Motor wisselen

default

RE: Motor wisselen

Hey mensen,

Ik heb samen met een vriend een mini gekocht om hobbymatig in orde te maken. De auto had vier jaar in de stalling gestaan en was deels gedemonteerd. De auto was weggezet omdat die nog maar op twee cilinders liep. We hebben de auto vorige week Zaterdag weggesleept en alles weer gangbaar gemaakt. Ondertussen zitten ook de ramen en dergelijke er weer terug in.

Deze week ga ik nog wat laatste spulletjes halen om hem weer compleet te maken.

Ik heb deze week de bougies, kabels en verdeelkap nagelopen en die zijn allemaal in orde. Daarna compressie gemeten en op twee cilinders geen druk meer. Auto start nog wel maar loopt niet meer stationair.

Nu wilde we eerst de koppakking vervangen, maar na een paar dagen in de garage is duidelijk dat de olie er ook aan alle kanten uitloopt. We willen met dit blokje dan ook geen risico nemen en overwegen om deze te vervangen voor een ander blokje

Nu is mijn vraag aan de kenners, is dit bij een mini een beetje zelf te doen? We hebben geen twee linkerhanden maar een blok wisselen hebben we allebei nog niet gedaan. Misschien dat iemand hier een korte omschrijving heeft hoe je er het beste aan kunt beginnen. Zal binnenkort wat foto's posten van onze vondst.

MVG Dennis

RE: Motor wisselen

Hoi Dennis,

Welkom op het forum. In de loop der jaren hebben al heel wat hobbyisten een blok gewisseld, zodoende is er ook al het een en ander over geschreven op dit forum. Het beste kan je gebruik maken van de zoekfunctie, dit zorgt voor het snelste en meest complete antwoord: search.php

Groet,

Jochem

default

RE: Motor wisselen

Ik zie het inderdaad, stom had eerder wel zitten zoeken over de koppakking, maar dit nog niet gevonden. ik ga het eens allemaal op mijn gemak doorlezen. :D

RE: Motor wisselen

ik heb net mijn motor verwisseld, het is eigenlijk erg eenvoudig, koop een haynes werkplaatshandboek en je bent al een heel eind op weg.
Label alle kabels (zo heb ik het gedaan)
en uiteraard veel op het forum zoeken.

Veel succes!

default

RE: Motor wisselen

ik heb net mijn motor verwisseld, het is eigenlijk erg eenvoudig, koop een haynes werkplaatshandboek en je bent al een heel eind op weg.
Label alle kabels (zo heb ik het gedaan)
en uiteraard veel op het forum zoeken.

Veel succes!



Ok, dank je. Geeft me al vertrouwen dat het niet al te moeilijk moet zijn. Ik ga eens kijken voor het werkplaatshandboek.

MVG Dennis

RE: Motor wisselen

RE: Motor wisselen

Ik heb het afgelopen jaar ook gedaan, is allemaal goed gegaan en is goed te doen.
Heb alleen wat problemen gehad met de motorsteunen. Ik had twee nieuwe gehaald waarbij er een bus met draad in geperst was.
Vervolgens blok er in gehangen maar toen bleek dat het blok niet ver genoeg zakte tussen het subframe. Vervolgens met wat wrikken en lange buis toch voor elkaar gekregen.
Vervolgens wilde ik de bouten vastdraaien blijkt dat de bus met draad los zat. Dus volgende keer voor mij gewoone motorsteunen zonder 'handige' bus.

Verder zou ik het blok er uit halen en dan gewoon kijken wat de staat is, kop er af en kijken wat nu het probleem is.
Zou wel direct alle pakkingen en keerringen vervangen. Gebruik dan wel een overvloed aan vloeibare pakking.

RE: Motor wisselen

ik heb inderdaad ook problemen gehad met nieuwe motorsteunen, met geen mogelijkheid op z'n plek te krijgen!
Mijn oplossing was het oude motorblok met de motortakel op het nieuwe blok te zetten :P , hierdoor zakte hij net genoeg om met een schroevendraaier verder te 'wippen'.(wel bescherming ertussen natuurlijk)

Die oplossing is niet zoals het hoort, maar ik had alles al geprobeerd en je moet toch verder.

RE: Motor wisselen

Aangezien de juiste topics al gevonden zijn en er meer dan genoeg geschreven is over motoren vervangen zet ik dit topic op slot.