zit de versnellingsbak niet vast ?
misschien nog in de 2e en 3e staan met monteren van differentiel ?
- Login of registreer om te reageren
zit de versnellingsbak niet vast ?
misschien nog in de 2e en 3e staan met monteren van differentiel ?
het is mogelijk dat je de plaat van de hulpkoppelingscilinder met te lange bouten hebt vastgezet (de bouten zouden dan net in de starterkrans raken als je de koppeling aandraait? maar net niet als 'ie los is ..)
FWIW,
Theo van den Bogaard
Het probleem doet zich al voor als het vliegwieldeksel er af is.
Heeft iemand misschien een tekening van het in de juiste volgorde monteren van de delen op de primaire as? misschien dat ik een ringetje of iets anders ben vergeten?
Groetjes Jeroen
Bij Theo op de site is van alles te vinden, dus ook een plaatje. Ik hoop dat het de goede koppeling is en dat je hiermee verder kunt.
da's wel het plaatje van de oudst mogelijke koppeling ;-)
http://members.lycos.nl/tb998van/mosbas/p15.jpg
rechts/onder is de Verto - links/boven de pre-verto ..
HTH,
Theo van den Bogaard
Ik denk dat ik het probleem al heb gevonden.
Ik had geen pakking tussen het vliegwielhuis en de versnellingsbak.
Ik heb wel weer hetzelfde vliegwielhuis gebruikt maar de resten pakking er afgeschaapt, niet wetende dat hij die spelling nodig heeft.
di idle gear zit dus eigenlijk klem.
Ik had er al een keer iets over gelezen.
Morgen even een pakking halen.
Volgens mij heeft dat ook hier mee te maken.
Vliegwielhuis monteren met de pakking die je voor de definitieve montage gaat gebruiken. Dan vanuit de versnellingsbak de idle gear tegen het vliegwielhuis aanduwen en dan met 2 voelermaatjes de speling opmeten. Het kan natuurlijk ook met een micrometer, da's een stuk makkelijker.
Bij het monteren van mijn blok zat mijn idle gear strak vast tussen de versnellingsbak en het vliegwielhuis. Om snel van het gezeik af te zijn ben ik het hele spul naar BvL gereden en Iwan was in een kwartiertje klaar met het zgn uitshimmen.
Ow jah, 0,1 mm is een goeie marge om aan te houden
RE: Motor vast na monteren drukgroep.
Ingediend door mini-power op zo, 06-01-2008 21:58
Hey mensen.
Na het vervangen van mijn versnellingsbak heb ik een probleempje.
Na het monteren van de koppelingsplaat en vliegwiel bevestig je de drukgroep. Als ik die 3 boutjes aandraai dan krijg ik de motor niet meer rond gedraaid.
als ik dan de boutjes wat losdraai dan is het geen probleem.
Ik had al gekeken of de boutjes misschien te lang waren, maar dit is het probleem niet.
De koppelingsplaat kun je ook niet verkeerd om monteren naar mijn weten.
Als ik de koppeling in trap dan krijg ik de motor wel rond gedraaid. uiteraard heb ik hem dan in zijn vrij staan.
Iemand enig idee voordat ik morgen het vliegwiel deksel en het vliegwiel weer los ga halen?