Motorblok

RE: Motorblok

Hallo clubleden!! :D
Ik ben nieuw hier aangezien ik laatst een juweeltje van een mini heb aangeschaft, en het leuk vind om mn ideeën en kennis te delen! Ik ben Arno Snelder (18jr)en woon in Ede. Ik heb een Mini British Open 1992 met een 1.3SPI blok, en hij is British racing green gespoten. :D Ik heb er al een half jaar Heerlijk in gereden totdat hij vastliep 3straten verderop, met een snelheid van een Km of 15 toen ik schakelde van 1 naar 2 :( We hebben hem op de brug gezet om hem te bekijken van onder en zagen dat er een gat in het het diffrentieël zat. Er was een pin/voorwerp, van metaal, van binnenuit door het wand geslagen. We zijn al bezig het blok uit de auto te halen om te kijken wat er allemaal mis is. Bij het aftappen van de olie kwamen er stukjes metaal mee en vroeg me af of ik nu het hele blok moet vervangen of alleen de onderste 2 delen. En als ik een nieuw blok nodig heb, vroeg ik me af of die ook tweedehands verkocht worden? Aangezien ik een student ben ;) en niet echt dik in de poen zit :'( :P

Alle reacties zijn welkom!

Beankt Arno

RE: Motorblok

vaak staan op marktplaats en bij het onderdeel aangeboden wel wat blokjes te koop. of deze dan zelf ook helemaal 100% zijn dat weet ik niet heb er geen ervaring mee

RE: Motorblok

Wat er met je blok is gebeurd; je differentieel-pin is door je diff-huis heengeknald (komt wel meer voor je bent niet de eerste, troost je). Hoe dit komt weet ik niet maar metaalsplinters in je blok is geen goed nieuws.

Je hebt 2 keuzes:

of je hele motor reviseren (duur!)

of idd een ruilblok erin zetten, als je geluk hebt kan je een goed blok voor pak em beet 200 euri scoren en dan nog ff een dag sleutelen en je kan weer gaan.

RE: Motorblok

ho ho ho niet zo snel .dat de diffpen er uit is gevlogen wil nog niet zeggen dat je blok is gaan hemelen.wat nodig is is een andere versnellingsbak .als de tandwielen en de lagers nog goed zijn kan er worden volstaan met een bakhuis en een differentieel.een complete bak kan ook .verstandig is als je het blok er uit heb om de oliepomp te demonteren en deze goed te spoelen alle leidingen die je kan spoelen en doorblazen behandelen oliefilter vernieuwen en de leiding doorblazen als het blok er nog uit is en nog niet op de nieuwe bak staat,goed te doen en hoeft niet altijd duur te zijn

RE: Motorblok

idd knutsel!
Ik ben al bezig met het blok te demonteren om te kijken wat er allemaal mis kan zijn.. ik heb al heel veel verschillende dingen gehoord. En meestal komt het er op neer dat idd niet alleen het diff is wat kapot zal zijn, ik zit er daarom ook over te denken om een ander blok aan te schaffen die ik op de kop kan tikken. En misschien dat ik van 2 wel een heel mooi blok kan maken :)
bedankt voor de replies

Arno

RE: Motorblok

een bak alleen kan al voldoende zijn .met je blok zelf zal niets mis zijn

RE: Motorblok

Kan ook je keuze zijn.

Als er bij ooit zoiets gebeurd dan gaat het hele blok uit elkaar om te checken of er nergens metaalsplinters zitten en iig de schade op te nemen.

Je kan gewoon idd ook goed doorspoelen en een ruilbak eronder zetten maar ik zou dan de hele tijd met samengeknepen billen rondrijden.

Ik hou er namelijk een pittige rijstijl op na waarbij ik regelmatig de 5000 rpm haal en als de toerenteller erin zit dan zal dat wel 6000 rpm gaan worden.


:)" title="Evil" />

RE: Motorblok

als je een ander blok gaat zoeken wil ik je krukas wel hebben O:)

maar ik ben het eens met Paul: als je de boel er uit hebt wil je in ieder geval alles goed nakijken.

RE: Motorblok

als alles goed is schoongemaakt zal er geen probleem zijn .durf je niet meer met dat blokje rijden dan ben ik er eventueel wel geinteresseerd.

RE: Motorblok

welkom nieuw lid met de mooie voornaam

groeten Arno :D