Het lijkt mij gewoon dat je (veel) te veel speling op de betreffende klep hebt.
Je hebt de stoterstang uit de bus getrokken en met een beetje priegelen er weer in gekregen: niks aan de hand.
Heb je de kleppen wel nagesteld ? Dat moet altijd na vervangen van de koppakking.
- Login of registreer om te reageren
RE: Motor stuk, vervolg 2
Ingediend door Jay Kolvenbag op ma, 24-08-2015 20:27
Beste mensen, ik ben tegen een probleem aangelopen nadat ik mijn koppakking heb vervangen (zie mijn vorige post: viewtopic.php?f=5&t=61883)
De koppakking heb ik vervangen, vervolgens alle kopbouten met het juiste moment in de juiste volgorde aangedraaid en het motortje loopt weer. Toen ik een proefritje door de straat maakte merkte ik dat ik meer power had dan toen de koppakking stuk was maar het was nog steeds niet alles, ook hoorde ik een ratelend metaal geluid. Vandaag heb ik even het kleppendeksel eraf gehaald en hem gestart en ik zag dat de linker 'push rod' van de tweede cilinder (van de voorkant van de auto gezien) op en neer ging maar niet onder druk stond van de tuimelaar. De linker klep van de 2e cilinder gaat dus niet open. De tuimelaar kon ik gewoon met mijn vinger op en neer bewegen. Ik heb de tuimelaar opzij geschoven en de pushrod eruit gehaald en als ik die terug wilde zetten ging hij er niet helemaal in en stak hij een centimeter of 4 te ver uit. Met een beetje heen en weer duwen kreeg ik de pushrod er wel weer in maar zat ie weer hetzelfde als voorheen.
Iemand enig idee wat hier gaande is en wat ik moet doen?