is idd een 1000tje
voor loodvrij (of niet) kijk naar het bouwjaar van je mini: voor 1990 is gelood daarna loodvrij...
- Login of registreer om te reageren
is idd een 1000tje
voor loodvrij (of niet) kijk naar het bouwjaar van je mini: voor 1990 is gelood daarna loodvrij...
hij komt uit 1982, hij zou dus gelood zijn... Wat kan ik dan het beste tanken?
Euro 98 met loodvervanger, voor de loodvervanger zal je een flesje moeten halen
Niet perse uit een flesje, komt ook op verschillende plekken nog uit de pomp.
Hmm, dat word dus of flesjes loodvervanger aanschaffen (dat spul wordt niet overal verkocht), of op zoek naar een ongelood blok...
Met lood rijden is echt geen ramp hoor! Ik rijd zelf ook met loodvervanger, ik maak de mensen gewoon wijs dat het speciale race-octaanbooster is Je moet die blikken eens zien als ik het erbij giet
Een flesje kost 10euro en daarmee kan je 250liter bezine tanken!!!
Valt toch wel mee?
Meestal zelfs nog goedkoper te krijgen
Ik vind het ook geen ramp om er telkens loodvervanger bij te gooien. Hier in de omgeving in elk geval nog geen pomp gevonden waar wel lood in de benzine zit dus dan maar met een flesje werken.
Ok, het wordt dus euro 98 en loodvervanger... Is die loodvervanger bij bijna elk benzine station te verkrijgen of zeggen jullie van nee je moet dit en dit spul hebben!
ben je zeker dat het vanaf 90 is dat ze zijn overgeschakeld? Heb namelijk een mini van 89 en is ook loodvrij.
zit daar het orginele motorblok nog in dan? in mijn mini uit '85 licht namelijk ook een blok uit 91, en volgens de mensen (of eigenlijk man) van minipower in hengelo zijn ze idd in 1991 begonnen met loodvrije blokken. probeer anders het bouwjaar van je motorblok eens te vinden via het motornr.
Zo moeilijk is zoeken toch niet?
99H:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 6307#86307
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 2435#62435
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 4053#44053
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 6079#86079
En zoeken op google helpt ook, als je het nu nog niet weet.
Ge kunt daar ook een fuelcat tussenzetten. Ik heb er zo ene op mijn mini 850 uit 1978 staan, en het werkt perfect, nooit geen miserie meer met flesjes bij je benzine enz...
Een fuelcat is een buisje dat je tussen je benzinetank en carb zet(dus gewoon ergens in de motorruimte). De benzine vloeit erdoor, en in de fuelcat zit een soort van pasta die dan de nodige loodvervanger afscheidt. Je hebt verschillende soorten fuelcats, afhankelijk van hoe zwaar je motor is.
Meer info vindt je ook op; http://www.classiccarservice.nl/classic ... kelen.html
Ik heb mijn fuelcat daar zelf niet gekocht, maar ik heb er wel hetzelfde type in zitten. Persoonlijk heb ik er rond de 75 euro voor betaald op een oldtimerbeurs, dus een stuk goedkoper dan bij dit bedrijf.
RE: Motor Type...
Ingediend door MishMash op zo, 21-08-2005 18:15
Ok, ik heb net een half uur zitten zoeken op het forum maar ik ben het niet meer tegengekomen (weet dat het ergens moet staan ) Ik heb een motorblok met het type: 99h791p 3171.
Als het goed is, is dit een 998cc blok, maar nu wil ik graag weten wat ik nou eigenlijk moet tanken Kan ik gewone euro95 tanken of moet ik er loodvervanger bijgooien of wat dan ook?