Beste Jay,
Het laten reviseren van een blok kan in de kosten gaan lopen. Je hebt ook de mogelijkheid om een ander blok erin te hangen. Een vervangende 1000cc is niet duur. Als je een beetje handig bent, dan kun je deze er ook zelf in hangen.
Het reviseren, of opknappen van een blok kun je ook zelf doen. Waar het voornamelijk om gaat is dat je het juiste gereedschap hebt. Het demonteren en monteren van een kop, het middenblok en de bak zijn heel goed zelf te doen, evenals het vervangen van de verschillende onderdelen.
Je geeft aan dat je een tikkend en zuigend geluid hoorde. Kun je aan geven waar deze geluiden ongeveer vandaan komen? Als je aan kunt geven uit welke richting deze komen, dan kan er beter bepaald worden wat de problemen eventueel zijn.
Je geeft aan dat de geluiden bij een constante snelheid weg zijn. Hoor je verschil tussen optrekken en afremmen?
Groeten, Bram
- Login of registreer om te reageren
RE: Motor stuk
Ingediend door Jay Kolvenbag op zo, 19-07-2015 12:39
Ik heb in september toen ik nog 17 was een Mini Mayfair 1000 uit '91 gekocht, vervolgens heb ik er 8 maanden aan gewerkt tot ik 18 werd in mei en toen heb ik er ongeveer vier weken prettig in gereden tot het moment dat de motor een raar geluid begon te maken. Ik zal even beschrijven wat ik nog weet van de situatie: Ik reed met de mini door een wijk met veel hobbelige drempels om een vriendin thuis af te zetten, toen schaafde ik perongeluk de onderkant over een drempel (het viel mee, niet hard en verder niks aan de hand) vervolgens reed ik normaal verder (op dit moment nog geen gekke geluiden, motor functioneerde nog prima), na een paar minuutjes rijden parkeerde ik de auto op mijn bestemming, daar heeft hij 10 minuutjes stil gestaan en toen ik weer wilde vertrekken startte ik hem en maakte hij een vreemd (tikkend) geluid en trilde de hele auto wat meer dan normaal. Toen ik verder reed begon de motor te tikken en te trillen als ik het gas in trapte en maakte hij een sissend/zuigend geluid, ook merkte ik dat hij duidelijk minder power had. Als ik met constante snelheid reed was er echter geen tikkend en sissend geluid en trilde de motor niet.
Ik ben met dit probleem naar de garage gegaan en die kwam met de conclusie dat de linker twee cilinders een te lage compressie hebben. De rechter twee cilinders functioneerden prima, een compressie van rond de 130%, de twee cilinders aan de linker kant hadden echter een compressie van rond de 30%. De man van de garage zei dat er een kans is dat de kleppen kapot zijn maar hij benadrukte dat het probleem bij de zuigerveren kan liggen.
Geld is bij mij een issue en ik weet dat dit een dure reparatie gaat worden dus ik vroeg me af of iemand mij goed advies kan geven over de volgende zaken:
Kan het probleem nog aan iets anders liggen dan de zuigerveren of de kleppen?
Moet ik mijn motor later reviseren of vervangen?
Waar kan ik mijn motor het beste laten reviseren/vervangen?
Wat voor een kosten komen er kijken bij revisie of bij het vervangen van een motor?
Met vriendelijke groet,
Jay Kolvenbag