niet te rijk?),aanvoer naar carburateur(komt de brandstof tot je carb?)?,dus benzinepomp kapot misschien(zuigt de pomp de brandstof aan?)?
Slang kapot?,valse lucht door kapotte slang?
Tank?(leeg??,hahaha nee grappie hoor :9 )

default

RE: Motor slaat niet aan

He bruutmans ik zet er niet voor niets een i achter dit betekend dus een injectie en geen carburator. Beetje dom vind je ook niet he bruutmans ik heb er nog wel een klein beetje verstand van hoooooorrrrrr.

RE: Motor slaat niet aan

en daarom staat er bij hem ook weer een ? achter carburateur ;)

RE: Motor slaat niet aan

Melissa, houden we het wel een beetje gezellig? Kan zijn dat je het gezellig bedoeld, maar zo komt het in platte tekst niet echt over...

RE: Motor slaat niet aan

Ga je toch gewoon gezellig vanaf je pomp verder ;) ,vergeet je de rest,net zo makkelijk toch.
Was mij niet opgevallen die "i" hoor,maar geeft niks,ik ging uit van een carbje,zoals de meeste mini`s toch wel hebben.

No offense hoor. ;)
Probeer ook alleen maar te helpen toch.

RE: Motor slaat niet aan

Hoor je de benzinepomp wel draaien als je het contact aanzet? (doet hij volgens mij eerst maar eventje om de druk op te bouwen, als de motor loopt draait, draait hij continu).

Of misschien eens je benzinefilter vervangen?

Maar aan de ander kant, als je benzinepomp wel eens hapert/ of je filter verstopt is dan moet je er onder het rijden ook wel eens last van hebben.

Misschien hapert de choke functie, ik neem aan dat een injectie tijdens een koude start automatische het mengsel aanpast.

Overigens, in je [i:2ij5lp8f]tweede[/i:2ij5lp8f] bericht op dit forum al iemand [i:2ij5lp8f]dom[/i:2ij5lp8f] gaan noemen is misschien niet helemaal de juiste manier om uiteindelijk je probleem opgelost te krijgen. Misschien voor de duidelijkheid in het vervolg aangeven dat je een 1300 SPI hebt (= Single Point Injection) i.p.v. 1300I, dat valt wat beter op.